Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ورزش و جوانان گفت: در ارتباط با توسعه زیرساخت‌ها با وجود همه محدودیت‌هایی که در منابع داشتیم بیش از 700 پروژه بزرگ و کوچک را در کشور به بهره‌برداری رساندیم این در حالی است که در 1 ماه گذشته نزدیک به 100 پروژه دیگر آماده افتتاح است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ دکتر مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان به مناسبت فرارسیدن سال جدید توضیحاتی را درخصوص اتفاقات سال 98 و همچنین برنامه‌های این وزارتخانه ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلطانی‌فر در گفتگو با خبرنگار برنا با تبریک سال نو و آرزوی موفقیت برای همه مردم ایران اظهار داشت: حلول سال 1399 را که مقارن شده با ایام بسیار مبارک ماه رجب به همه هموطنان در سراسر جهان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم، اگرچه می‌‌دانم این روزها روزهای سختی است برای مردم ایران و مردم بیش از 100 کشور جهان که با ویروس کرونا دارند دست و پنجه نرم می‌کنند و رنج زیادی را مردم کشور ما در این داستان متحمل شدند. امیدواریم مثل همه بحران‌ها و حوادث و رویدادهایی که در طول 41 سال گذشته با آن دست و پنجه نرم کردیم و همواره آن چیزی که به هرحال پیروز شد اراده مردم ایران و عزت مردم ایران بود این بار هم مردم ایران در مقابله با این ویروس منحوس بتوانند موفق شوند و قطعا خواهند شد و انشالله با همدلی، هماهنگی، در خانه ماندن، سفر نکردن و در حقیقت رعایت پروتکل‌های بهداشتی انشالله بتوانیم همه‌مان در کنار یکدیگر سال 1399 یک سال خوبی داشته باشید.

وی در ادامه افزود: در سال 98 در عرصه‌های مختلف کشور با مشکلات مختلفی مواجه بودیم ولی در عین حال دستاوردهای زیادی داشتیم. سال 98 با سیل بنیان برافکن در چند استان آغاز شد و زلزله در برخی از استان‌ها، حوادث و وقایع مختلف، سقوط هواپیما، شهادت سردار قاسم سلیمانی و بعد در ماه‌های آخر شیوع کرونا باعث شد که جمع زیادی از هموطنان ما مبتلا شوند و خوشبختانه تعداد قابل توجهی از آنها شفا پیدا کردند و عده‌ای به زندگی طبیعی‌شان بازگشتند. متأسفانه تعدادی هم جان خودشان را از دست دادند و از همینجا به خانواده این درگذشتگان تسلیت عرض می‌کنم.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: در بخش ورزش کشور با تلاشی که همه ورزشکاران، مربیان، مدیران ورزش، دستاندرکاران و تصمیم‌گیرندگان داشتیم در عرصه خدمت‌گذاری توانستیم دستاوردهای خوبی به دست آوریم. اولا ما در ارتباط با توسعه زیرساخت‌ها با وجود همه محدودیت‌هایی که در منابع داشتیم بیش از 700 پروژه بزرگ و کوچک را در کشور به بهره‌برداری رساندیم این در حالی است که در 1 ماه گذشته نزدیک به 100 پروژه دیگر آماده افتتاح است. در این شرایط خاص شیوع ویروس کرونا امکان سفر و حضور مردم برای افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه‌ها فراهم نشد و انشالله در آینده نزدیک حتما این پروژه‌ها را افتتاح خواهیم کرد و به بهره‌برداری خواهیم رساند و این پروژه‌ها امکان بسیار خوبی هست در مناطق محروم و دور افتاده و روستایی کشور که زمینه بروز و ظهور استعدادها و خلاقیت‌ها را انشالله فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: در مسابقات کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو نیز شاهد اتفاقات خیلی خوبی بودیم. در رشته‌های مختلف مثل کسب سهمیه در رشته بسکتبال که اتفاق خوبی بود ما از آسیا به عنوان نماینده قاره کهن انتخاب شدیم برای حضور در المپیک 2020. در  مسابقات انتخابی والیبال المپیک 2020 ما به هرحال به عنوان کشوری که از آسیا انتخاب شدیم و این توانمندی تیم‌های ما را نشان داد. در رشته‌‌های دیگر هم کسب سهمیه‌ای که اتفاق افتاد مانند تیراندازی، شمشیربازی، کاراته، تکواندو و دوومیدانی این اتفاقات، اتفاقات مبارکی بود که امیدواریم با تکمیل این مراحل کسب سهمیه انشالله کاروان ایران بتواند در مسابقات المپیک حالا در هر تاریخی که برگزار می‌شود چه در موعد مقرر چه با تأخیر انجام شود ما بتوانیم انشالله حضور آبرومندی را داشته باشیم.

سلطانی‌فر خاطرنشان کرد: یک اتفاق خیلی خوبی که در سال 1398 در ورزش کشور افتاد که به نظر من یک اتفاق تاریخی بود این بود که پس از چند مسابقه دوستانه‌ای که شاهد حضور تعداد محدودی از بانوان در استادیوم‌های ورزشی بودیم در اولین مسابقه رسمی فوتبال در مسابقات مقدماتی جام جهانی بین ایران و کامبوج که در استادیوم آزادی برگزار شد شاهد حضور گسترده بانوان بیش از 5 هزار نفر از بانوان کشورمان بودیم که در یک فضای بسیار ایده‌آل و مطلوب همه آمدند و از طریق سیستمی که برایشان پیش‌بینی شده بود حضور پیدا کردند و در آن روز هم تیم ملی کشور ما یک نتیجه تاریخی 14 بر صفر گرفت که حضور بانوان در آن روز به هر حال بر شکوه این پیروزی بزرگ اضافه کرد. شرایطی به وجود آمد که همه دیدند حضور بانوان در مسابقات ملی مسابقات فوتبال نه تنها مشکلی را ایجاد نمی‌کند بلکه موجبات شادی و شعف مردم را فراهم می‌کند و بانوان کشور ما اجازه پیدا کردند که در یک مسابقه فوتبال ملی حضور پیدا کنند و تیم ملی خودشان را تشویق  کنند و امیدواریم در سال 99 در سایر مسابقات ملی هم ما بتوانیم با هماهنگی که بین نهادهای ذیربط انجام می‌دهیم شاهد حضور گسترده بانوان‌مان باشیم.

وزیر ورزش و جوانان همچنین با اشاره به فعالیت مستمر و درخشان سمن‌های جوانان گفت: برای جوانانی که عضو بیش از 2 هزار و 600 سازمان مردم نهاد هستند در راستای خدمت‌گذاری به مردم، در راستای انجام وظایف قانونی‌شان، در راستای ایجاد شور و شادی و نشاط و شعف آرزوی موفقیت دارند و امیدواریم انشالله شرایط به گونه‌ای شود که ما مشکلات سال 98 را در کل کشور نداشته باشیم.

وی در ادامه افزود: سال 99 سال بسیار پرکاری است برای ما از این جهت که باید در بازی‌های المپیک و پاراالمپیک حضور داشته باشیم، چهار باشگاه ما در لیگ قهرمانی آسیا بازی‌های باقی مانده خود را انجام دهند، باید مرحله برگشتی مسابقات مقدماتی جام جهانی‌ را انجام دهیم. همچنین یکی از برنامه‌های اصلی ما در سال جدید واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به  بخش خصوصی است و باید شرایطی به وجود بیاوریم که انشالله با واگذاری این دو باشگاه به بخش خصوصی مسیر رشد و توسعه‌شان را ادامه پیدا کند.

وی در پاسخ به این سوال که چه نمره‌ای به عملکرد دولت دوازدهم در سال 98 می‌دهد گفت: من نباید نمره بدهم و مردم باید ارزیابی داشته باشند، تلاش ما این بوده که در بخش‌های مختلف بتوانیم برنامه‌های دولت را و برنامه‌هایی که به مجلس  ارائه دادیم را اجرا کنیم. در بخش زیرساخت‌ها، توسعه ورزش قهرمانی و توسعه ورزش همگانی به ویژه در  ورزش قهرمانی بانوان قدم‌های اساسی برداشته شد. در راستای استعدادیابی، مسابقات مختلفی برگزار شد و همچنین در راستای توسعه ورزش همگانی رویدادهای زیادی در روستاها برگزار شد از جمله جام خوشه‌چین که با حدود بیش از 1 میلیون روستایی در چند رشته برگزار شد. مسابقات استعدادیابی را در مقطع 12 تا 15 سال انجام دادیم که المپیاد استعدادیابی بود و بعد از سالها این مسابقات برگزار شد و تصور من بر این است که می‌توانیم شرایطی را به وجود بیاوریم که از استعدادها، توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و نخبگان بیشتری در آینده ورزش کشور استفاده کنیم.

سلطانی‌فر در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم جوانان ما در مسیر زندگی شخصی و اجتماعی‌شان بتوانند هم برای اعتلای کشورشان قدم‌های اساسی بردارند و هم اینکه بتوانند در راستای ساماندهی زندگی شخصی‌شان از فرصت‌ها و ظرفیت‌هایشان استفاده کنند و بتوانند هر کدام عنصر مفیدی برای خودشان، خانواده‌شان و جامعه‌شان باشند. دعا می‌کنم که انشالله مجموعه این حرکت‌ها و ظرفیت‌ها و این اقدامات و توانایی‌ها در کنار هم قرار بگیرد و کشور ما بتواند مسیر رشد و عزت و آبادانی و کرامت را طی کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزارت ورزش و جوانان وزیر ورزش و جوانان مسعود سلطانی فر نوروز99 ورزشی وزیر ورزش و جوانان بهره برداری مردم ایران برگزار شد کسب سهمیه سلطانی فر کشور ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۰۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، غلام شیرزاده با اعلام این مطلب اظهار کرد: برای حفاظت و نگهداری از این بنای تاریخی و استفاده بهینه از آن حمام بیگ‌جوان چند سال پیش به بخش خصوصی واگذار و زیر نظر کارشناسان حفظ و مرمت استان مورد مرمت قرار گرفت.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چایپاره افزود: حمام تاریخی بیگ‌جوان در مساحتی بالغ بر ۵۴۰ مترمربع در دو بخش عمومی شامل هشتی ورودی، سربینه، گرم‌خانه و خزینه و بخش اختصاصی ساخته شده است.

او با بیان اینکه مصالح به‌کار رفته در ساخت این بنا از نوع سنگ و آجر است، گفت: قدمت ساخت حمام بیگ‌جوان چایپاره به اواخر دوره قاجار برمی‌گردد که با شماره ۹۱۷۱ به ثبت ملی رسیده است.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی
  • نقش اینچه درگاهی در موفقیت تاریخی ژیمناستیک ایران
  • ایران جزو کشورهای برتر در سدسازی است | بهره برداری از سد و نیروگاه بزرگ ساخت ایران در سریلانکا
  • اتفاق تلخ در میلان: آتش زدن پیراهن زلاتان (عکس)
  • وزیر نیرو:‌ ایران جزو کشور‌های برتر در سدسازی است
  • بهره‌برداری از یکی از بزرگترین طرح‌های صادرات خدمات فنی-مهندسی ایران
  • وعده جدید: ورزشگاه آزادی متحول می‌شود
  • بهره برداری از ۱۰ پروژه حیاتی برق گیلان برای عبور موفق از تابستان
  • ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگهداری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد
  • چالش ورزش ایران برای المپیک/ محدودیت در اعزام اعضای کادر فنی