Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،ایجاد شهرک‌های صنعتی راهی برای تقویت رونق تولید، بازگشایی مرز خسروی در اربعین سال۹۸، واکنش رئیس دفتر رئیس جمهور به صحبت‌های آذری جهرمی درباره سند ۲۰۳۰، تأثیر چشمگیر دولت الکترونیک در مقابله با فساد، خبر خوش وزیر کار درباره افزایش میزان حقوق مشمولان تامین اجتماعی،برگزاری پروسه انتخابات در شش حوزه استان تهران، پرداخت حقوق کارمندان طبق ضوابط بودجه سال ۹۸ از مهمترین اخبار حوزه دولت در اردیبهشت ۹۸ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور روز دوشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ در نشست مطبوعاتی  پس از مذاکرات مشترک هیات‌های عالیرتبه و امضای یک سند همکاری میان دو کشور ایران و پاکستان بیان کرد که تهران و اسلام آباد مصمم به توسعه همکاری‌های همه جانبه خود بدون اثرپذیری از کشور ثالت هستند.

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، در حاشیه جلسه هیئت دولت در ۱۸ اردیبهشت، درباره افزایش میزان حقوق مشمولان تامین اجتماعی، اظهار کرد که از اردیبهشت ماه برای حداقل حقوق، افزایش ۳۶.۵ درصدی خواهد داشت و در سایر سطوح نیز افزایش ۱۳ درصد به علاوه عدد ثابت ۲۱۶ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

افزایش حق مسکن کارگران یکی از اخبار خوب این ماه بود که در این زمینه هئیت وزیران به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه روز یکشنبه ۸ اردیبهشت سال ۹۸، با افزایش حق مسکن کارگران از مبلغ ۴۰۰ هزار به یک میلیون ریال موافقت کرد.

یکی از موضوعات داغ این ماه، مسئله افزایش حقوق کارمندان دولت بود که در این رابطه حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد که هر چه در قانون تصویب شود دولت خود را موظف می‌کند که نسبت به اجرای قانون مجلس شورای اسلامی اقدام کند؛ به همین دلیل حقوق کارمندان طبق ضوابط بودجه سال ۹۸ پرداخت می‌شود.

 در سلسله جلسات قرارگاه نوسازی و بازسازی مناطق سیل‌زده مهدی جمالی‌نژاد معاون عمرانی وزارت کشور در تاریخ دوشنبه ۹ اردیبهشت ۹۸ در حاشیه دومین جلسه قرارگاه نوسازی و بازسازی مناطق سیل‌زده مطرح کرد که در جلسه امروز طرح جابه‌جایی روستا مطرح شد که بر اساس این طرح ۵۸ روستا باید در این طرح جابه‌جا شوند.

 اما یکی از اخبار این ماه مربوط به مراسم راهپیمایی اربعین حسینی است و با توجه به اینکه ۶ ماه تا مراسم راهپیمایی اربعین حسینی باقی مانده است، شهریار حیدری مدیر کل امور مرزی وزارت کشور از بازگشایی مرز خسروی خبر می دهد و می گوید:امنیت مرز خسروی از سوی عراق تأمین شده و عراق  درصدد بالا بردن ضریب امنیت بالای مرز خسروی است.

با توجه به برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در پایان گذشته، رحمانی فضلی وزیر کشور با صدور حکمی، جمال عرف معاون سیاسی وزارت کشور را به عنوان رئیس ستاد انتخابات کشور منصوب کرد.

برگزاری پروسه انتخابات در شش حوزه انتخابی استان تهران نیز از اخبار مهم این ماه به شما می رود که شکرالله حسن بیگی  رئیس ستاد انتخابات استان تهران از آن خبر داد.

آخرین خبر مهم این ماه مربوط به تقسیمات کشوری بود که در این رابطه سعید جلالی مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور در سفر به استان مرکزی و دیدار با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی، از تبدیل تقسیماتی در ۷۰ نقطه کشور خبرداد و گفت: امسال تقسیمات کشوری از نظر انطباق با قوانین و کمیت کار وضعیت بسیار مطلوبی داشت. 

بیشتر بخوانید:حفظ سلامت و امنیت روح و روان جامعه اولویت ماست

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ریاست جمهوری وزارت کشور عید نوروز وزارت کشور مرز خسروی سال ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۷۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مروری بر مهمترین تحولات سیاسی «آذر ماه» سال گذشته

سال ۱۴۰۲ با همه فراز و فرودها، تلخی‌ها و شیرینهایش پایان یافت و سرانجام هم در ماه پایانی آن انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان برگزار شد. در این سال حوزه سیاست تحولاتی مهی را به خود دید که قصد داریم نگاهی بر تحولات سیاسی آذر ماه در سال ۱۴۰۲ داشته باشیم. شاید بیان همه اخبار این حوزه مهم مقدور نباشد، اما با این حال تلاش شده خبرسازترین رویداد‌های ماهانه در حوزه سیاسی در آذر ماه سال ۱۴۰۲ در این مجموعه گردآوری شود.

 

پایان ماراتن بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه در مجلس
پنجاه و هفتمین جلسه و سی‌یکمین روز بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه به پایان رسید؛ 1 آذر آخرین روز رسیدگی به لایحه برنامه بود و مصوبات مجلس برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شد.

 

خزعلی: نگفتم طلبه‌ها بازیگر شوند؛ شیطنت کردند!
انسیه خزعلی ـ معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ـ در گفت و گو با برنامه «و اما امروز» شبکه آموزش درباره سخنان خود نسبت به ورود زنان طلبه به عرصه بازیگری که در چند روز گذشته حاشیه‌برانگیز شد، توضیح داد.

خزعلی ابتدا در پاسخ به اینکه سخنانش درباره طلبه‌های بازیگر یک ایده صرف بوده است یا برایش برنامه‌ریزی داشته‌اند؟ بیان کرد: این بحث نه ایده بود و نه برنامه‌ریزی‌ برایش انجام شده است. یک پیشنهادی در یک جمع خصوصی از (طرف خانم‌های طلبه) مطرح کردند که توانمندی‌هایی دارند و کارهایی هم کرده‌اند؛ فیلمنامه نوشته‌اند و می‌توانند در زمینه فیلمسازی، کارگردانی و تربیت بازیگر فعالیت کنند؛ نه اینکه بازیگر شوند چون بعضی تعبیر کردند که خانم‌های طلبه می‌خواهند، بازیگر شوند.

او اضافه کرد: بحث، کمک در تربیت بازیگر بود. ما هم مثل همه نشست‌هایی که با جوانان داریم، وظیفه‌مان این است که از توانمندی‌ها و استعدادهایی که جوان‌ها دارند استقبال کنیم و گفتیم ما در حد توانمان کمک می‌کنیم. شما بروید آموزش ببینید، طبیعتا باید با مهارت باشد، ما هم پشتیبانی می‌کنیم از اینکه شما آموزش ببینید. حیطه هنر، شعر و... حیطه‌های مهارتی است که استعداد می‌خواهد و همه اقشار از دانشجو و طلبه باید شناسایی شوند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری درباره تخصص طلبه‌ها در تربیت بازیگر نیز پاسخ داد: گفتند، می‌خواهیم وارد این عرصه شویم و یاد بگیریم ما هم گفتیم پشتیبانی می‌کنیم و معرفی می‌کنیم. ما که خودمان در کار اجرایی نیستیم و دستگاه‌هایی که متصدی هستند، آموزش می‌دهند.

خزعلی درباره بحث بازیگران طلبه عنوان کرد: اصلا بحث بازیگری نبود؛ این‌ها شیطنت‌هایی است که همیشه وجود داشته است. طبیعت کار این است، کسانی که استعداد دارند آموزش ببینند، این‌ها زمان می‌برد نه اینکه الان کارگردان شوند!

 

سال تمام شد پول نیامد!
در 5 آذر عزت‌الله ضرغامی از چالش‌های انجمن خیرین میراث فرهنگی کشور، که به دلیل نظام اداری، که آن را «فشل»، «ناکارآمد» و «عین بختک» خواند، یک سال زمان برد تا راه‌اندازی شود، سخن گفت و از ۱۵۰۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که هنوز اختصاص داده نشده است، گله کرد.

 

۹۱ حزب اجازه ارائه لیست انتخاباتی دارند
دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون فعالیت احزاب و گروه های سیاسی، گفت:از ۱۴۰ حزب کشور فقط ۹۱ حزب اجازه ارائه لیست انتخاباتی دارند.عبدلله مرادی در نشست خبری 7 آذر خود با اشاره به ماده ۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی ، اظهار کرد: این ماده درباره چگونگی فعالیت احزاب در انتخابت و انتشار فهرست های انتخاباتی است. براساس این ماده وزارت کشور موظف است آخرین فهرست احزاب و جبهه های قانونی را منتشر کند تا جامعه از احزاب و جبهه های قانونی اطلاع داشته باشند.

 

واکنش دولت به گزارش «فساد چای»
در پی انتشار گزارش فساد در حوزه واردات چای در برخی رسانه‌ها، بازرسی ویژه رئیس‌جمهور در اطلاعیه‌ای، با اشاره به کشف موضوع به وسیله نهادهای نظارتی درون دولت تأکید کرد: در این دولت هیچ خط قرمزی برای مبارزه با فساد وجود ندارد و بر خلاف برخی ادوار گذشته که در درون دولت برای مفسدان حاشیه امن ایجاد و از برخورد با آن‌ها جلوگیری می‌شد، در این دولت و مشخصا در پرونده مذکور، دولت هم فساد را کشف کرده و هم دولت مدیران مربوطه را نیز تا بالاترین سطوح برکنار کرده و پرونده انحراف ارزی را برای رسیدگی و صدور حکم در اختیار دستگاه قضایی داده است.

همچنین دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس در واکنش به انتشار پستی در کانال محمدجواد آذری جهرمی درباره کشف فساد در واردات چای، نوشت: کشف فساد درپی گزارش مردمی، با دستور معاون اول رئیس‌جمهور و کار مشترک نهادهای نظارتی دولت انجام و پرونده تحویل قوه قضائیه شد. این دولت نه‌تنها در برخورد با فساد خط قرمز ندارد خود پیشگام کشف و مبارزه با آن است.

 

موافقت مجلس با مسکوت ماندن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه 12 آذر خود، درخواست عده‌ای از نمایندگان برای مسکوت ماندن گزارش کمیسیون اجتماعی پیرامون لایحه دو فوریتی تشکیل وزارت بازرگانی را بررسی کرده و در نهایت با درخواست مسکوت ماندن این لایحه به مدت شش ماه موافقت کردند.

 

رئیس‌جمهور لایحه بودجه ۱۴۰۳ را تقدیم مجلس کرد
حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی در جلسه علنی سه‌شنبه 14 آذر مجلس شورای اسلامی توضیحاتی درباره ویژگی‌های لایحه بودجه ۱۴۰۳ مطرح کرد و سپس این لایحه را تقدیم محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی کرد.

 

فرمانداران کشور برای انتخابات آموزش دیدند
در 29 آذر نشست آموزشی ویژه انتخابات برای پنجمین گروه از فرمانداران سراسر کشور با محکومیت اقدامات تروریستی در شهرستان راسک، گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تاکید بر اهمیت مشارکت مردم در انتخابات در راستای تقویت ظرفیت امنیت ملی در سالن الغدیر وزارت کشور آغاز به کار کرد.

 

دیگر خبرها

  • مروری بر مهمترین تحولات سیاسی «آذر ماه» سال گذشته
  • انتخابات دور دوم مجلس ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود/ برگزاری انتخابات الکترونیک در ۸ حوزه
  • وصول بیش از۱۷۵۴ میلیارد ریال در حق صندوق دولت با پیگیری‌های دستگاه قضا
  • وزیر کشور: انتخابات دور دوم مجلس ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود / در ۸ حوزه، انتخابات به صورت الکترونیکی خواهد بود
  • انتخابات دور دوم مجلس در ۲۱ اردیبهشت برگزار خواهد شد
  • دور دوم انتخابات ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • انتخابات دور دوم ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود
  • افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت اعمال می‌شود
  • زمان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی مشخص شد
  • زمان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی