Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@02:41:11 GMT

بارش های قابل توجه بهاری در راه استان قزوین است

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۳۶۰۰۵

بارش های قابل توجه بهاری در راه استان قزوین است

قدرت اله مهدیخانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور، از ظهر فردا یکشنبه ۳ فروردین، تا بعد از ظهر ۴ فروردین، با ورود سامانه بارشی به استان، شاهد وقوع بارش‌های قابل ملاحظه باران و در ارتفاعات استان به صورت برف و کولاک خواهیم بود.

مهدیخانی افزود: با شروع بهار، بارش‌های فصلی از این هفته آغاز خواهد شد که با توجه به قرار گرفتن در دوران تر سالی، این بارش‌ها قابل توجه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: همانگونه که در فروردین ماه سال گذشته نیز بارش‌های شدید و رخداد سیلاب در بیشتر نقاط کشور تجربه شد امسال هم شاهد سیلاب خواهیم بود و باید پیش بینی‌های لازم صورت گیرد تا غافلگیر نشویم.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین تصریح کرد: سیل سال گذشته، نقاط ضعف و قوت زیادی را آشکار ساخت که راهگشای بسیار ارزشمندی در اتخاذ تمهیدات و تصمیمات اساسی در سال جاری خواهد بود.

مهدی خانی افزود: عملیات لایروبی و پاک سازی مسیل‌ها، آبروها و رودخانه‌ها در سطح استان با مشارکت دستگاه‌های متولی از جمله شرکت آب منطقه‌ای، شهرداری انجام شده و دستورات لازم را در قالب اخطاریه به دستگاه‌ها ابلاغ کرده‌ایم.

وی گفت: از همه شهروندان بویژه روستاییان درخواست می‌کنیم هشدارهای هواشناسی را جدی گرفته و از حضور در مناطق سیل گیر، حاشیه رودخانه‌ها و گردنه‌های برف گیر جدا خودداری کنند.

کد خبر 4883403

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری قزوین بارش باران ویروس کرونا بوشهر ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا ایلام گرگان شهرکرد ماسک طبی قزوین حوادث چهارشنبه سوری استانداری سمنان شیراز نوروز احتکار بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۶۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های بهاری در چهارمحال و بختیاری ادامه دارد

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: عبور متناوب امواج در استان باعث افزایش ابر و گاهی وزش باد نسبتا شدید موقتی و همچنین بارش‌های رگباری به صورت نقطه‌ای در روزهای آینده می‌شود.

معصومه نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال و بختیاری با بیان این‌که از روز جمعه تا روز سه شنبه هفته آینده با عبور متناوب امواج در استان روبرو هستیم، اظهار کرد: عبور این امواج موجب افزایش ابر و گاهی وزش باد نسبتاً شدید موقتی و همچنین بارش‌های رگباری به صورت نقطه‌ای در روزهای آینده می‌شود.

وی با بیان این‌که در روزهای جمعه و شنبه بارش‌ها به صورت ضعیف رخ می‌دهد، افزود: در روز دوشنبه بارش‌های بهتری در سطح استان رخ خواهد داد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: بارش‌های بهاری به خصوص بارندگی‌های روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه در ساعات بعدازظهر و شب رخ می‌دهد.

نوروزی خاطرنشان کرد: مردم در هنگام رخ داد بارش‌ها از قرار گرفتن در مکان‌های مخاطره‌آمیز و حریم رودخانه‌ها خودداری کنند.

وی با اشاره به کاهش میزان بارندگی‌ها در استان، تصریح کرد: از ابتدای سال زراعی جاری تا ۲۸ فروردین سال جاری، چهارمحال و بختیاری با کمبود بارشی حدود ۱۲۹ میلی متر معادل ۲۲ درصد کاهش نسبت به میانگین بلند مدت روبرو بوده است.

کد خبر 745734

دیگر خبرها

  • هواشناسی آذربایجان‌غربی نسبت به بارش رگبار باران و رعد و برق هشدار داد
  • بارش‌های بهاری در چهارمحال و بختیاری ادامه دارد
  • سیل بهاری چقدر خسارت داشته است؟
  • شکوفه‌های بهاری زیر بارش باران
  • بارش‌های بالای ۲۰۰ میلیمتر سبب سیلاب‌ در هرمزگان و سیستان وبلوچستان شد
  • باران راه ارتباطی ۳۸ روستای جبالبارز وساردوئیه را مسدود کرده است
  • بارش‌های بالای ۲۰۰ میلی‌متر سبب سیلاب‌ در ۲ استان شد
  • بارش باران بهاری و جاری شدن سیل در رودخانه شور دهستان گرده کوه +فیلم
  • ارمغان طروات بهاری با بارش باران
  • بارش باران بهاری در بافق+فیلم و عکس