Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: با توجه به پیش‌بینی که در قوانین مختلف صورت گرفته از اول سال ۱۳۹۹ دیگر مجوز تولید موتور یورو ۴ در داخل کشور برای خودرو‌ها داده نمی‌شود. تاریخ انتشار: 13:18 - 01 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۰۷۵۵۴

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط‌ زیست در پیام نوروزی خود به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۹ گفت: بنابراین صنایع خودرو سازی از اول سال ۹۹ موظفند که استاندارد‌های خود را بالا ببرند و موتور‌هایی با استاندارد یورو ۵ بر روی خودرو‌ها نصب کنند، برای این منظور با صنایع خودرو سازی جلساتی داشتیم و به تفاهم رسیدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: عملیات ضد عفونی خیابان‌های اصلی سطح شهر تهران

وی افزود: امیدوارم امسال سال پر برکتی باشد، درست است که در سال ۹۸ مشکلات نسبتا زیادی را به خصوص با تحریم‌های ضد بشری آمریکا داشتیم، اما دستاورد‌های محیط زیست دستاورد‌هایی بود که در برنامه پیش بینی شده بود و با تلاش همکاران با حداقل خسارت‌ها از آن برنامه ها، سال ۹۸ را به پایان بردیم.

وی ادامه داد: سال ۹۸ از نظر بارندگی سال خوبی برای محیط زیست و حیات وحش کشور بود، با توجه به بارش‌هایی که تقریبا در بیشتر نقاط کشور رخ داد، حیات وحش مشکلات کم آبی را کمتر لمس کردند بنابراین با توجه به سرشماری‌هایی که در حیات وحش انجام شد سال خوبی را سپری کردیم.

کلانتری اظهارداشت: از نظر کاری سال نسبتا خوبی بود توانستیم با منابعی که از محل صندوق توسعه ارزی کشور پیش بینی شده بود سال خوبی را برای مهار گرد و غبار داشته باشیم، با اقداماتی که دستگاه‌های اجرایی، سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری، سازمان حفاظت محیط زیست و استانداری‌ها صورت گرفت، توانستیم بخش عمده‌ای از گرد و غبار با منشاء داخلی را مهار کنیم و امیدواریم در سال ۹۹ هم با تصویب بودجه پیشنهادی دولت این کار ادامه یابد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: سال گذشته توانستیم حقابه تالاب‌های کشور را به رسمیت دولت و وازرت نیرو برسانیم و بر این اساس حقابه تالاب‌ها که حقابه‌های زیست محیطی است و همچنن حقابه‌های رودخانه‌ها به موازات تامین حقابه کشاورزی کشور را تصویب و تامین کنیم.

وی گفت: همچنین درباره مسائل مربوط به ارزیابی طرح‌های عمرانی و توسعه‌ای کشور توانستیم متوسط حدود سه سال دولت‌های قبل را به ۴۵ روز برسانیم و کمک بزرگی کنیم به توسعه تولیدات داخلی کشور تا با این کاهش زمان، تولید کنندگان دیگر سال‌ها منتظر تصویب ارزیابی طرح‌های توسعه‌ای از سوی سازمان حفاظت محیط زیست نباشند.

معاون رییس جمهوری افزود: همچنین سال خوبی برای نیرو‌های محیط زیست بود، چون سازمان حفاظت محیط زیست و نیرو‌های آن از مصوبات مجلس و دولت در سنوات گذشته به دلیل نداشتن اعتبارات از محل افزایش ۵۰ درصدی فصل دهم بی بهره بودند گرچه به نوعی برای محیط بانان کشور بخشی از این افزایش را تامین کرده بودیم، اما تمام نیرو‌ها شامل این مصوبه نمی‌شدند که با توجه به پیگیری‌هایی که انجام شده بود و مصوبه هیات وزیران، از اول اسفندماه سال ۱۳۹۸ احکام این افراد صادر شد و دریافتی‌ها از سال ۹۹ افزایش قابل ملاحظه‌ای خواهند داشت.

وی اظهار داشت: در سال ۹۸ لایحه حمایت از محیط بانان در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، با توجه به اصلاحاتی که در مجلس شورای اسلامی انجام گرفته بود شورای نگهبان این اصلاحات را صحیح ندانست و با توحه به لایحه دولت مجلس شورای اسلامی دوباره اصلاحیه‌ای انجام داد که شورای نگهبان آنرا تصویب کرد و بر این اساس محیط بانان هم از اول سال ۹۹ همتراز نیرو‌های انتظامی کشور از قوانین ذیربط استفاده خواهند کرد لذا دردسر کمتری برای حفاظت از محیط زیست کشور خواهند داشت.

کلانتری گفت: در سال ۱۳۹۹ طبق پیشنهاداتی که داده شد از سوی هیات وزیران در قانون بودجه سال ۹۹، همکاران برای پالایش و کنترل بیشتر صنایع و بهره مندی از محل ۱ درصد جرایمی که در سنوات گذشته اخذ می‌شد و سازمان محیط زیست از محل این جرایم بی بهره بود، دستشان بازتر خواهد بود، قانون پیش بینی کرده که در سال ۱۳۹۹ یک سوم آن جرایم برای بهبود وضعیت محیط زیست کشور تخصیص داده شود که با این کار می‌توانیم به محیط زیست کشور بیشتر کمک کنیم و در راه شعار خود که ۸۰ میلیون محیط بان است، از محیط زیست کشور حراست و حفاظت کنیم.

وی افزود: امیدوارم سال خوبی را برای حفظ محیط زیست کشور داشته باشیم همچنین سال خوبی باشد برای محیط زیست نسل‌های بعد، چون ما باید پاسدار محیط زیست و حفاظت از آن برای نسل‌های بعد هم باشیم گرچه در سنوات گذشته از این شعار کمی فاصله داشتیم، اما تمام هدف ما حفظ منابع پایه کشور، حفظ محیط زیست، هوای سالم، حفظ حیات وحش و حفظ منابع ژنتیکی برای بهره برداری نسل‌های آینده است. امیدوارم همچنان با ۸۰ میلیون محیط بان ایران را پایدار نگه بداریم و توسعه پایدار را در راستای حفاظت از محیط زیست همچنان ادامه دهیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: محیط زیست کلانتری سازمان حفاظت محیط زیست محیط زیست کشور محیط زیست سال خوبی سال ۱۳۹۹ حیات وحش پیش بینی نیرو ها سال ۹۹ سال ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۰۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌های پیشرو در حفظ محیط زیست است

علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در اولین همایش ملی دانش سنتی محیط زیست به میزبانی دانشگاه شهرکرد، با اشاره به اهمیت بحث دانش بومی، گفت: سال‌ها در منابع طبیعی به استان‌ها اعلام شد که دانش بومی منابع طبیعی کشور احصا شود؛ با روی کار آمدن دولت سیزدهم بر مکتوب شدن دانش بومی محیط زیست تاکید شد، که امید است این دانش شروع و پیوندی میان دانش نوین و بومی باشد.

وی افزود: اعطای دبیرخانه دائمی دانش سنتی محیط زیست کشور به چهارمحال و بختیاری، اولین دستاورد این نشست بود.

علی سلاجقه اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری با وجود ظرفیت‌های بالای زیستی از جمله استان‌های پیشرو در حفظ محیط ‌زیست و منابع این حوزه است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، تصریح کرد: تشکیل دبیرخانه دائمی دانش سنتی محیط زیست در استان چهارمحال و بختیاری، مشارکت‌های مردمی، نهادها، سازمان‌ها و گروه‌های فعال مردمی را فراهم می‌کند.

ایشان با بیان اینکه حفظ محیط زیست بر عهده همه آحاد جامعه است، افزود: در دولت سیزدهم با مشارکت مردمی، بیش از ۲۰۰۰ خانه محیط زیست، کیفی‌سازی می‌شود.

سلاجقه در ادامه گفت: دانش بومی، امری اکتسابی و ریشه‌دار است؛ و توسعه صنعت بدون توجه به این دانش، توسعه‌ای ناپایدار محسوب می‌شود؛ در صورتی می‌توان به توسعه پایدار رسید که به ظرفیت‌های خود نگاه کنیم و تجارت درون‌زای محیط زیست کشور را از طریق دانش بومی، سامان بخشیم.

وی اشاره کرد: باید دانش بومی در راستای دانش نوین، احیا و استفاده شود و چنین همایش‌هایی ادامه‌دار باشد.

معاون رییس جمهور در ادامه، با اشاره به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، اظهار داشت: این شعار، کاملا موشکافانه و آینده‌نگرانه انتخاب می‌شود و به عنوان حکم تلقی شده؛ به طوری که چندین سال مسائل اقتصادی در دستورکار قرار گرفت.

علی سلاجقه افزود: باید رابطه انسان و محیط زیست یک رابطه دوطرفه و قانون‌مدارانه تعریف شود و بتوان از ظرفیت سمن‌ها در این راستا، استفاده کرد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور ادامه داد: تا هفته آینده نگاشت اولیه در خصوص ساز و کار مردم در بحث محیط زیست تقدیم دولت می‌شود و از طرفی، اتصال تولید کشور به توسعه پایدار و ضوابط استقرار محیط زیستی را با چنگ و دندان حفظ می‌کنیم.

ایشان یادآور شد: محیط زیست به عنوان بخش زیرساختی در کشور، مطرح بوده تا جهش تولید به نحو مطلوب انجام شود؛ از طرفی رشد اقتصادی دولت در سال گذشته ۵.۴ درصد و حتی به ۷.۸ درصد رسید؛ به‌طوری‌که ایران در منطقه غرب آسیا و خاورمیانه از لحاظ جهش اقتصادی، رشد مناسبی داشته است.

وی در پایان اضافه کرد: قطعاً اطمینان داشته باشید که مباحث اقتصادی از سوی دولت، به نحو مطلوب، مدیریت و هر چه سریع‌تر، روزهای خوبی را تجربه می‌کند.

خبرنگار: نسرین قطره

انتهای پیام/

کد خبر: 1227511 برچسب‌ها سازمان محیط زیست کشور سازمان محیط زیست استان چهارمحال

دیگر خبرها

  • توضیح سلاجقه درباره ایمن‌سازی قلمرو یوزپلنگ آسیایی
  • چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌های پیشرو در حفظ محیط زیست است
  • باید در حفظ ظرفیت گردشگری چهارمحال و بختیاری تلاش شود
  • معرفی واحد تولید کننده آلاینده محیط زیست به دستگاه قضا در گیلان
  • توسعه باید با دانش سنتی و بومی هر منطقه همراه شود
  • کسب رتبه دوم خراسان رضوی در پایش‌ های زیست محیطی کشور
  • خراسان رضوی در جایگاه دوم انجام پایش های نظارتی در کشور
  • ارزش‌گذاری اقتصادی محیط‌زیست در راستای تحقق شعار سال
  • خراسان رضوی در پایش‌های زیست محیطی کشور دوم شد
  • ریشه‌های غنی تاریخی در حفط محیط زیست مورد توجه قرار گیرد