Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- این دارو برای درمان سرفه‌های خلط دار استفاده می‌شود. تاریخ انتشار: 10:53 - 02 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۰۷۳۵۹

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، برای درمان برونشیت، سرما خوردگی و سرفه‌های مداوم (مرطوب و خلط دار)، ناشی از استعمال دخانیات یا مشکلات طولانی مدت تنفسی استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دارو موجب نازک شدن مخاط در گلو و پاک سازی گلو می‌شود.

نحوه مصرف:

مقدار مصرف برای بزرگسالان: ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلی گرم ۳ یا ۴ بار در روز

مقدار مصرف برای کودکان ۷ تا ۱۴ سال: ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلی گرم ۲ یا ۳ بار در روز

مقدار مصرف برای کودکان ۲ تا ۶ (در صورت تجویز پزشک): ۵۰ تا ۱۰۰ میلی گرم ۲ یا ۳ بار در روز

حداکثر میزان دوز مصرفی برای کودکان ۷ تا ۱۴ سال، ۲.۱ گرم در روز و برای کودکان ۲ تا ۵ سال، ۶۰۰ میلی گرم در روز است.

احتیاط ها: از این دارو برای کودکان زیر ۶ سال می‌تواند خطر ساز باشد و تاثیری بر روی بهبود آن‌ها ندارد. مگر این که به توصیه پزشک باشد. حداکثر میزان مصرف برای بزرگسالان، ۴.۲ گرم در روز است. می‌توانید دارو را همراه یا بدون غذا مصرف کنید. محدودیتی ندارد. اگر از نوع قرصی آن استفاده می‌کنید، فقط در صورتی آن را تقسیم کنید که خط مرزی داشته باشد و به توصیه پزشک باشد. قرص‌های قابل بلع را به هیچ عنوان خرد نکنید و کامل بلعیده شوند. اگر از نوع مایع اکسپکترانت استفاده می‌کنید، از قاشق مدرج دارویی یا سرنگ مخصوص دارو استفاده کنید و برای مصرف دارو از قاشق آشپزخانه استفاده نکنید. از ۶ نوبت در روز بیشتر مصرف نکنید. همراه با مصرف دارو، در طول روز، آب زیاد (حداکثر ۸ لیوان در روز) بنوشید تا بهبودی سریع‌تر انجام بپذیرد. اگر پس از ۷ روز مصرف دارو بهتر نشدید، مجددا به پزشک مراجعه کنید. در صورتی که به محصول خاصی آلرژی دارید، به معالج خود اطلاع دهید. ابتلا بودن به آسم، برونشیت، مشکل کلیوی، مشکلا قلبی عروقی، سکته مغزی، کوری تدریجی، مشکل پروستات، مشکل در غده تیروئید، تشنج، آمفیزم و سرفه‌های شدید همراه با خون و مخاط را به پزشک اطلاع دهید. اگر به دیابت مبتلا هستید، رژیم غذایی مناسبی را همراه با مصرف دارو رعایت کنید. مصرف گایافنزین با داروی هپارین می‌تواند موجب خون ریزی شود. اکسپکترانت با دارو‌های ضد افسردگی (نظیر آمی تریپتیلین)، فورازولیدن، پروپرانولول و ایندومتاسین تداخل دارویی دارد و می‌تواند در روند درمانی اکسپکترانت اختلال و نا هماهنگی ایجاد کند. دارو را بهتر است با یک لیوان آب بخورید. احتمال این که اکسپکترانت به نوزاد متولد نشده یا نوزاد شیر خوار آسیب بزند، وجود دارد. زیر نظر پزشک و به صورت محدود از این دارو مصرف کنید.. ممکن است بین دارو‌های گیاهی و اکسپکتورانت تداخل دارویی ایجاد شود، مصرف خود را حتما به پزشک بگویید. این محصول می‌تواند روی پاسخ آزمایشات شما تاثیر بگذارید. پرسنل آزمایشگاه را از مصرف خود مطلع کنید. داروی خود را با افراد دیگر به اشتراک نگذارید، حتی اگر علائمی مشترک با شما دارند. اگر یک دوز مصرفی را فراموش کردید، در صورتی که زمان یادآوری به زمان مصرف بعدی نزدیک نبود، دوز فراموش شده را مصرف کنید. اگر فشار خون بالا دارید یا مشکل قلبی دارید، از این دارو مصرف نکنید. اگر سرفه همراه با تب، گلو درد و سر درد بود، یا علائم جدید بعد از مصرف مشاهده کردید، به پزشک مراجعه کنید. محل نگه داری و روش دور ریز:

در دمای اتاق، به دور از گرما و رطوبت نگه داری شود. نوع مایع آن را در فریزر نگذارید و اجازه یخ زدن به آن را ندهید. دارو را در ظرف در بسته و دور از دسترس کودکان قرار بگیرد.

عوارض:

احتمال این که عارضه‌ای بعد از مصرف دارو پیش بیاید، بسیار کم است. مگر این که از دوز‌های توصیه شده مصرف شود. از عوارضی که پس از مصرف ممکن است رخ دهد، ناراحتی معده، استفراغ و مشکلات تیروئیدی است. در صورت مشاهده این عوارض به پزشک مراجعه کنید.

اگر متوجه رفتار آلرژیک شدید، فورا به بیمارستان مراجعه کنید. علائم رفتار آلرژیک بثورات، تنگی نفس، کهیر و تورم لب، گلو و صورت و سرگیجه می‌باشد.

بیشتر بخوانید: نکات مهم کرونایی درباره نحوه صحیح استفاده از ماسک

عوارض جانبی رایج:

حالت تهوع، استفراغ، بثورات، تولید بزاق بیش از حد، ریفلاکس ماسید معده، تپش قلب، ضربان نامنظم، ضعف در دست و پا، زخم لثه، اختلال در تشخیص مزه، خواب آلودگی، راش، اختلال در ادرار (مقدار، دفعات، عبور و رنگ ادرار)، سر گیجه، اختلال در هماهنگی بدن، سردرگمی، بی قراری، عصبی بودن، لرزش، بی خوابی، محرک عصبی، تشنج، سر خوشی، توهم، هیستری و غش.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: درمان دارو برای کودکان مراجعه کنید مصرف دارو میلی گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۶۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت نامناسب تامین داروی بیماران تالاسمی / سازمان غذا و دارو و بانک مرکزی به تعهداتشان عمل نکردند

یونس عرب مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز درخصوص مشکلات این بیماران گفت: وضعیت تامین داروی بیماران تلاسمی خوب نیست و در اردیبهشت ماه موجودی داروی این بیماران به پایان می‌رسد؛ به این دلیل که سازمان غذا و دارو و بانک مرکزی بر خلاف دستور رئیس جمهور ارز مورد نیاز برای تامین داروی بیماران را پرداخت نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید بازنشستگی با سابقه کمتر مطالبه بیماران خاص از دولت / افزایش سن هم دردی بر دردها افزود

وی افزود: پرداخت ارز هفت ماه به تعویق افتاده و همین الان هم شرایط سخت است و شاهد مرگ و میر بیماران تلاسمی هستیم.

عرب عنوان کرد: بخش زیادی از بیماران با مصرف داروهای تولید داخل به ویژه در مورد داروهای تزریقی دچار عوارض شده‌اند، به همین جهت ناچار به استفاده از داروهای وارداتی هستند. از طرفی مواد اولیه داروهای تولید داخل وارداتی هستند و به همین دلیل پرداخت به موقع ارز بسیار مهم است. در حال حاضر کمبود دو داروی دسفرال و جیدنیو وجود دارد.

وی ادامه داد: علاوه بر این صندوق بیماران لاعلاج در اختیار بیمه سلامت قرار گرفته و این صندوق برخلاف تعهدی که به بیماران داده، خدمات را محدود کرده و پرداختی مشخص و واضحی به بیماران ندارد. این موضوع باعث شده تا پرداخت از جیب بیماران افزایش پیدا کند.

مدیرعامل انجمن تالاسمی توضیح داد: اساساً اداره این صندوق توسط یک سازمان بیمه‌گر ریشه این مشکلات است؛ چراکه یک سازمان بیمه‌گر نمی‌تواند ماهیت مددکاری داشته باشد. از طرفی توزیع ناعادلانه بودجه بیماران صعب العلاج بین گروه‌های درگیر بیماری یکی از معضلات مهم این بیماران در حال حاضر است.

انتهای پیام/

پرستو خلعتبری کد خبر: 1225395 برچسب‌ها دارو

دیگر خبرها

  • تأمین قابل توجه برند اصلی داروی بیماران تالاسمی در سال ۱۴۰۲
  • انجام ۲۴۵ بازرسی از سوی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی 
  • توصیه‌های روزه داری و مصرف دارو‌ها
  • ساخت حسگری دقیق برای نظارت بر سلول‌های قلب
  • توزیع ۲۰ میلیون داروی وارفارین طی ۴ ماه
  • به گفته یک پزشک افراد باید در مورد فشار خون بالا چه کنند؟
  • وضعیت نامناسب تامین داروی بیماران تالاسمی / سازمان غذا و دارو و بانک مرکزی به تعهداتشان عمل نکردند
  • انواع داروی مخدر از یک عطاری کشف و ضبط شد
  • کشف و ضبط انواع داروی مخدر از یک عطاری
  • کشف انواع دارو‌های مخدر از یک عطاری