Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر انقلاب در آغاز سال 99 همچون سنوات گذشته بار دیگر با مردم به گفت و گو نشستند و ضمن قدردانی از مردم به خاطر ایستادگی ملت به ویژه در ماجرای ویروس «کرونا» نسبت به انتخاب یک نام اقتصادی دیگر به عنوان شعار سال اقدام کرده و سال جاری را تحت عنوان «جهش تولید» نامگذاری کردند. موضوعی که نشان می دهد رهبری نیز نیاز جدی کشور را تحول در حوزه اقتصادی می دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «تابناک»، حضرت آیت الله خامنه ای در خصوص نیاز قطعی کشور به تولید، سال ۹۹ را سال «جهش تولید» نامگذاری کردند و خطاب به دست‌اندرکاران تأکید کردند: جوری عمل کنید که با جهش تولید، تغییری محسوس در زندگی مردم به‌وجود آید. ایشان در عین حال افزودند: البته لازمه تحقق این هدف برنامه‌ریزی است و بخشهای مختلف مانند سازمان برنامه، مجلس و مرکز تحقیقات آن، قوه‌قضائیه، مجموعه‌های دانش‌بنیان و گروههای پر شمار جوان، مبتکر و فعال باید در این برنامه‌ریزی‌ها شرکت کنند.

رهبری، مجلس و مرکز تحقیقات آن که منظور مرکز پزوهش های قوه مقننه است را یکی از مراکز تاثیرگذار و بازوهای تحقق شعار سال یعنی «جهش تولید» عنوان کردند. مجلس یازدهم که ترکیب آن نسبت به مجلس قبل از خود به طور کلی دگرگون شده و بیش از 75 درصد نمایندگان آن نسبت به مجلس دهم تغییر کرده اند نیز با شعار اقتصادی و تاکید بر تحول در این حوزه پای به میدان گذاشته است و باید دید چه تدبیری برای تحقق منویات رهبری خواهد کرد؟

مجلس آغازگر «جهش تولید»

سید «مصطفی میرسلیم» که در انتخابات اسفند ماه سال 98 به عنوان منتخب دوم مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای  اسلامی برگزیده شد، در گفت و گو با خبرنگار «تابناک» درباره رسیدگی به دلنگرانی مقام معظم رهبری در پیام نوروزی ایشان، اولین اقدام مجلس یازدهم را برنامه ریزی و قانونگذاری برای «جهش تولید» عنوان کرد و این موضوع را رمز برون رفت از وضع موجود دانست.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این خصوص گفت: کارخانه ها و کارگاه‌های تولیدی  کشور در حال حاضر با ظرفیتی بسیار کمتر از حد معمول خود فعالیت می کنند که باید با برنامه ریزی دقیق ، ارتقا بهره وری و استفاده از فناوری های نوین به افزایش تولید برسند .

تولید و اشتغال‌ مهمترین مصائب کشور است

وی  افزایش تولید و اشتغال‌زایی را از بزرگ‌ترین و اساسی‌ترین مسائل و مصائب کشور دانست و افزود: کارخانجات متعددی در کشور داریم بعضا با  پراکندگی نامتوازن و یکی از مهترین عوامل  مؤثر بر فعال سازی ظرفیت خالی واحدهای تولیدی  حذف دیوانسالاری زائد و تسهیل استفاده از  ظرفیت های موجود است که حتما مجلس یازدهم بجدّ آن را پیگیری خواهد کرد.

میرسلیم با تاکید بر اینکه جهش تولید نیازمند مجلسی پویا، دردمند و انقلابی است، یادآور شد: شکل گیری چنین مجلسی به تنهایی کافی نیست، بلکه مجلس باید با درکی صحیح از مشکلات موجود برای رفع آنان گام های مؤثر بردارد. این راه عملی و عقلانی برای از میان برداشتن مشکلات و ایجاد جهش در اقتصاد و تولید است.

چه عواملی نفس تولیدکنندگان داخلی را گرفته است؟

وی تصریح کرد: مثلا ادامۀ یافتن اخذ سود بانکی بدین سبک و سیاق و عدم استفاده از سپرده ها برای فعالیت های تولیدی نفس‌ تولیدکنندگان را گرفته  که در کنار کاهش تقاضای داخلی که نتیجه  قاچاق کالا و واردات بی‌رویه است تولیدکنندگان داخلی را با مشکلات اساسی مواجه کرده است.

منتخب مردم تهران در مجلس در پاسخ به این سئوال که آیا مجلس نباید با بررسی کارشناسانه و تشویق دولت به اقدامی جهادی به این اوضاع سر و سامان دهد؟ ، خاطر نشان کرد: یکی از اولین دستور کارهای مجلس یازدهم استفاده از ابزار تقنینی و نظارتی برای انداختن کشور در مسیر حمایت جدی از تولید ملی  و ان شاء الله رسیدن به جهش تولید مورد نظر مقام معظم رهبری خواهد بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس نوروز 99 حمید کهرام جهش تولید پاندمی ملی شدن صنعت نفت سید مصطفی میرسلیم شعار سال جهش اقتصادی رهبر انقلاب اولین اقدام مجلس یازدهم سودهای بانکی نامتعارف قاچاق کالا مهمترین مشکلات تولیدکنندگان داخلی کروناویروس نوروز 99 حمید کهرام جهش تولید پاندمی ملی شدن صنعت نفت مجلس یازدهم برنامه ریزی جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۸۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند تصمیم‌گیری نسبت به حل مشکلات تولیدکنندگان قم تسریع شود

استاندار قم گفت: کندی در تصمیم‌گیری درخصوص حل مشکلات واحدهای تولیدی باعث نابودی آن می‌شود، لذا ادارات قم نسبت به این موضوع با سرعت بیشتری تصمیم‌گیری کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سیدمحمد آقامیری عصر امروز در اولین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت: تصمیم‌گیری دستگاه‌های دولتی و اجرایی قم درخصوص برطرف کردن مشکلات واحدهای تولیدی باید با سرعت هرچه تمام‌تر انجام شود.

وی افزود: کُندی در تصمیم‌گیری در این حوزه باعث نابودی و مرگ واحد تولیدی می‌شود و این اقدام برخلاف دستور رهبر انقلاب است.

استاندار قم تصریح کرد: حمایت از تولیدکنندگان در دستور کار مدیریت استان بوده و ما تلاش خواهیم کرد تا جایی که قانون به ما اجازه داده آن‌ها را حمایت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه حل مشکل مردم باید اولویت مدیران باشد، تاکید کرد: فرصت کار کردن یک دولت چهار سال است؛ لذا مدیران استان به این موضوع اهتمام داشته و توجه کنند حل مشکل مردم اولویتشان باشد.

آقامیری عنوان کرد: مدیری که نسبت به مشکلات مردم بی‌تفاوت است از قطار خدمتگزاری به مردم پیاده خواهد شد و ما در جابجایی مدیران ناکارآمد اغماضی نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تسهیلات بانکی در اختیار تولیدکنندگان واقعی قرار گیرد
  • اقدام مشروع سپاه پاسخ به اسراییل و حامیانش بود
  • رفع مشکلات تولیدکنندگان، نیازمندهمکاری تمام دستگاه های اجرایی در سطح ملی است
  • اجرایی نشدن ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور اصلی ترین عامل مشکلات تولید کنندگان
  •  قاچاق کالا خنجری بر پشت تولید است/ رشد تولید بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • تاکید استاندار خوزستان بر تامین پوشاک مورد نیاز صنایع استان از تولیدکنندگان داخلی
  • تأکید وزیر صمت بر حمایت از صادرکنندگان
  • روند تصمیم‌گیری نسبت به حل مشکلات تولیدکنندگان قم تسریع شود
  • مهمترین خبرهای ۲۹ فروردین/فقط «دخانیات» تحریم نشد!
  • منع واردات کالاهای تولید داخلی/ حمایت بیشتر از تولید داخل با مشارکت ذینفغان