Web Analytics Made Easy - Statcounter

خلیل رنجبر رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، گفت: با هدف ترویج فرهنگ و آیین‌های سنتی این جشن در بیش از ۴۸ مدرسه ومرکز مجازی برگزار وهمزمان با روز‌های آخر سال حدود ۹۰۰ دانش آموز با نیاز ویژه نوروز را که نشانه آغاز بهار است با دوستان و معلمان خود جشن گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او هدف از برگزاری این جشن‌ها را ایجاد روحیه شادمانی و نشاط در بین دانش آموزان با نیاز‌های ویژه در ایام تعطیلی مدارس وشیوع ویروس کرونا عنوان کرد و اظهار داشت:دانش آموزان با نیاز‌های ویژه در این برنامه‌های فرهنگی سنتی فرارسیدن سال جدید را جشن گرفته وبا فلسفه این آیین ملی آشنایی پیدا می‌کنند.

رنجبر با بیان اینکه یکی از آیین‌ها و مراسم ایرانیان در عید نوروز چیدن سفره‌ی هفت سین است که نسل به نسل منتقل شده و این سنت نه تنها رنگ کهنگی نگرفته بلکه هر سال نسبت به سال قبل رنگ و روی خوش تری به خود میگیرد، افزود: تقویت مهارت‌های اجتماعی وارتباطی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه از اهداف اصلی برگزاری این گونه برنامه‌ها در مدارس مجازی می‌باشد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: هفت سین از هفت محصول زمینی انتخاب می‌شود تا از نعمت‌های که خداوند به انسان بخشیده است، سپاسگزاری شود و این نعمت‌ها یادآوری شود تا اگر انسان‌ها در روزمرگی زندگی از سپاسگزاری این نعمت‌ها غافل شده اند به خود بیایند و یکبار با نگاهی متفاوت به نعمت‌های بیکرانی که طبیعت در اختیارشان قرار می‌دهد بنگرند.

او اضافه کرد: در این برنامه معلمان پیام‌های آموزشی ویژه آداب و رسوم نوروز از دیدگاه علوم اسلامی - اجتماعی را در قالب فعالیت‌های گروهی و فردی به دانش آموزان انتقال می‌دهند تا آنان با فرهنگ غنی اسلامی - ایرانی آشنا‌تر شوند و در حفظ این رسوم بکوشند تا از نظر روحی و جسمی شاداب باشند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانش آموزی آموزش و پرورش نیاز های ویژه دانش آموزان نعمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۱۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح رایگان فلورایدتراپی دانش آموزان در مراغه

حق گشایی گفت: در طرح رایگان فلورایدتراپی دندان‌های دانش آموز مدارس ابتدایی مراغه ۲ بار به صورت رایگان فلورایدتراپی می‌شود.

حق گشایی افزود: این طرح به همت کارشناسان دندان خانه‌ها و مراکز بهداشت در مدارس شهری و روستایی اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: فلورایدتراپی روشی ایمن، بی خطر و بدون درد برای جلوگیری از پوسیدگی دندان در کودکان ۶ تا ۱۴ سال است.

 معاون بهداشتی رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: در این طرح بهداشتی دندان‌های دانش آموزان معاینه و آنهایی که پوسیدگی بیش از حد و نیاز به جرم گیری دارند به پزشک متخصص معرفی می‌شوند.

حق گشایی افزود: در این طرح فلوراید روی دندان‌ها مالیده می‌شود تا مینای دندان تقویت شده و مقاومت بیشتری در برابر پوسیدگی داشته باشد.

وی گفت: این طرح امسال در ۲۰۰ مدرسه ابتدایی مراغه اجرا خواهد شد.

در شهرستان مراغه بیش از ۵۳ هزار دانش آموز در حال تحصیل هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • صدور مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان
  • مدارس ابتدایی کیش غیرحضوری است
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • آغاز طرح رایگان فلورایدتراپی دانش آموزان در مراغه
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور
  • مدارس ابتدایی کیش امروز غیرحضوری است
  • اجرای ویژه برنامه استانی "سپاس سردار" در مدارس استان یزد
  • آغاز مسابقه طرح دادرس ویژه دانش آموزان
  • اجرای طرح سلامت دهان و دندان دانش آموزان مدارس از مهرماه در مشهد