Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@20:01:34 GMT

مردم قزوین با ماندن در خانه کادر درمانی را یاری کنند

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۳۱۵۸۲

مردم قزوین با ماندن در خانه کادر درمانی را یاری کنند

گروه استان‌ها- این روزها علی رغم شروع سال جدید و ایام فراغت برای قالب مردم، همشهری‌های فداکار ما در گروه درمان روزهای سختی را سپری می‌کنند، مردم با ماندن در خانه می‌توانند باری از دوش کادر درمان برداشته و آنان را در مهار بیماری کرونا یاری کنند. ۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳ استانها قزوین نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، این روزها که مدافعان سلامت بدون وقفه در مراکز درمانی مشغول خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی هستند، مردم با خلق صحنه‌هایی در فضای استان خستگی آنان را مضاعف می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود توصیه‌های مدام ستاد ملی مقابله با کرونا بر ماندن در خانه و قرنطینه خانگی، فضای شهرهای استان قزوین مملو است از جمعیتی که با نگاه سهل‌انگارانه به این توصیه‌ها در بازارها و فروشگاه‌ها برای خرید ارزاق شب عید حضور یافته تا باری بیشتر بر دوش پزشکان و پرستاران زحمت‌کش بگذارند.

مجاهدان و مدافعان سلامت در بیمارستان‌ها شب و روز خود را برای خدمت به بیماران کرونایی یکی کرده‌اند و این روزها در اوج خستگی به‌سر می‌برند. این مجاهدان خط مقدم مقابله با بیماری کرونا زمانی بر این مشکل فائق می‌آیند که اراده مردم همگام با توصیه‌های پیشگیرانه پزشکی باشد و این در حالی است که در غیر این صورت عبور از این جنگ محتمل بیولوژیک، تلفات زیادی بر دست باقی خواهد گذاشت.

یکی از پرستاران تلاش‌گر و مجاهد بیمارستان بوعلی سینا قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین اظهار داشت: از مردم خواهش می‌کنم که در خانه بمانند زیرا در شرایط کنونی خرید عید و مسافرت اصلا و ابدا واجب نیست.

وی با بیان این که این روزها به پرستارها و خانواده‌های آنان بسیار سخت می‌گذرد، تصریح کرد: از لحظه‌‌ ورود به بیمارستان و خروج از آن استرس حفظ جان بیمار و امکان ابتلای همکاران، همراهان بیمار و خانواده‌های کادر درمان به ویروس کرونا در وجودم نهفته است.

مردم کرونا را جدی نگرفته‌اند

این پرستار قزوینی عنوان کرد: هنگامی که از پنجره بیمارستان به فضای شهر نگاه می‌کنم به این نتیجه می‌رسم که مردم نه از داخل بیمارستان‌ها خبر دارند و نه کرونا را جدی گر‌فته‌اند.

وی با اشاره به پوشیدن لباس‌های سنگین و خسته‌کننده در بخش بیماران کرونایی تصریح کرد: وقتی که در رختکن بیمارستان این لباس‌ها را می‌‌پوشیم با گفتن جملاتی مانند هر سختی روزی تمام می‌شود، مردم ایران با همدلی و با رعایت نکات بهداشتی کرونا را در آینده نزدیک شکست می‌دهند، خدا با ما است و غیره سعی می‌کنیم با روحیه بالا، انرژی مضاعف و امید به خدا وارد بخش بیماران کرونایی شویم.

این پرستار مدافع سلامت قزوینی با بیان این که تازه بعد از پوشیدن این لباس نوبت به زدن ماسک و شیلد (طلق‌های محافظ صورت) و پوشیدن دستکش فرا می‌رسد ادامه داد: از فرط استفاده طولانی مدت این اقلام بهداشتی در طول روز جای کش ماسک و شیلد بر روی صورت‌هایمان نقش بسته و چروک به وضوح در دست‌هایمان قابل رویت است.

فرمانده سپاه استان قزوین در گفت‌وگو با تسنیم: سپاه استان قزوین برای مقابله با کرونا با تمام قوا به میدان آمده‌ است + فیلمدانشجویان دانشگاه بقیةالله (عج) قزوین اقدام به راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک کردند + فیلمنقاهتگاه قزوین آماده پذیرش بیماران بهبودیافته کرونا ش

 لباس یک بار مصرف را چندین بار می‌پوشیم

وی با اشاره به جیره‌بندی دستکش و ماسک در بیمارستان خاطرنشان کرد: کمبود تجهیزات بهداشتی باعث شده که چندین بار لباس‌های یک بار بار مصرف را شسته و مجدد بپوشیم.

این پرستار قزوینی با تاکید بر این که هر لحظه در معرض این ویروس قرار داریم عنوان کرد: پس از کلی گزارش‌نویسی و سر و کار داشتن با بیماران کرونایی با آلودگی که بر روی لباس‌هایمان ایجاد شده حتی امکان خوردن یک استکان چایی را هم نداریم.

صدای اذان نور امیدی در دل‌‌هایمان ایجاد می‌کند

این پرستار بیمارستان بوعلی سینا قزوین گفت: با صدای اذان نور امید در دل‌هایمان ایجاد شده و از این که خدا تلاش ما را برای حفظ جان خلق خود می‌بیند بسیار خوشحال و پرانرژی می‌شویم.

وی ادامه داد: برای این که جایی آلوده نشود با همان لباس‌های آلوده به ویروس رو به قبله ایستاده و نماز را بر روی یک سجاده مخصوص این روزهای کرونایی اقامه می‌کنیم.

این پرستار قزوین با تاکید بر این که ویروس در محیط دارای رطوبت‌ زیر ماسک به راحتی رشد می‌کند ادامه داد: از صبح تا شب فقط یک ماسک N95 در اختیار ما می‌گذارند و اکثر کادر درمان با هزینه خودشان این نوع ماسک را تهیه می‌کنند.

وی کمبود کادر درمان و نبود مکان مناسب برای قرنطینه پرستاران را اسباب خستگی و استرس بیشتر آنان دانست و تصریح کرد: خوابگاهی در نظر گرفته شده تا تمام پرستاران کرونا مثبت و کرونا منفی در آن‌جا قرنطینه شوند و بعد از حضور در شیفت‌های طولانی مدت، تهیه ناهار و شام نیز بر عهده خود پرستاران است.

 این پرستار جهادگر ادامه داد: روزهای زیادی است که به جهت احتمال ناقل بودن این بیماری، خانواده‌های خود را ندیده‌ و در شیفت‌های طولانی به‌سر می‌بریم، لذا از مسئولان ذی‌ربط تقاضا دارم که بر سلامت پرستارانی که جان خود را در این پیکار گذاشته‌اند، اهتمام ورزند.

وی با تاکید بر حضور مردم در خانه و قرنطینه خانگی گفت: با این کار باری را از دوش کادر درمان برداشته و آنان را در مهار این بیماری بیماری یاری کرده‌اید.

انتهای پیام/ح

R7541/P1357/S6,63/CT6 واژه های کاربردی مرتبط بهداشت و درمان ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بهداشت و درمان ویروس کرونا بهداشت و درمان ویروس کرونا بیماران کرونایی کادر درمان لباس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۱۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک‌ ۳۹ میلیارد تومانی هلال احمر زنجان در حوزه درمان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، گفت: سال گذشته ۳۹ میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال کمک هزینه درمانی برای بیماران نیازمند این استان که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد نبودند، پرداخت شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، حکمت اله هاشمی امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: جمعیت هلال احمر از افراد نیازمند و اقشار آسیب‌پذیر استان که توان تامین هزینه‌های درمانی، دارو و توانبخشی را ندارند و تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیستند، حمایت مالی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس سال گذشته 2 هزار و 100 پرونده حمایتی در سطح استان زنجان در خصوص پرداخت بلاعوض هزینه‌های دارویی و درمانی تشکیل شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: برای این تعداد در مدت زمان بیان شده 38 میلیارد و 210 میلیون ریال هزینه پرداخت شده که از این میزان 2 میلیارد و 870 میلیون ریال پرداختی به افراد بیمار نیازمند معرفی شده توسط 35 خانه هلال است.

وی بیان کرد: پرداخت کمک هزینه در زمینه‌های دارو، بستری طبی و جراحی، خدمات پاراکلینیکی، تامین وسایل و تجهیزات توانبخشی به بیماران نیازمند، تحت پوشش تسهیلات حمایتی آیین‌نامه خدمات اجتماعی جمعیت هلال‌ احمر قرار دارد.

هاشمی تاکید کرد: این کمک هزینه درمانی، طی 9 مرحله برای بیماران نیازمند در شهرستان های زنجان، ابهر، خرم‌دره، خدابنده، ماهنشان، طارم، ایجرود و سلطانیه پرداخت شده است.

وی گفت: جمعیت هلال احمر به عنوان نهادی بشردوست همواره نقش محوری در فعالیت های اجتماعی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یاری امدادگران هلال احمربه مردم روستای سعید آباد رودبارجنوب
  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • ساخت دستگاهی که میزان اکسیژن بیمارستان‌ها را مدیریت می‌کند
  • از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم و چگونه باید آن را درمان کنیم ؟
  • کمک‌ ۳۹ میلیارد تومانی هلال احمر زنجان در حوزه درمان
  • سرعت بخشی به پروژه بیمارستان هزارتختخوابی ازمطالبات اصلی مردم است
  • بهره‌برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • بهره برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • «تشخیص طبی» پیش شرط خدمات درمانی است
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی