Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی عرب زبان الاخبار در گزارشی نوشت به زودی شش پایگاه نظامی آمریکا در عراق تخلیه می‌شود این در حالی است که آمریکا قصد داشت حضور مستقیم در منطقه مرزی عراق با سوریه داشته باشد.

پایگاه خبری الاخبار نوشت: «جابجایی و باز استقرار طولانی مدت»، اصطلاحی است که برخی برای تحرک نظامی اخیر آمریکا در عراق به کار می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خروج از پایگاه‌ها و مراکز نظامی واقع در استان‌های مرکزی و شمالی عراق و انتقال نیرو‌های آن به منطقه کردستان و پایگاه نظامی عین الاسد. خروج و عقب نشینی آرام و روان در چندین مرحله است و آمریکا با این که این تحولات (جابجایی نظامیان) تحت پوشش گسترده رسانه‌ها و اخبار قرار بگیرد مخالف است.

فرماندهی عملیات مشترک در بیانیه کوتاهی خروج نیرو‌های گروه موسوم به ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش تحت فرماندهی آمریکا با همه تجهیزات نظامی را از پایگاه القائم تائید کرد. اخبار درز یافته در این خصوص اشاره دارد به این که نیرو‌های ائتلاف به زودی سه پایگاه نظامی از مجموع ۱۲ پایگاه نظامی را که در آن مستقر هستند تخلیه می‌کنند. برخی منابع امنیتی که ارتباط مستقیمی با نیرو‌های ائتلاف دارند تائید کردند که تصمیم آمریکا مبتنی بر خروج از پایگاه‌ها و مراکز نظامی است که از شاخص‌های لازم برای تامین امنیت نظامیان آمریکایی بهره‌مند نیستند. این تصمیم بیانگر بیم و نگرانی آمریکا از حملات مستمر علیه نظامیان خود است به خصوص این که حملات موشکی و راکتی اخیر (به پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق) چندین کشته و زخمی برجا گذاشت و عامل این حملات یک گروه تازه تاسیس به نام «عصبه الثائرین» است.

منابع امنیتی معتقدند که آمریکا تلاش می‌کند آرام و بدون هیچ جار و جنجالی نیرو‌های ائتلاف را که اکثر آن‌ها نظامیان آمریکایی هستند از این پایگاه‌های نظامی خارج کند و با اعلام یک جدول زمانی مشخص برای این کار مخالف است.

منابع آگاه می‌گویند به احتمال زیاد نظامیان آمریکایی علاوه بر سه پایگاه نظامی مذکور، از پایگاه‌های نظامی بسمایه در اطراف بغداد و المزرعه و طارق در اطراف فلوجه در چند هفته آینده خارج شوند. شمار نظامیان مستقر در این پایگاه‌ها نیز ۲۲۰ نفر است که در پایگاه هوایی عین الاسد مستقر خواهند شد و با این حال شمار نظامیانی که در آینده جابجا و در پایگاه نظامی دیگری در عراق مستقر شوند به نزدیک ۸۲۰ نظامی از شش پایگاه از مجموع ۱۲ پایگاه نظامی می‌رسد. طرحی که ممکن است به خاطر بیم از شیوع ویروس کرونا خیلی زودتر اجرایی شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پایگاه های نظامی آمریکا در عراق نیروهای آمریکایی در منطقه تحولات خاورمیانه پایگاه نظامی پایگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۲۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند موشک ایران به دو پایگاه نظامی اسرائیل اصابت کرد؟

تسنیم نوشت: انتشار جزئیات درباره حمله موشکی و پهپادی ایران به پایگاه‌های نظامی اسرائیل همچنان ادامه دارد.

به طوریکه شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز، در گزارشی به‌نقل از یک مقام ارشد آمریکایی که نامش را فاش نکرد، نوشت: حداقل ۹ موشک ایران با شکستن پدافند هوایی اسرائیل به دو پایگاه هوایی اسرائیل ضربه زدند و ۵ موشک بالستیک ایران به پایگاه هوایی نواتیم برخورد کرده‌اند.

این مقام اعتراف کرد که در اصابت ۵ موشک به پایگاه نواتیم یک هواپیمای ترابری سی‌ـ‌۱۳۰ و یک باند پروازی که به‌گفته این مقام مورد استفاده نبوده است و تأسیسات انبار در آن نگهداری می‌شده و خالی بوده است، ضربه و خسارت دیده‌اند.

به‌گفته وی، ۴ موشک دیگر به پایگاه هوایی نگو (نقب) اصابت کرده‌اند، با این حال این مقام آمریکایی مدعی شد که خسارات جدی در این حمله گزارش نشده است.

tags # اسرائیل ، ایران سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می شود
  • گفتگوی بایدن و السودانی درباره پایان دادن به ماموریت نیرو‌های ائتلاف در عراق
  • السودانی خواستار جدول زمانی برای خروج ائتلاف از عراق شد
  • عراق: خواهان گسترش درگیری‌ها در منطقه نیستیم
  • روابط ما با آمریکا به نقطه مهم و حساس رسیده است
  • جورج فریدمن، استراتژیست آمریکایی مطرح کرد: پاسخ نظامی ایران به اسرائیل و استراتژی ایالات متحده
  • حملات موشکی حزب الله به مرکز رادار و ۳ پایگاه نظامی صهیونیست‌ها
  • سفر نخست وزیر عراق با هدف تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی
  • چند موشک ایران به دو پایگاه نظامی اسرائیل اصابت کرد؟
  • اگر آمریکایی‌ها از عراق خارج نشوند هدف قرار می گیرند