Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@09:24:31 GMT

دانشمندان در حال کار روی 20 واکسن مختلف کرونا هستند

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۳۷۴۰۳

دانشمندان در حال کار روی 20 واکسن مختلف کرونا هستند

به گزارش جماران؛ سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که این نهاد بین‌المللی و دانشمندانی از سراسر دنیا در حال کار روی دستکم ۲۰ واکسن مختلف کرونا هستند که برخی از این واکسن‌ها در مرحله آزمایش‌های بالینی قرار دارند.

به گزارش جمعه شب شبکه «سی.ان.بی.سی»، دکتر «ماریا فان کرخوو» رییس بخش «برنامه اضطراری» سازمان جهانی بهداشت در کنفرانسی خبری در ژنو سوئیس گفت: شتاب این روند واقعا شگفت‌انگیز است، هم از لحاظ کارهایی که توانسته‌ایم، انجام دهیم و هم بخاطر کاری که با «مرس» و «سارس» شروع شد و بر اساس آن ادامه دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام‌های سازمان جهانی بهداشت گفتند تا قرار گرفتن واکسن‌ها در دسترس عموم راه طولانی در پیش است. 

دانشمندان می‌گویند برای ساختن واکسن‌های موثر باید آزمایش‌های بالینی انجام شده و این آزمایش‌ها تاییدیه دریافت کند. این روند ممکن است ۱۸ ماه به طول انجامد.

دکتر «مایک رایان» مدیر اجرایی بخش برنامه اضطراری سازمان جهانی بهداشت نیز در این کنفرانس خبری بر لزوم انجام آزمایش‌های بالینی تاکید کرد و گفت: باید در تولید هر گونه محصولی که قرار است به بخش زیادی از مردم دنیا تزریق کنیم، محتاط باشیم. 

وی افزود، تنها یک چیز خطرناک‌تر از یک ویروس بد وجود دارد و «آن واکسن بد است.»

رایان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه آمار بالای مبتلایان به کرونا سیستم‌های بهداشتی در دنیا را تحت فشار قرار داده است، افزود: این سیستم‌های تحت فشار در حال فروپاشی هستند.

شمار مبتلایان به کرونا در دنیا به ۲۷۴ هزار و ۸۰ نفر رسیده است که ۱۱ هزار و ۳۵۲ نفر جان خود را از دست داده و ۹۰ هزار و ۶۲۲ تن نیز بهبود یافته‌اند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا سازمان جهانی بهداشت کرونا واکسن کرونا بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی سازمان جهانی بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۷۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیر عبداللهیان با مقام سازمان جهانی بهداشت

امیر عبداللهیان در دیدار با مقام سازمان جهانی بهداشت اعللام کرد: بسیاری از کودکان و زنان فلسطینی بر اثر بیماری و کمبود دارو جان خود را از دست می‌دهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با خانم حنان بلخی مدیر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت برای منطقه شرق مدیترانه با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، بر ضرورت ایفای نقش سازمان‌های بین‌المللی بویژه سازمان بهداشت جهانی برای ارسال کمک های انسانی و دارو به غزه تاکید کرد.

وزیر خارجه کشورمان تصریح کرد که جنایات و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه محدود به بمباران نشده و بسیاری از فلسطینیان به خصوص کودکان و زنان  بر اثر گرسنگی، بیماری و کمبود دارو جان خود را از دست می دهند.

خانم حنان بلخی مدیر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت برای منطقه شرق مدیترانه ضمن ابراز خرسندی از سفرش به ایران، به تلاش های سازمان بهداشت جهانی در همکاری با شرکای بین المللی برای ارسال کمک های انساندوستانه به نوار غزه اشاره و تاکید کرد بدلیل جنایات و خشونت رژیم صهیونیستی، این تلاش ها تاکنون مثمر ثمر نبوده است. 

وی ابراز امیدواری کرد که با توقف خشونت ها و جنایات رژیم در غزه، فرصت برای ارائه کمک های انسانی و بهداشتی و درمانی و دسترسی به واکسن، دارو و غذا برای مردم فلسطین فراهم شود.

خانم بلخی در این دیدار برنامه های سازمان بهداشت جهانی در زمینه توسعه بهداشت و سلامت، مقابله با بیماریهای واگیر دار، افزایش آگاهی همگانی و آموزش در جهان بویژه در منطقه آسیای غربی و شرق مدیترانه را تشریح کرد و ضمن تحسین پیشرفت و کارآمدی نظام سلامت و ظرفیت ها و تجارب خوب جمهوری اسلامی ایران در عرصه بهداشتی و درمانی به خصوص در دوره مقابله و کنترل همه گیری کرونا، خواهان استفاده از تجربیات و دستآورهای کشورمان در ارتقاء سلامت در سطح منطقه گردید.

رایزنی تلفنی امیرعبداللهیان و دبیرکل سازمان همکاری شانگهایگفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان و دبیرکل سازمان همکاری اسلامیامیرعبداللهیان: ماجراجویی اسرائیل پاسخ فوری در پی خواهد داشتگزارش امیرعبداللهیان از رایزنی با برخی از وزرای خارجه کشورهاامیرعبداللهیان: ریشه اصلی ناامنی رژیم اشغالگر صهیونیستی است

 

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • تأکید امیرعبداللهیان بر نقش سازمان بهداشت جهانی برای کمک به غزه
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • دیدار امیر عبداللهیان با مقام سازمان جهانی بهداشت
  • تاکید امیرعبداللهیان بر نقش سازمان بهداشت جهانی برای کمک به غزه
  • (عکس) حجاب مدیرکل منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در دیدار امیرعبداللهیان
  • تلاش سازمان جهانی بهداشت برای انتقال مجروحان غزه به سایر کشورها
  • امیدواریم بتوانیم سلامت منطقه را تأمین کنیم
  • الزام اقدام عملی سازمان جهانی بهداشت برای غزه
  • آمار جهانی کرونا؛ هنگ کنگ رکورددار فوتی‌های روزانه