Web Analytics Made Easy - Statcounter

داود حاج محمد خانی درباره مصرف دمنوش با توجه به روز‌های کرونایی گفت: از ترکیب پوست بیرونی تازه پسته همراه با شکر و زعفران به صورت مربا به دست می‌آید که مصرف آن در این روز‌های کرونا و تقویت قلب و اعصاب بسیار مفید است.

او افزود: در روز‌های کرنایی برای اینکه افراد سیستم ایمنی شان را تقویت کنند باید در وهله اول جوشانده پوست پرتقال را بار اول دور بریزید و دوباره بجوشانید و آنرا مصرف کنید؛ چرا که نوشیدن آن برای کلسترول و سرماخوردگی مفید است حتی می‌تواند تاثیر فوق العاده‌ای برای آرام بخش بودن یبوست معده داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص طب سنتی اظهار کرد: جوشانده پوست گریپ فروت برای آرامش اعصاب بسیار مفید بوده و جوشانده پوست سیب برای کاهش اسید اوریک، نقرس، درد پا و تقویت قلب مفید است.

حاج محمدخانی ادامه داد: جوشانده پوست گلابی برای زیاد شدن ترشح ادرار و کمک به هضم غذا مفید است.

او افزود: مصرف جوشانده پوست پیاز برای تقویت سیستم ایمنی بدن، رفع سرماخوردگی و کمک به باز شدن گرفتگی عروق تاثیر زیادی خواهد داشت.

متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند در این روز‌های کرونایی افراد باید سیستم ایمنی خود را تقویت کنند و به هیچ عنوان از منزل خارج نشوند. مصرف روزانه ۲ واحد میوه و ۳ واحد سبزیجات بسیار توصیه می‌شود که باید حتما از آن‌ها استفاده کرد.

حتما به یاد داشته باشید که بعد از خرید وسایل تهیه شده از قبیل میوه و سبزی تازه را با آب و چند قطره مایع ظرفشویی بشویید و در پایان پس از آب کشی آن ها، دستان خود را ضدعفونی کنید و سپس لباس‌هایی که در خارج از منزل برای تهیه این وسایل به تن داشتید را در کمد جداگانه خارج از لباس‌های دیگر قرار دهید و تنها در صورت لزوم آن‌ها را با آب و مایع یا صابون بشویید.

به هیچ عنوان از غذا‌های خارج منزل استفاده نکنید؛ چرا که در حال حاضر هیچی غذای خانگی نیست و ما نمی‌دانیم که در این شرایط بحرانی چه کسانی اصول بهداشتی را رعایت می‌کنند. حتی ممکن است کسانی که به تهیه این غذا‌ها می‌پردازند خودشان ناقل ویروس باشند و با مصرف آن‌ها ما هم گریبانگیر این بیماری خطرناک و کشنده شویم.

در ضمن مهم‌ترین کار بعد از خرید نان، گرم کردن آن‌ها در مایکروفر است؛ چرا که ویروس کرونا در دمای بالا از بین رفته و مصرف آن‌ها ایرادی ندارد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: پوست شکر زعفران قلب سیستم ایمنی سرماخوردگی طب سنتی تغذیه سبزیجات میوه و سبزی ویروس زعفران سرماخوردگی طب سنتی قلب میوه و سبزی جوشانده پوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۶۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۱ تن فرآورده دامی فاسد در تهران از چرخه مصرف خارج شد

مدیرکل دامپزشکی استان تهران گفت: ۸۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد و غیرقابل مصرف در تهران با حکم قضایی از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مسعود محمدیان اظهار کرد: در پی اجرای طرح تشدید نظارت‌های نوروزی و ماه مبارک رمضان در استان تهران، اکیپ‌های نظارتی دامپزشکی تهران، بیش از ۶۰۰۰ مورد بازدید بهداشتی از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی انجام دادند.

وی افزود: در این طرح که از نوزدهم اسفند سال ۱۴۰۲ آغاز شد و تا پایان ماه رمضان ادامه داشت، ۴۶ اکیپ نظارتی طی بازرسی‌های بهداشتی از مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی استان تهران بیش از ۴۶ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی مشکوک کشف و برای نمونه‌برداری و تعیین تکلیف ضبط موقت شد.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران خاطرنشان کرد: ۸۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد و غیرقابل مصرف با حکم قضائی از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

محمدیان با بیان اینکه سلامت غذایی مردم خط قرمز دامپزشکی است از ارجاع پرونده ۳۲ واحد متخلف به مراجع قضائی و پلمب ۱۰ واحد صنفی خبر داد و گفت: شهروندان ضمن تهیه فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز از مراکز مجاز و مورد تأیید دامپزشکی، در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مرتبط با دامپزشکی مراتب از طریق سامانه ۱۵۱۲ جهت پیگیری اطلاع‌رسانی کنند.

منبع: فارس

کد خبر 745027

دیگر خبرها

  • با خواص شگفت انگیز کاهو آشنا شوید! از تقویت اسپرم تا پیشگیری از سرطان
  • خواص روغن ماکادمیا برای پوست و مو
  • ۸۱ تن فرآورده دامی فاسد در تهران از چرخه مصرف خارج شد
  • جایگاه میوه و سبزیجات در رژیم‌های غذایی
  • کدام ویتامین باعث کاهش خطر ابتلا به نقرس میشود؟
  • زیره ریزه میزه خاصیت ازش می‌ریزه‌!
  • اسرار سیر برملا شد؛ آیا سیر واقعا برای سلامتی مفید است؟ | چه کسانی نباید سیر بخورند؟
  • اثر فوق العاده پوست پرتقال در تقویت سیستم ایمنی
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • این گیاه متخصص کاهش درد، بهبود خواب و تقویت حافظه