Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@16:19:25 GMT

روسیه بدنبال مذاکرات صلح افغانستان با همکاری ایران

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۳۸۸۸۶

روسیه بدنبال مذاکرات صلح افغانستان با همکاری ایران

به گزارش روز شنبه ایرنا، وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: مسکو با نگرانی شاهد تشدید بحران سیاسی پیرامون نتایج انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان است.

«وضعیت پیش آمده نتایج انتخابات سال ۲۰۱۴ را به یاد می آورد که در آن یکی از نامزدها بدون انتشار نتایج شمارش آرا و برگه های انتخاباتی خود را برنده انتخابات اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

گفتنی است پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، اشرف غنی و عبدالله عبدالله دو نامزد ریاست جمهوری، خود را برنده انتخابات اعلام کرده و بصورت جداگانه سوگند وفاداری یاد کردند.

مراسم تحلیف غنی در کاخ ریاست جمهوری با حضور سفرای خارجی و نمایندگان نهادهای ملی و بین المللی برگزار شد اما عبدالله عبدالله مراسم تحلیف خود را در جمع هوادارانش برگزار کرد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه از همه نیروهای سیاسی افغانستان دعوت شده است برای تامین منافع ملت این کشور، اختلافات خود را کنار گذاشته و دولت مورد پذیرش عمومی تشکیل دهند.

در بیانیه آمده است: دولت افغانستان و گروه طالبان به عنوان اقدام اولویت دار، همه اسرای خود را مطابق با توافقنامه ۲۰ فوریه دوحه آزاد کنند.

 روسیه همچنین از همه بازیگران خارجی درگیر در مساله افغانستان دعوت به احترام به حق حاکمیت این کشور و خودداری از مداخله در امور داخلی این کشور و خودداری از تلاش برای تحمیل نسخه خود برای حل مساله افغانستان به طرف های افغانی کرده است. 

برچسب‌ها روسیه افغانستان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه افغانستان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان روسیه افغانستان افغانستان روسیه افغانستان افغانستان روسیه افغانستان افغانستان روسیه افغانستان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۸۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، ناصر کنعانی در واکنش به بند مربوط به ادعای کویت درباره میدان آرش گفت: طرح ادعای یک‌جانبه در این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند.

وی با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های قبلی فی مابین ایران و کویت تصریح کرد: به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب نموده و به جای آن به مذاکرات فنی و حقوقی برگردد که بهترین و مناسب‌ترین مسیر برای رسیدگی به موضوع است.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران بار دیگر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات مشترک، آمادگی دارد در خصوص چارچوبی که متضمن احترام به منافع مشترک باشد، گفت و گوها را ادامه دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اصل حسن نیت در تعاملات منطقه‌ای، بر ضرورت اجتناب از مداخله دولت های ثالث در خصوص این موضوع تصریح کرد.

وی گفت: بدون تردید دولت های ذیربط می‌توانند در پرتو همکاری های دوستانه و در راستای منافع مشترک، بدور از جنجال‌های رسانه‌ای به توافق لازم نایل شوند.

دیگر خبرها

  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد