Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه آمریکا امروز جمعه بار دیگر اتهامات جدیدی علیه ایران، چین و روسیه درباره ویروس کرونای جدید مطرح کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا امروز جمعه چین، روسیه و ایران را به انتشار «اطلاعات گمراه‌کننده» درباره شیوع ویروس کرونای جدید متهم کرد. 

پامپئو با بیان اینکه اطلاعات‌گمراه‌کننده درباره ویروس کرونا از چین، روسیه و ایران می‌آید گفت: «با این کشورها صحبت کرده و گفته‌ایم که باید این کار را متوقف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

پامپئو مدعی شد ایران، چین و روسیه می‌خواهند با انتشار این اطلاعات تلاش‌های آمریکا برای مبارزه با ویروس کرونا را بی‌اعتبار کنند.

با وجود آنکه در روزهای گذشته گزارش‌های زیادی از اخلال تحریم‌های آمریکا در مبادلات دارویی و پزشکی با ایران مطرح شده پامپئو بار دیگر ادعای خود درباره اینکه اقلام بشردوستانه و غذایی مشمول تحریم‌های آمریکا نیستند را تکرار کرد.

پامپئو مدعی شد: «هیچ تحریمی برای دارو یا کمک‌رسانی‌های بشردوستانه علیه ایران اعمال نمی‌شود.»

 

او مدعی شد: «همه دنیا باید بدانند که مسیر کمک‌رسانی‌های بشردوستانه به ایران باز است... آنها با مشکل وحشتناکی روبرو هستند و ما می‌خواهیم کمک‌های بشردوستانه به ایران برسند.»

 

وزیر خارجه آمریکا در این کنفرانس خبری بار دیگر ایران را به نقش‌آفرینی حملات اخیر به پایگاه‌های آمریکا در عراق متهم کرد. 

او گفت: «ما همواره گفته‌ایم که شبه‌نظامیان شیعه عراق توسط رژیم ایران تأمین مالی و تجهیز شده و آموزش داده می‌شوند.»

وی گفت: «ما از ایرانی‌ها خواسته‌ایم این کار را انجام ندهند و گفته‌ایم که بابت این حملات مسئول شناخته خواهند شد.»

 

در حال تکمیل...

منبع: فارس

کلیدواژه: پامپئو چین روسیه چین آمریکا ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۳۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات | آمریکا به پکن هشدار داد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از روزنامه تلگراف، بلینکن که در آخرین روز از نشست سه روزه وزرای امورخارجه کشورهای عضو گروه هفت، این ادعاها را مطرح می‌کرد، گفت: چین اکنون با ارائه اجزای اصلی تسلیحات به روسیه، نقش بسیاری را در جنگ روسیه علیه اوکراین ایفا می‌کند.

وی سپس ادامه داد: پکن با تامین ماشین افزارها، نیمه هادی‌ها و سایر قطعات کلیدی برای تولید تسلیحات روسیه، در بروز بزرگترین تهدید علیه امنیت اروپا از زمان پایان جنگ سرد نقش بسزایی دارد.

وزیر امورخارجه آمریکا همچنین افزود که واشنگتن به پکن و دیگران به روشنی گفته است که نباید به تلاش‌های جنگی روسیه کمک کنند.

وی اضافه کرد: «وقتی صحبت از پایگاه صنعتی دفاعی روسیه می‌شود، در حال حاضر سهم اصلی از آن چین است».

بلینکن همچنین خطاب به پکن خاطرنشان کرد: چین نمی‌تواند هر دو طرف را داشته باشد. شما می خواهید روابط مثبت و دوستانه ای با کشورهای اروپایی داشته باشید و در عین حال، بزرگترین تهدید را برای امنیت آن ایجاد می کنید».

واشنگتن که در حال حاضر روابط پر تنشی را با پکن به ویژه بر سر موضوع تایوان سپری می کند، بارها از متحدان اروپایی‌اش خواسته است که فشار بر چین را افزایش دهند تا مانع کمک آن به روسیه شوند.

ایالات متحده مدعی است که کمک چین به روسیه شامل مواد و فناوری برای ساخت موشک، پهپاد، تانک و هواپیما و سایر افزارهای کلیدی دیگر است.

طرح ادعاهای بلینکن از پکن در نشست وزرای امورخارجه گروه هفت پس از اظهارات آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان مورد توجه قرار گرفته است.

بائربوک در همین زمینه گفت: «اگر چین آشکارا به دنبال همکاری بیشتر و نزدیکتر با روسیه که جنگی غیرقانونی علیه اوکراین به راه انداخته است، باشد ما نمی‌توانیم این را بپذیریم».

کد خبر 845776 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر ویژه روسیه و آمریکا چین و آمریکا

دیگر خبرها

  • کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات | آمریکا به پکن هشدار داد
  • خداحافظی کشتی‌گیر مطرح آمریکایی
  • آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد
  • نماینده روسیه در شورای امنیت : آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است
  • چرا حمله موشکی «مشروع» بود؟ فهرست عملیات تروریستی و سایبری اسرائیل علیه ایران
  • اینفوگرافیک | ۴۵سال جنایت عبری علیه ایران
  • کارشناسان آمریکایی: اوکراین و اسراییل تبدیل به آزمایشگاه های جنگی روسیه و ایران شده اند
  • ۲۱ عملیات تروریستی و سایبری اسرائیل علیه ایران /چرا حمله سپاه «مشروع» بود؟
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند