Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام عبدالرضا محی الدین روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با تبریک سال جدید افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند برای رفع این بلای ناگهانی باید علاوه بر دعا ، گوش به فرمان مسوولان بهداشت و درمان ، کشور و استان  باشیم .

وی ادامه داد:  همه مردم باید در سال جدید که شاهد شیوع یک میهمان ناخوانده هستیم، دقت بیشتری داشته باشند که مسوولان بهداشت و درمان چه برنامه‌ای در تداوم مبارزه برای شکست بیماری کرونا دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه مهریز تصریح کرد: عید امسال با سالیان قبل تفاوت زیادی دارد، شهروندان از دید و بازدیدها پرهیز کنند و برای حفظ سلامتی خود و خانواده در منزل بمانند.

محی‌الدینی با اشاره به همت مردم و جوانان انقلابی در  ضدعفونی معابر و اماکن عمومی شهرستان گفت: مقابله با این بیماری ، یادآور دفاع مقدس در جنگ تحمیلی است که جوانان انقلابی به دفاع از کشور پرداختند.

وی اظهار کرد: باید در  این ایام علاوه بر رعایت امور بهداشتی دعا کنیم که خداوند عنایتی کند تا بیماری کرونا در جهان محو شود.

امام جمعه مهریز خاطرنشان کرد: به خاطر داشته باشیم نباید از آثار دعا غافل شد چون  توسل به حضرت حق به عنوان مبدا تحولات بسیار مهم است.

محی الدینی کفت: در شرایطی که کشورهای مختلف دنیا با کرونا درگیر هستند برای حفظ سلامتی خود، خانواده و محیطی که در آن زندگی می کنیم باید در قرنطینه خانگی باشیم .

مرکز شهرستان مهریز در ۳۰ کیلومتری یزد قرار دارد.

از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون ۵۷ نفر در استان فوت کردند که از این تعداد سه نفر مربوط به شبانه روز گذشته است  و در این مدت  هزار و ٨٧٧ نفر با علایم تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شدند که از این تعداد نمونه هزار و ١٩٤ نفر برای تایید نهایی به آزمایشگاه ارسال شد.

یزد از نظر تعداد نمونه‌های مثبت به نسبت جمعیت، در میان ۳۱ استان کشور در ردیف چهارم قرار دارد که  تاکنون ٥٤٠ نفر به بیماری کرونا مبتلا شدند و ۵۷ نفر هم فوت کردند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا بهداشت و درمان بیمارستان خانواده دفاع مقدس ویروس بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۱۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال محلی مالاریا در خوزستان در ۱۰ سال اخیر

ایسنا/خوزستان مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه در ۱۰ سال اخیر موردی از انتقال محلی بیماری مالاریا در استان خوزستان مشاهده نشده است، از حذف این بیماری در استان خبر داد.

همایون امیری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ۲۵ آوریل روز جهانی مالاریا اظهار کرد: سازمان جهانی بهداشت با نامگذاری روزی به نام روز جهانی مالاریا، بر مبارزه جمعی و آگاهانه با هدف جهانی عاری از مالاریا، تاکید می‌کند. شعار سازمان جهانی بهداشت برای روز جهانی مالاریا در سال ۲۰۲۴، «پیاده‌سازی استراتژی‌های جدید و اقدامات نوآورانه در حذف مالاریا به ویژه در مناطق محروم » تعیین شده است.

 مالاریا یکی از قدیمی‌ترین بیماری‌های عفونی شناخته شده در جهان است و هنوز در بسیاری از کشورها از مشکلات مهم بهداشتی است. انگل این بیماری توسط نیش پشه‌های آنوفل آلوده، از فرد بیمار به فرد سالم منتقل و موجب بروز بیماری می‌شود. پشه آنوفل بومی ایران است.

وی با بیان اینکه در تمام مناطق کشور، گونه‌های مختلف این پشه وجود دارد، گفت: استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان بیشترین موارد مالاریا بومی کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

مهمترین علائم بیماری شامل تب، لرز، تهوع و استفراغ، خستگی و رنگ پریدگی است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت خوزستان افزود: با توجه به اهمیت این بیماری، بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران برنامه حذف مالاریا را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

امیری گفت: در خوزستان با انجام اقداماتی مانند بیماریابی فعال، اجرای نظام مراقبت سندرمیک و اجرای مراقبت حشره‌شناسی، در ۱۰ سال اخیر هیچ موردی از «انتقال محلی» بیماری مالاریا مشاهده نشده و همه بیماران شناسایی‌شده، در خارج از خوزستان آلوده شده‌اند و این روند موجب شده است خوزستان به هدف حذف مالاریا دست یابد.

وی بیان کرد: بیماریابی فعال در جمعیت‌های هدف به منظور پیشگیری از انتقال بیماری انجام می‌شود و پرسنل بهداشت علاوه بر اینکه در طول ماه در مناطق مختلف کار شناسایی این بیماری را از طریق نمونه‌گیری از افراد مشکوک و بررسی آب‌های راکد رصد می‌کنند، در صورت شناسایی یک فرد مبتلا، اخذ نمونه از اطرافیان وی و همچنین درمان و پیگیری مبتلایان را نیز بر عهده دارند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت خوزستان گفت: تمامی مراکز، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت آمادگی ارائه خدمات بیماریابی و درمان مالاریا را دارند. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران
  • حذف انتقال محلی مالاریا در خوزستان در ۱۰ سال اخیر
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • توزیع بیش از یک هزار لیتر سم رایگان در نیشابور
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • مسوولان برای مشارکت مردم در تولید طرح بدهند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • مسوولان قضایی ملارد با برپایی میز خدمت پاسخگوی مطالبات مردم شدند