Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار قم اعلام کرد: طی دو هفته آینده با بهره‌گیری از توان ارتش و سپاه پاسداران، طرح ضربتی برای ریشه‌کنی کامل ویروس کرونا در قم اجرا می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، بهرام سرمست صبح امروز در دیدار فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: در سال گذشته در حوزه اقتصادی اقدامات خوبی در استان قم صورت پذیرفت که امیدواریم با طبیعی شدن روال زندگی مردم با توجه به تأکید رهبر انقلاب در حوزه تولید با جهش روبرو شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با بیان اینکه در یک ماه گذشته همه نیرو‌های مسلح شامل ارتش، سپاه، ناجا و بسیج در کنار ستاد‌های مردمی و خیرین پشتیبان کادر درمانی و پرستاران بوده‌اند، ابراز کرد: علیرغم اینکه برای نخستین بار در استان قم این ویروس شناسایی و کشف و روند بیماری صعودی بود، ولی در یک هفته گذشته شاهد تثبیت وضعیت در استان هستیم.

استاندار قم با تأکید بر اینکه این تثبیت جای امیدواری بوده، ولی نباید سبب غفلت و سستی در برنامه‌ها شود، یادآور شد: طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا در قم با قدرت آغازشده است و تمام دستگاه‌های اجرایی مأموریت داده‌شده که به جد دنبال کنند.

او با اشاره به ایجاد برخی محدودیت‌ها در استان قم اضافه کرد: در خروجی‌های استان قم، مراکز خرید و بازار برخی محدودیت‌ها اعمال‌شده است و از هرگونه تجمعی که سبب گسترش بیماری شود جلوگیری به عمل می‌آید.

سرمست با تقدیر از تلاش‌های مجدانه نیرو‌های مسلح برای ریشه‌کنی بیماری کرونا تصریح کرد: باید همه تلاش و تدابیر به کار گرفته شود تا زنجیره انسانی انتقال این ویروس قطع شود.

او با ابراز نگرانی از دو هفته آینده با توجه به تعطیلات نوروزی با وجود اعلام نپذیرفتن مسافر افزود: برنامه ضربتی تا ۱۵ فرودین پیش‌بینی‌شده است که امیدواریم بیماری در استان کنترل شود و در کنار آن باید مردم را متقاعد کنیم که در خانه بمانند تا از این وضعیت خارج شویم.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: استاندار قم ریشه کنی کرونا ارتش سپاه پاسداران استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۲۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرگیعان ریشه در تاریخ شفاهی مسلمانان دارد

ایسنا/خوزستان یک پژوهشگر تاریخ می‌گوید: گرگیعان آیینی است که ریشه در تاریخ شفاهی مسلمانان دارد.

محمدرضا سلمانی‌عبیات در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که مسلمانان توجه خاصی به آیین‌های ماه مبارک رمضان دارند، گفت: بسیاری از باورها، سنت‌ها و اعمالی که در این ماه صورت می‌گیرد ریشه در تاریخ دارند و گرگیعان نیز آیینی است که ریشه در تاریخ شفاهی مسلمانان دارد.

او با بیان این‌که نیمه ماه مبارک رمضان که مصادف با میلاد امام حسن مجتبی(ع) است دلیل اساسی برگزاری آیین گرگیعان است، عنوان کرد: براساس تاریخ شفاهی که سینه به سینه نقل شده است در این شب امام حسن مجتبی (ع) که اولین نوه حضرت محمد (ص) است به دنیا آمد.

وی افزود: از زمان تولد امام حسن مجتبی (ع) تاکنون آیین سنتی و مذهبی گرگیعان هر ساله در بین مسلمانان برگزار می‌شود.

این پژوهشگر تاریخ با بیان این‌که رمضان برای جامعه اسلامی ماه ویژه و خاص است، افزود: تمام مناسبت‌ها و آیین‌های این ماه جزو سنت‌ها و عادت‌های همیشگی مسلمانان جامعه به حساب می‌آید.

سلمانی‌عبیات با اشاره به این‌که مجموعه‌ای در شهر اهواز وجود دارد که هر سال آیین گرگیعان را به شیوه‌ای زیبا و سنتی اجرا می‌کند، گفت: برگزاری این آیین در اهواز هر ساله پررنگ‌تر و خوشبختانه حمایت از آن بیشتر می‌شود.

نویسنده کتاب «مشعشعیان و دولت‌های متقارن» ادامه داد: استقبال مردم اهواز از این آیین نشان دهنده این است که این پتانسیل در تمام استان وجود دارد و اگر مسئولان ذی‌ربط از مجموعه‌های فرهنگی حمایت کنند تمام مردم خوزستان از این آیین‌ فرهنگی و مذهبی که بیشتر آن‌ها در کودکی‌شان از آن خاطره دارند استقبال می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف
  • در هفته‌های آتی شاهد جهش جدی تجارت ایران و ترکمنستان هستیم
  • اجرای طرح انسداد مرزها توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • اجرای برنامه سلامت شهری در کیش
  • گرگیعان ریشه در تاریخ شفاهی مسلمانان دارد
  • اهمیت اجرای نظام مراقبت بیماری‌های واگیر و غیر واگیر در کیش
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • اجرای پویش ملی سلامت در استان گلستان؛ غربالگری یک میلیون نفر