Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@16:27:36 GMT

اعزام فرستاده ویژه آمریکا به عربستان برای نجات نفت شیل

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۳۵۴۹۰

اعزام فرستاده ویژه آمریکا به عربستان برای نجات نفت شیل

یکی از مقامات ارشد آمریکا گفت نماینده ای از وزارت انرژی این کشور به ریاض فرستاده می شود تا از نزدیک با مقامات وزارت امور خارجه و وزارت نفت این کشور در مورد ثبات بازار جهانی نفت کار کند. ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، دولت ترامپ قصد دارد نماینده ویژه‌ای در زمینه انرژی به عربستان سعودی بفرستد تا در مورد ثبات بازار جهانی نفت مذاکره کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا به شدت درگیر سقوط قیمت نفت است تا آنجا که مقامات تگزاس قصد دارند تولید نفت خود را برای اولین بار طی 50 سال گذشته پایین بیاورند.

نفت طی دو هفته گذشته با آغاز جنگ قیمت بین عربستان و روسیه و همه‌گیری ویروس کرونا که تقاضای جهانی نفت را پایین آورده، بیش از نیمی از ارزش خود را از دست داده است. نفت آمریکا در حال حاضر کمتر از 23 دلار در هر بشکه معامله می شود.

در پی از بین رفتن قرارداد سه ساله کاهش تولید بین عربستان و روسیه، این دو کشور درگیر یک جنگ برای به دست آوردن سهم بازار شدند. عربستان قول داده تولید خود را به رکورد 12.3 میلیون بشکه در روز برساند و نفتکش های متعددی را برای ارسال این نفت به سراسر جهان کرایه کرده است. به این ترتیب قیمت نفت در این هفته به پایین ترین حد طی 20 سال گذشته رسیده است. 

 مقامات آمریکا اعتقاد دارند این اقدام عربستان سعودی برای پر کردن بازار نفت در بحبوحه همه گیری ویروس کرونا باعث سقوط اقتصاد جهان می شود.

 یکی از مقامات ارشد آمریکا گفت نماینده ای از وزارت انرژی این کشور به ریاض فرستاده می شود تا از نزدیک با مقامات وزارت امور خارجه و وزارت نفت این کشور کار کند.

 سقوط قیمت نفت به تولید کنندگان نفت آمریکا آسیب زده و برخی از آنها مجبور شده‌اند کارکنان خود را به مرخصی بفرستند.

کسری بودجه 170 میلیارد دلاری عربستان با نفت 30 دلاری در 2020افزایش 10 برابری کرایه تانکرهای بزرگ با سقوط قیمت نفت

 رایان سیتون، یکی از مقامات صنعت نفت و گاز تگزاس گفت امیدوار است دونالد ترامپ بتواند با عربستان و روسیه مذاکره کرده و آنها را متقاعد کند تولید خود را همزمان با تولید در تگزاس پایین بیاورند.

سیتون گفت با محمد بارکیندو، دبیر کل اوپک در مورد یک قرارداد بین المللی برای اطمینان از ثبات اقتصادی همزمان با پایان بحران کرونا صحبت کرده است.

بارکیندوگفت با سیتون در مورد تحولات اخیر و احتمال همکاری آینده صحبت کرده است. بارکیندو و وزرای اوپک در گذشته با مقامات اجرایی صنعت شیل آمریکا در کنفرانس‌های سالانه مذاکره کرده بودند.

 انتهای پیام/77

R7586/P/S7,80,85/CT10 واژه های کاربردی مرتبط نفت آمریکا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نفت آمریکا نفت آمریکا قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۵۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به زائران حج عمره | این ۱۴ قلم دارو در عربستان ممنوع است

به گزارش همشهری آنلاین، سردار رضا بنی‌اسدی‌فر فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا با اشاره به آغاز عزیمت زائران حج عمره به سرزمین وحی پس از وقفه ۹ ساله اظهار داشت: اعزام زائران با امنیت کامل و در آرامش با اعزام نخستین گروه از فرودگاه امام خمینی (ره) شروع شده و در ۱۱ ایستگاه پروازی ادامه خواهد یافت.

این مقام انتظامی ادامه داد: پلیس فرودگاه‌های فرماندهی یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا با آمادگی کامل تا ۱۳ اردیبهشت عملیات رفت را به پایان خواهد رساند.

وی افزود: امسال با هماهنگی صورت گرفته، همه پروازها توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران صورت می پذیرد و بیش از ۵ هزار زائر عمره و خدمه از طریق فرودگاه های مشخص شده، اعزام خواهند شد.

فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا با تصریح بر اینکه پلیس فرودگاه‌های سراسر کشور عملیات حج عمره را به عنوان یک فرصت خدمت به زائران خانه خدا می‌دانند، خاطر نشان کرد: کارکنان پلیس فرودگاه‌ها پس از اعزام زائران عمره، آمادگی لازم را برای برگزاری عملیات حج تمتع کسب می‌کنند.

سردار بنی‌اسدی‌فر همچنین تاکید کرد: ۱۴ قلم دارو در کشور عربستان ممنوع است که زائران باید با آگاهی نسبت به آن، از همراه داشتن این داروها امتناع کنند.

وی افزود: این داروها شامل هیرومرفین، آمپول پتیدین، آمپول مرفین، شربت اکسپکترانت کدئین، قرص و آمپول ترامادون، قرص متیل فنیدات، آمپول و قرص بوپرنورفین، آمپول و قرص دیازپام، قرص استامینوفن کدئین، شربت و قرص متادون است.

کد خبر 846981 منبع: ایرنا برچسب‌ها حج عمره فرودگاه امام خمینی (ره) خبر مهم حج - سازمان حج و زیارت فراجا عربستان

دیگر خبرها

  • انتصاب فرستاده جدید آمریکا در خاورمیانه؛ نمایش جدید بایدن در غزه
  • همراه داشتن ۱۴ قلم دارو در عربستان برای زائران حج ممنوع است
  • ممنوعیت ۱۴ قلم دارو در کشور عربستان 
  • همراه داشتن این دارو‌ها در عربستان ممنوع است
  • آمریکا فرستاده ویژه جدید برای غزه منصوب می‌کند
  • هشدار به زائران حج عمره | این ۱۴ قلم دارو در عربستان ممنوع است
  • این زن فرستاده جدید آمریکا در غزه می‌شود/عکس
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • صدور روادید زائران حج تمتع آغاز شده است
  • مدل قیمت‌گذاری گواهی اسقاط خودرو تغییر می‌کند