Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-20@01:03:50 GMT

سفیر کویت در بغداد به دیدار «الزرفی» رفت

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۳۱۰۱۴

سفیر کویت در بغداد به دیدار «الزرفی» رفت

سفیر کویت در عراق با نخست‌وزیر مأمور تشکیل کابینه عراق دیدار و تأکید کرد، کویت آمادگی دارد همکاری بیشتری با بغداد داشته باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سالم الزمانان» سفیر کویت در بغداد امروز جمعه یکم فروردین ماه به دیدار «عدنان الزرفی» نخست‌وزیر مأمور تشکیل کابینه عراق رفت.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) گزارش داد که الزرفی در این دیدار تأکید کرد است که عراق باید جایگاه خود را منطقه عربی و منطقه‌ای به دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت که ثبات در عراق، به سود منافع تمام کشورهای همسایه و دوست است.

الزمانان نیز تبریک امیر کویت را به الزرفی انتقاد داد و گفت که کویت از تلاش‌های عراق برای برقراری ثبات و رسیدن به پیشرفت و شکوفایی حمایت می‌کند.

این دیپلمات کویتی تأکید کرد که این کشور آماده است برای حل پرونده‌های مشترک بین دو کشور، با عراق همکاری بیشتری داشته باشد.

الزرفی اخیرا به عنوان مأمور تشکیل کابینه عراق معرفی شد؛ ولی بسیاری از فراکسیونهای سیاسی و معترضان عراقی هم مخالف نخست وزیری وی هستند. به همین دلیل موفق نخواهد شد کابینه تشکیل دهد. (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق کویت عدنان الزرفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۱۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه سفیر خود را از باکو فراخواند

دولت فرانسه در اعتراض به آنچه که اقدامات جمهوری آذربایجان در آسیب زدن به روابط دوجانبه توصیف شده، سفیر خود را از باکو فراخواند.

به گزارش فارس؛ وزارت امور خارجه فرانسه بامداد چهارشنبه از فراخوانده شدن «آنه بویلون» سفیر این کشور در باکو برای انجام مشورت‌هایی خبر داد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت که سفیر فرانسه در جمهوری آذربایجان به دلیل تداوم اقدامات باکو که به روابط دوجانبه آسیب زده، برای انجام مشورت‌هایی فراخوانده شده است.

به نوشته وبگاه «فرانس۲۴»، در این بیانیه آمده است که «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه با سفیر این کشور بعد از بازگشت به پاریس، دیدار و گفتگو کرده است. وزارت خارجه فرانسه توضیح داد که ماکرون در دیدار با بویلون گفت که از اقدامات باکو متاسف است و ابراز تمایل کرده که جمهوری آذربایجان در مورد نیات خود شفاف‌سازی کند.

طبق این گزارش، این بیانیه می‌افزاید که فرانسه بر حمایت خود از عادی‌سازی روابط جمهوری آذربایجان و ارمنستان با رعایت قوانین بین‌المللی و تمامیت ارضی دو کشور تاکید می‌کند.

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی به مقر نیروهای الحشدالشعبی در بغداد + فیلم
  • حمله به مقر نیروهای الحشدالشعبی در بغداد + فیلم
  • انفجار در یک پایگاه نظامی در بغداد +فیلم
  • انفجار در یک پایگاه نظامی در بغداد
  • نخست وزیر گرجستان: به دنبال توسعه روابط با ایران هستیم
  • وقوع هرگونه انفجار در عراق تکذیب شد /تایید شناسایی اشیا خارجی پرنده در حریم هوایی‌
  • پیروزی کویت مقابل بحرین؛ ایران صدرنشین شد
  • پیروزی هم‌گروه ایران در جام ملت‌ها
  • برتری کویت برابر بحرین در دیدار نخست
  • فرانسه سفیر خود را از باکو فراخواند