Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@21:48:29 GMT

۴۵ نفر از بیماران کرونایی استان بوشهر بهبود یافتند

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۳۱۳۴۷

۴۵ نفر از بیماران کرونایی استان بوشهر بهبود یافتند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت گذشته یک‌بیمار کرونایی دیگر استان جواب آزمایش آن‌ها مثبت شد و تعداد مبتلایان به کرونا ویروس در استان بوشهر به ۵۵ نفر رسید که ۴۵ نفرشان بهبود یافتند. ۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سعید کشمیری در گفت‌وگو با خبرنگاران با قدردانی از همکاری مردم و مسئولان در مقابله با بیماری کرونا اظهار داشت: تنها راه مقابله با بیماری کرونا در خانه ماندن است که در این راستا باید از سفر و حضور در تجمعات جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، با تاکید بر توجه به دستورات بهداشتی و رعایت  توصیه‌های وزارت بهداشت تصریح کرد: توصیه می‌شود به‌منظور جلوگیری از انتقال ویروس کرونا، مردم همچنان در خانه بمانند و از سفر بپرهیزند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، از پذیرش نشدن مسافران در استان بوشهر خبر داد و گفت: مردم به هیچ وجه به استان بوشهر مسافرت نکنند چون زمینه پذیرش مسافر و پذیرایی از مسافران در استان بوشهر فراهم نیست.

وی تاکید کرد: بر اساس مصوبه ستاد کرونای استان بوشهر تمام تسهیلات سفر در نوروز امسال در استان برداشته شده و هیچ خدماتی در هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، مسافرخانه‌ها  و مهمانسراها ارائه نمی‌شود و تسهیلات سفر در سواحل و پارک‌ها به سبب سلامتی همه مردم قطع شده است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته یک بیمار کرونایی دیگر به بیماران مبتلا به این ویروس در استان بوشهر افزوده شده است، افزود: این فرد که اهل دشتستان با سن 50 سال است و 2 هفته پیش با بروز علائم، در بیمارستان  شهدای خلیج فارس بوشهر بستری و از وضعیت خوبی برخوردار است.

کشمیری، با بیان اینکه یک بیمار کرونایی دیگر  هم‌استانی در  استان فارس دارای علائم  ویروس کرونا شد، خاطر‌نشان کرد: این فرد که دارای بیمار مزمن قبلی کلیوی داشت متاسفانه در بیمارستان شیراز جان سپرد که جز آمار استان فارس محسوب می‌شود.

وی، ضمن تسلیت افراد فوت شده به سبب ویروس کرونا بیان کرد: از جمع 55 بیمار کرونایی استان بوشهر 45 نفر با بهبودی حال آنان از بیمارستان ترخیص شده‌اند و در قرتطینه خانگی بسر می‌برند.

نقاط مختلف شهر بوشهر به صورت مستمر ضدعفونی می‌شود+تصاویر اورژانس بوشهر با 55 دستگاه آمبولانس پیشرفته در خط مقدم مبارزه با کرونا استمراکز اقامتی و تفریحی استان بوشهر تعطیل است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با بیان اینکه اکنون 5 بیمار کرونایی دیگر در بیمارستان‌ بوشهر بستری هستند خاطرنشان کرد: اکنون از 34 نفر از بیمار بستری حاد تنفسی در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر 5 نفرشان بیمار کرونایی هستند.

انتهای پیام/190/ ز

R41363/P/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیمار کرونایی دیگر استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۱۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت «پروفیلاکسی» و تامین مستمر دارو برای بیماران هموفیلی

امین افشار رئیس هیات مدیره کانون هموفیلی ایران، به مناسب روز جهانی هموفیلی به اهمیت برنامه پروفیلاکسی برای کودکان و ضرورت تامین مستمر دارو جهت جلوگیری از خونریزی در این بیماران تاکید کرد و گفت: مشکل آن است که نگاه جامعی به بیماران هموفیلی وجود ندارد. الگویی که در کشور‌های پیشرفته وجود دارد و از آن نیز نتیجه گرفته‌اند آن است که قبل از اینکه بیمار به آن دارو نیاز داشته باشد و خونریزی کند، سطح فاکتور را در بدن بالا می‌برند، دارو را دریافت می‌کند و روز بعد همچون افراد عادی می‌تواند فعالیت‌های روزانه خود را داشته باشد.

وی گفت: در صورت بی‌توجهی به سطح فاکتور در بدن این بیماران، فرد با کوچک‌ترین ضربه‌ای خونریزی می‌دهد و باید فاکتور و دارو مصرف کند و این موضوع بسیار برای سیستم درمانی هزینه‌بر است و در نهایت هم مفاصل بیمار از بین می‌رود.

وی با اشاره مجدد به اهمیت برنامه پروفیلاکسی بیماران هموفیلی و تلاش کانون هموفیلی برای مجاب کردن سیستم درمانی کشور برای اجرای آن، گفت: وزارت بهداشت، بیمه، بهزیستی و ... تنها بودجه و عملکرد خود را می‌بینند، اما اگر نگاه جامع وجود داشته باشد، دارو به موقع برسد، سازمان و غذا و دارو بخشی‌نگری نداشته باشد و بیمار به نقطه‌ای برسد که مفصل سالم داشته باشد، دیگر نیازی به تعویض مفصل در این بیماران نخواهد بود و دیگر نیازی نخواهد بود که دانشگاه‌ها فیزیوتراپی و توانبخشی داشته باشند، هزینه‌های بهزیستی کنترل می‌شود، از بیماری هموفیلی دیگر فشاری بر سیستم‌های بیمه‌ای وارد نمی‌شود و... . به همین دلیل دسترسی عادلانه به دارو‌های هموفیلی و پروفیلاکسی مسئله‌ای است که کانون هموفیلی‌ها به آن توجه بیشتری دارد.

رئیس هیات مدیره کانون هموفیلی ایران با تاکید بر اینکه بیشتر اعضای کانون از بیماران هموفیلی هستند، گفت: بنابراین ما می‌دانیم که نبود دارو چه تاثیری می‌تواند بر گذران زندگی داشته باشد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • اهدای اعضای بدن بیمار مرگ مغزی در شهرکرد
  • ارائه خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی
  • به درمان سرطان به کمک آزمایش دی‌ان‌ای امیدوار باشیم؟
  • هزینه درمان بیماران هموفیلی؛ ۱۰۰ میلیون تومان در ماه!
  • شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • افق‌های جدید، پیش روی هاب پیوند کلیه ایران/ پذیرش بیمار از ۱۲ کشور جهان در بیمارستان فرهیختگان
  • اهمیت «پروفیلاکسی» و تامین مستمر دارو برای بیماران هموفیلی
  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • مدیر کانون هموفیلی ایران بیان کرد: وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران