Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسول اکرم حضرت محمد صلی الله علیه و آله فرموده‌اند کسانی که افراد ناتوان را متصدی امور مسلمانان می‌کنند درحالی که میتوانند افراد تواناتر از آنها را پیدا کنند، خیانتکار هستند.

مشرق-پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله:

کسی که عهده دار و متصدی یکی از امور مسلمانان شود و فردی را سرپرست کاری کند، با این که می‌تواند کسی را که برای مسلمانان بهتر از او باشد پیدا کند، به خدا و رسولش خیانت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




متن حدیث

 قال صلی الله علیه و آله : مَن وَلّی مِن أمرِ المُسلِمینَ شَیئا فَوَلّی رَجُلاً و هُوَ یَجِدُ مَن هُوَ أصلَحُ لِلمُسلِمینَ مِنهُ فَقَد خانَ اللّه َ و رَسُولَهُ.

 

"کنز الفوائد، جلد‏2، صفحه283- سنن بیهقی. جلد ۱۰، صفحه ۱۱"

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا حدیث روز سخن پیامبر کارگزاران خیانت کار و تلاش تولید ملی حکومت اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۵۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت الله هاشمی علیا عنوان کرد؛ لطف الهی به مؤمنان جهت دوری از تعصب جاهلی

این استاد اخلاق در تبیین معنای عبارت مورد نظر گفت: «ملکه» صفتی نفسانی است که به معنای عادت کردن انسان به چیزی است؛ به عنوان نمونه، فردی 70 سال شرب خمر کرده است. برای چنین شخصی بسیار مشکل است که شرب خمر را کنار بگذارد اما اگر گناهی گاه گاه از انسان صادر شود، به راحتی می‌تواند از آن توبه کند.

«حمیة» به معنی حمایت و تعصب است. تعصب دو قسم است: تعصب ممدوح و مذموم. اینجا قسم دوم و منظور همان تعصب جاهلیت است که خلاف شرع است؛ زیرا تعصب جاهلیت، یعنی چشم‌پوشی از حق و تابع و مدافع ناحق بودن، به سبب ملاحظه روابط نزدیک و شخصی، مثل رابطه خویشاوندی. نقطه مقابل تکبر و تعصب جاهلیت، تواضع در برابر خداوند و مؤمنان است.

وی در ادامه به شرح آیاتی از قرآن کریم در این باره پرداخت. از جمله آیه 26 سوره فتح که می‌فرماید: «إِذْ جَعَلَ الَّذِینَ کَفَرُوا فِی قُلُوبِهِمُ الْحَمِیَّةَ حَمِیَّةَ الْجَاهِلِیَّةِ فَأَنْزَلَ اللَّهُ سَکِینَتَهُ عَلَی رَسُولِهِ وَعَلَی الْمُؤْمِنِینَ وَأَلْزَمَهُمْ کَلِمَةَ التَّقْوَی وَکَانُوا أَحَقَّ بِهَا وَأَهْلَهَا؛ یاد کن هنگامی را که کافران پس از قرارداد صلح حدیبیه دل‌هایشان را از تعصب و خشم شدید جاهلی آکنده کردند، پس خدا هم آرامشش را بر پیامبرش و مؤمنان نازل کرد و روح تقوا را که حقیقت و جان توحید است ملازم آنان نمود، و آنان به روح تقوا سزاوارتر و شایسته آن بودند.» طبق این آیه، در مقابل کفار که تعصب و تکبر جاهلیت در برابر خدا و پیامبر اکرم(ص) در قلبشان ملکه شده بود، خداوند به رسولش و مؤمنان عنایت کرد و آرامش، روحیه تقوا و تواضع در برابر خدا و مؤمنان را به آنان که سزاوار چنین لطفی بودند عطا کرد.

ایشان در ارتباط بحث مورد نظر با جریانات چند ماه اخیر خاطرنشان کرد: اینکه یهود به راحتی مسلمانان را می‌کشد و فرقی بین نظامی و غیرنظامی قائل نمی‌شود، به خاطر تعصبی است که نسبت به مسلمانان دارد. زیرا یهود دین خود را اسلام واقعی دانسته و فقط بنی اسرائیل را آدم می‌داند و برای اسلام هیچ ارزشی قائل نیست.

دیگر خبرها

  • شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)
  • آیت الله هاشمی علیا عنوان کرد؛ لطف الهی به مؤمنان جهت دوری از تعصب جاهلی
  • ترتیل صفحه 239 کلام الله مجید+ صوت
  • برخورد قضایی با خاطیان مجتمع ورزشی مختلط لواسان/متصدی برکنار شد
  • نسل رویش‌های انقلاب اسرائیل را نابود خواهد کرد
  • تامین آب شرب در بخش آکرم آباد یزد
  • مدیر حوزه های علمیه با آیت الله جوادی آملی دیدار کرد+تصاویر
  • شکایت حزب کنگره هند از مودی به دلیل اظهارات علیه مسلمانان
  • مسجد الاقصی به آغوش امت اسلامی بازخواهد گشت/ عمل به سنت رسول خدا(ص)؛ راهکار نجات مسلمانان
  • ترتیل صفحه 238 کلام الله مجید+ صوت