Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه های پاکستان امروز گزارش دادند: «مارک اسپر» در تماس تلفنی با ژنرال «قمر جاوید باجوا» بر مشارکت امنیتی طولانی مدت و منافع متقابل آمریکا و پاکستان تاکید کرد.

وی که هفته گذشته به دلیل گسترش شیوع ویروس کرونا در منطقه شرق و غرب آسیا برنامه سفر رسمی خود به پاکستان را به تعویق انداخته بود، گفت: پنتاگون متعهد به همکاری با دولت پاکستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مارک اسپر همچنین از حمایت پاکستان از اعلامیه مشترک آمریکا و دولت افغانستان و همچنین پیمان صلح واشنگتن با طالبان قدردانی و از ادامه همکاری های نزدیک با اسلام آباد در آینده استقبال کرد.

منابع خبری گزارش دادند: ساعاتی پس از رایزنی تلفنی وزیر دفاع آمریکا با فرمانده ارتش پاکستان، "آلیس ولز" دستیار معاون وزیر امور خارجه آمریکا از کمک یک میلیون دلاری این کشور به پاکستان در مبارزه با ویروس کشنده کرونا خبر داد.

رسانه‌های پاکستانی روز شنبه آمار رسمی شمار مبتلایان به ویروس کرونا را ۴۵۰ اعلام کرده و تاکنون نیز ۳ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان باختند.

شمار جان‌ باختگان کرونا در آمریکا نیز طی ۲۴ ساعت گذشته به ۲۰۵ نفر و تعداد مبتلایان نیز به ۱۴ هزار و ۲۰۲ تن افزایش یافت.

برچسب‌ها افغانستان مارک اسپر قمر جاوید باجوا ارتش پاکستان پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان مارک اسپر قمر جاوید باجوا ارتش پاکستان پاکستان آمریکا پاکستان پاکستان پاکستان پاکستان آمریکا افغانستان آمریکا پاکستان آمریکا پاکستان آمریکا افغانستان مارک اسپر قمر جاوید باجوا ارتش پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۱۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با مذاکره با آمریکا از عملیات «وعده صادق» دستاورد سیاسی بدست بیاوریم! / اصلاح‌طلبان: موشک‌ها را خرج برجام کنید

روزنامه اصلاح‌طلب: به‌جای ادامه تنش با رژیم صهیونیستی با آمریکا مذاکره کرده و میوه‌های برجام را بچینیم!

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل با نام «ویژه‌های مشرق» شما را در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید

************

روزنامه‌های امروز شنبه یکم اردیبهشت ماه در حالی چاپ و منتشر شد که گزارش‌های پیرامون حمله ادعایی رژیم صهیونیستی به اصفهان و بازتاب آن در رسانه ها، زیرساخت‌های آمریکا در تیررس چین و تذکر به رفتارهای بی قاعده درباره حجاب در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

بامداد روز جمعه، ۳۱ فروردین، در پی پخش تصاویری ویدیویی ادعایی، خبرهایی مبنی بر تحولاتی در شهرهای اصفهان و تبریز از سوی خبرگزاری‌های داخلی و خارجی منتشر شد. در همان ساعات اولیه انتشار این خبر، مقام ارشد نظامی ارتش در استان اصفهان اذعان داشت کهشنیده شدن صدای نسبتا شدید در شرق اصفهان، مربوط به شلیک پدافند هوایی اصفهان به یک شیء مشکوک بوده و هیچ خسارت و حادثه‌ای نداشته‌ایم؛ خبرهای روز گذشته مورد توجه روزنامه‌های اصلاح‌طلب قرار گرفته است.

روزنامه شرق اخبار روز گذشته را نشانه پایان تنش‌های اخیر میان ایران و رژیم صهیونیستی خوانده و نوشته است:

اکنون هم دولت بایدن و هم کشورهای اروپایی که حمایت جدی از اسرائیل دارند، در یک هفته اخیر پس از حمله ایران واقعا در تکاپو بودند که هر طور شده از حمله متقابل و مستقیم اسرائیل جلوگیری کنند تا منطقه خاورمیانه وارد جنگ نشود. چون این جنگ به موازات جنگ اوکراین می‌تواند تبعات مخربی را برای کل منطقه و جهان داشته باشد. در نتیجه اروپایی‌ها و آمریکا تا جایی که توان سیاسی و دیپلماتیک‌شان اجازه دهد، به فکر منصرف‌کردن اسرائیل و نتانیاهو هستند و تلاش دارند با این‌دست تحریم‌ها علیه وزارت دفاع، صنعت پهپادی و موشکی و... یا از حمله متقابل اسرائیل جلوگیری کنند یا شدت آن را به شکل چشمگیری کاهش دهند تا در ادامه، ایران خود را مجبور به پاسخ محکم‌تر نبیند و نهایتا جنگی روی ندهد.

اصلاح طلبان در واکنش به رفتارهای زیاده خواهانه آمریکا، رژیم صهیونیستی و شرکای اروپایی‌اش تنها یک پیشنهاد دارند و آن اینکه یکطرفه امتیاز بدهیم و انتظار امتیازگیری هم نداشته باشیم. این جریان با همین شیوه و با دوگانه سازی دروغین «هسته ای-معیشت»، صنعت هسته‌ای را به تعطیلی کشاند ولی در سوی مقابل، تحریم‌ها پابرجا ماند و هیچ دستاوردی از برجام عاید ایران نشد.

در حال حاضر نیز این جریان همسو با عملیات روانی دشمن، مدعی است که باید درباره توان بازدارندگی، بهانه زدایی کنیم و روند خسارت بار برجام را در حوزه موشکی و منطقه‌ای نیز پیاده سازی کنیم!

روزنامه اعتماد هم به انتقاد از سیاست‌های رسانه‌ای در دوران تنش با رژیم صهیونیستی پرداخته و نوشته است:

متاسفانه هیچ برنامه توجیهی با کارشناسان مورد قبول جامعه در رسانه‌های ملی مشاهده نمی‌شود. مسوولان به جای سیاست‌های اقناعی و توجیهی با استفاده از ظرفیت رسانه‌های مستقل داخلی، سیاست‌های کنترلی در پیش گرفته‌اند و به ‌طور عجیبی نویسندگان دلسوز و ایران‌دوستی همچون عباس عبدی و برخی دیگر را ممنوع از نوشتن کرده و با چالش حقوقی مواجه ساخته‌اند. از دست دادن چنین ظرفیت‌های ارزشمندی، یک خطای قابل تامل است.

روزنامه هم‌میهن که معمولا مواضع رادیکالی درخصوص مسائل منطقه دارد این‌بار و پس از حملات ادعایی عناصر داخلی رژیم صهیونیستی خواهان برجام جدید و گفتگو با آمریکا شده و می‌نویسد:

جنگ هیچگاه هدف و غایت نیست. وقت آن رسیده‌است که ایران میوه اقدام نظامی و دفاع مشروع خود را بچیند. تنها راه رسیدن به این منافع، از طریق مذاکره است. ایران باید نشان بدهد که بعد از اقدام به دفاع مشروع، آماده مذاکره با کشورهای حامی اسرائیل و به‌ویژه آمریکا است. اگر ما از حجم ادبیات گزنده و بی‌اثر خود نسبت به آمریکا و غرب کاهش دهیم و به سمت مذاکره برویم، آمریکایی‌ها هم مشتاق مذاکره هستند.

در بخش دیگری از این روایت آمده است:

ما باید بتوانیم از یک اقدام نظامی مشروع، یک دستاورد سیاسی ایجاد کنیم. اگر ما مدعی هستیم که غربی‌ها فهمیده‌اند قدرت ما چه اندازه است، آمادگی ما در چه حدی است، تا چه حد توان آتش و پاسخگویی و بازدارندگی داریم، به‌جای اینکه به سمتی برویم که باعث جنگ شود تا توانمندی‌های ما مصروف شود، باید از شمشیر در نیام برای گرفتن امتیاز از غربی‌ها استفاده کنیم.

مروری بر مطالب مطرح شده از سوی برخی چهره ها و رسانه های اصلاح طلبان بیانگر آن است که آنان تلاش دارند طی مطالبی بر لزوم میوه چینی ایران از اقدام نظامی خود مبنی بر آنچه دستیابی به یک دستاورد سیاسی می نامند یعنی مذاکره، تاکید دارند.

این رسانه ها با تاکید بر اینکه وقت آن رسیده‌است که ایران میوه اقدام نظامی و دفاع مشروع خود را بچیند؛ تاکید می کنند، تنها راه رسیدن به این منافع، از طریق مذاکره است. ایران باید نشان بدهد که بعد از اقدام به دفاع مشروع، آماده مذاکره با کشورهای حامی اسرائیل و به‌ویژه آمریکا است. اگر ما از حجم ادبیات گزنده و بی‌اثر خود نسبت به آمریکا و غرب کاهش دهیم و به سمت مذاکره برویم، آمریکایی‌ها هم مشتاق مذاکره هستند. ما باید بتوانیم از یک اقدام نظامی مشروع، یک دستاورد سیاسی ایجاد کنیم.

بنا بر تاکید این رسانه ها، اگر ما مدعی هستیم که غربی‌ها فهمیده‌اند قدرت ما چه اندازه است، آمادگی ما در چه حدی است، تا چه حد توان آتش و پاسخگویی و بازدارندگی داریم، به‌جای اینکه به سمتی برویم که باعث جنگ شود تا توانمندی‌های ما مصروف شود، باید از شمشیر در نیام برای گرفتن امتیاز از غربی‌ها استفاده کنیم.

بررسی این مطالب از سوی رسانه های اصلاح طلب نشان می دهد که تاکید آنان بر دیپلماسی در شرایطی که قدرت میدان آشکار شده بوده اما توجهی به ذات آمریکا و غرب ندارند که از سویی کارنامه ای مشحون از مسئولیت ناپذیری نسبت به توافقاتی همچون برجام داشته از جانب دیگر در ماجرای غزه نیز بدون عدول از حمایت های خود از رژیم صهیونیستی همچنان شریک جنایات این رژیم می باشد.

از دیگر سو این مطالب در حالی طرح و بیان می شود که برخی از اصلاح طلبان تاکید دارند تقلیل یافتن پاسخ اسرائیل به عملیات وعده صادق به دلیل دادن امتیازاتی همچون افزایش تحریم های ایران، تحریم بخش های از سپاه و فرماندهان آن و نیز شتاب دادن به ارسال کمک های نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی است. مساله ای که نشان می دهد آمریکا همچنان رویه ای خصمانه علیه ملت ایران دارد.

دیگر خبرها

  • آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند
  • مقامات آمریکایی: تحریم واحد نظامی نیتسح یهودا امروز ممکن است رخ دهد
  • رئیسی با استقبال مقامات پاکستان وارد اسلام آباد شد+ عکس
  • رئیسی با استقبال مقامات پاکستان وارد اسلام آباد شد
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی به اسلام آباد
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی
  • خروج نیرو‌های آمریکا از نیجر، پیروزی استراتژیک روسیه
  • با مذاکره با آمریکا از عملیات «وعده صادق» دستاورد سیاسی بدست بیاوریم! / اصلاح‌طلبان: موشک‌ها را خرج برجام کنید
  • وزیر دفاع سابق آمریکا: سکوت ایران و اسرائیل نشانه پایان تنش‌هاست