Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، در حالی که ویروس کرونا موجب افت تقاضای جهانی شده و مقامات دولت آمریکا گفته اند فرستاده‌ای را برای بحث در خصوص تبعات جنگ قیمت بین عربستان و روسیه به ریاض اعزام خواهند کرد، نفت خام آمریکا روز جمعه ۱۰.۷ درصد کاهش داشت و بزرگترین افت قیمت هفتگی از زمان جنگ خلیج فارس در سال ۱۹۹۱ را به ثبت رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که افزایش شیوع ویروس کرونا موجب حبس صد‌ها میلیون شهروند در خانه هایشان شده و میزان رانندگی و سفر‌های هوایی را به شدت کاهش داده است، بازار نفت در طی ۴ جلسه گذشته شاهد افت شدید قیمت‌ها بود. موسسات نظرسنجی‌ای نظیر شرکت ویتول و موسسه آی اچ اس مارکیت گفته اند تقاضا برای نفت ممکن است تا ۱۰ درصد کاهش یابد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا افت هفتگی ۲۹ درصدی را پشت سر گذاشت که بیشترین افت هفتگی از زمان جنگ آمریکا و عراق در سال ۱۹۹۱ بود. قیمت نفت برنت نیز در این هفته ۲۰ درصد کاهش داشت. قیمت هر دو شاخص نفتی در طی ۴ هفته متوالی به شکل متوالی افت داشته است.

بیشتر بخوانید: نفت خام بیش از یک دلار ارزان شد

جان کیلداف، تحلیلگر موسسه اگین کپیتال در نیویورک گفت: «در حالی که اقتصاد جهانی بیشتر و بیشتر در حال کند شدن است، واضح است که افت تقاضا برای نفت ادامه دارد. تلاش‌های انجام شده برای کاهش تولید در آمریکا و افت سرمایه گذاری‌ها در بخش تولید برای تقویت قیمت نفت کافی نبوده است.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه با یک دلار و ۴۹ سنت معادل ۵.۲ درصد کاهش به ۲۶ دلار و ۹۸ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم در پایان معاملات روز جمعه با ۲ دلار و ۶۹ سنت معادل ۱۰.۷ درصد کاهش به ۲۲ دلار و ۵۳ سنت رسید.

در طی ۲ هفته گذشته نفت خام آمریکا نیمی از قیمت خود را از دست داده و نفت برنت نیز حدود ۴۰ درصد افت کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت جهانی نفت رویترز نفت خام آمریکا درصد کاهش نفت برنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۵۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت سکه در روز رشد بهای طلای جهانی

هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات امروز (سه شنبه ۷ فروردین) بازار طلای تهران با ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت به ۳۹ میلیون تومان رسید.

به گزارش مشرق، قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید امروز (سه شنبه ۷ فروردین) بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران ۳۹ میلیون تومان اعلام شد که نسبت به روز گذشته ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته است.

سکه بهار آزادی طرح قدیم با ۱۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته به قیمت ۳۶ میلیون تومان دادوستد شد.

قیمت نیم‌ سکه در روز جاری با ۲۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به نرخ ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان مبادله شد. قیمت ربع سکه نیز با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی، به ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.

سکه گرمی نیز امروز بدون تغییر قیمت، ۷ میلیون تومان دادوستد شد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار طلای تهران سه میلیون و ۲۲۲ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد.

افت قیمت در بازار داخلی طلا در حالی بود که بهای طلا در بازارهای جهانی امروز از حدود ۲۱۷۰ دلار به ازای هر اونس به حدود ۲۱۹۸ دلار هم رسید و در آستانه فتح دوباره کانال ۲۲۰۰ دلاری قرار گرفت. با این حال پس از چند ساعت و تا لحظه تنظیم خبر، بهای اونس جهانی به ۲۱۸۳ دلار بازگشت.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت
  • طلای جهانی سر خم کرد
  • سقوط بیت‌کوین
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۸ فروردين
  • تحلیلگران در مسیر صعود بیت‌کوین سردرگم شدند
  • ثبات قیمت جهانی طلا همچنان پابرجاست
  • افزایش ذخایر آمریکا سد راه صعود نفت شد
  • کاهش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت سکه در روز رشد بهای طلای جهانی
  • قیمت جهانی طلا از دلار جلو زد
  • قیمت نفت کماکان صعودی ماند