Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-25@18:09:50 GMT

گفتگوی پوتین و اسد درباره اوضاع ادلب

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۳۳۸۷۰

گفتگوی پوتین و اسد درباره اوضاع ادلب

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز جمعه اعلام کرد: ولادیمیر پوتین و بشار اسد روسای جمهوری روسیه و سوریه درخصوص اوضاع سوریه ازجمله باتوجه به اجرای توافق های مورخ پنجم ماه مارس روسیه و ترکیه برای تثبیت اوضاع منطقه امن ادلب مذاکره کردند.

علاوه بر این دو طرف مسائل مربوط به روند حل و فصل سیاسی اوضاع سوریه درچارچوب کمیته قانون اساسی سوریه و نیز موضوع کمک های انسانی به این کشور را بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



روسیه و ترکیه در مذاکرات روز ۱۵ اسفند سران دو کشور در کاخ کرملین توافق کردند که از بامداد روز ۱۶ اسفند در منطقه ادلب آتش بس برقرار شود.

علاوه بر آن بر اساس توافق روسیه و ترکیه، راهگذر امنیتی در حاشیه جاده ای که منطقه حلب را به لاذقیه متصل می‌کند، ایجاد شود و نظامیان روسی و ترکیه ای بطور منظم به گشت زنی در این جاده می‌پردازند.

تروریست‌ها تاکنون بارها آتش بس در منطقه امن ادلب را نقض کرده اند.

پوتین در ادامه گفت وگوی تلفنی با بشار اسد عید معراج پیامبر اسلام (ص) را به رئیس جمهوری سوریه تبریک گفت.

دو طرف توافق کردند به تماس های دو کشور در سطوح مختلف ادامه دهند.

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۳۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، یک مقام محور مقاومت به المیادین اعلام کرد: آنچه در رسانه‌های بین‌المللی و سایت‌های عربی مبنی بر تخلیه منطقه جنوب سوریه توسط ایرانی‌ها و کاهش تعداد اعضا منتشر می‌شود، صحت ندارد.

وی گفت: اساساً هیچ نیروی ایرانی در سوریه وجود ندارد، بلکه مستشاران نظامی به صورت قانونی و با توافق با مقامات سوریه در آنجا هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: مستشاران ایرانی همچنان طبق وظایفی که با دمشق توافق شده و در هرنقطه‌ای از سوریه که لازم باشد به طور معمول وظایف خود را انجام می‌دهند و هیچ خروجی صورت نگرفته است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که برخی منابع رسانه‌ای عربی مدعی خروج مستشاران نظامی ایران از برخی مناطق سوریه در اقدامی پیشگیرانه برای بی‌اثر کردن حمله احتمالی رژیم صهیونیستی شده بودند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «پوتین» ماه می به چین سفر می‌کند
  • پشت‌پرده توافق اخیر ارمنستان و آذربایجان/ چرا پوتین و اردوغان مخالفند؟
  • مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • امنیت منطقه محور اصلی دیدار پوتین و علی‌اف
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته ای استفاده نمی کند؟
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند