Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@17:27:07 GMT

ورودی‌های شهرستان دیر به‌شدت کنترل می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۳۹۱۶۸

ورودی‌های شهرستان دیر به‌شدت کنترل می‌شود

کریم علی حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تبریک سال ۱۳۹۹ به ملت شریف ایران و همه شهروندان شهرستان دیر اظهار داشت: با تمام توان در کنار همه جهادگران عرصه سلامت خواهیم بود.

وی تصریح کرد: در بحث سلامت مردم با کسی تعارف نداریم و ورود هرگونه مسافر برای اسکان در شهرستان دیر ممنوع است.

فرماندار شهرستان دیر بیان کرد: عملیات پایش و غربالگری رانندگان و سرنشینان کامیون‌ها و خودروهای سواری در ورودی و خروجی‌های تمامی شهرهای این شهرستان به منظور مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: امید است بتوانیم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال جهش تولید نام‌گذاری شده است، با اتحاد و همدلی بین مسئولین و مردم و رفع موانع تولید و اشتغال ان‌شاءالله در عمل به منویات رهبر معظم انقلاب موفق و مؤید باشیم.

علی حسنی بابیان اینکه حفظ سلامت مردم در اولویت کاری مدیریت شهرستان خواهد بود، اظهار داشت: با همکاری و استقرار نیروهای بهداشت و درمان، سپاه و بسیج، نیروهای انتظامی، پلیس راهور، جمعیت هلال‌احمر و دیگر دستگاه‌ها در ورودی‌های شهرستان، طرح غربالگری افراد با استفاده از دستگاه تب سنج، افراد مشکوک به ویروس کرونا شناسایی می‌شوند و از ورود مسافر نوروزی به شهرستان به‌شدت جلوگیری می‌شود.

وی تأکید کرد: در حال حاضر با توجه تصمیم ستاد مبارزه با ویروس کرونا در شهرستان دیر و اعمال محدودیت‌های سفر، هیچ جذبه‌ای برای مهمانان نوروزی وجود نخواهد داشت.

فرماندار شهرستان دیر بیان کرد: محدودیت‌های شهرستان دیر شامل ورود خودروها به شهرستان، اقامت در اقامتگاه‌ها، مهمان‌سراهای گوناگون، ارائه خدمات گردشگری و رفاهی به مسافران، ممنوعیت حضور در کنار سواحل و پارک‌های شهرستان و همچنین اعمال ممنوعیت تردد در مبادی ورودی و خروجی این شهرستان می‌شود.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو ضمن تقدیر از بازاریان و کسبه در سطح شهرستان دیر، گفت: با اقدامات انجام‌شده توسط اتاق اصناف و همکاری بازاریان و در راستای کمک به کنترل ویروس کرونا و یاری‌رساندن به گروه پزشکی استان به صورت کاملاً خودجوش همه بازار در سطح این شهرستان تعطیل‌شده است و همکاری بازاریان در این شرایط خاص برای قطع زنجیره انتقال بیماری ضروری است.

علی حسنی، ضمن تقدیر از عملکرد خوب سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد در مقابله با ویروس کرونا و لزوم همکاری بیش از پیش مردم برای کنترل شرایط کنونی اظهار داشت: در بحث ویروس کرونا تشکل‌های مردم نهاد نقش تسهیل گری را در زمینه تولید و توزیع اقلام بهداشتی و آموزش مردم به خوبی انجام داده‌اند که در نوع خود قابل‌تقدیر است.

وی تصریح کرد: این روزها شهرستان دیر صحنه‌های زیبایی از وحدت و همدلی با روحیه جهادی، از ضدعفونی سطح شهر و اماکن عمومی گرفته تا راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک و توزیع رایگان شوینده‌ها و مواد ضدعفونی بین مردم که خود نمایانگر روحیه نوع‌دوستی و جهادگری مردمان این دیار است به خود می‌بیند.

علی حسنی بابیان اینکه تعدادی از بانوان شهرستان دیر در شهرهای دیر، دوراهک، بردخون و آبدان بدون هیچ چشم‌داشتی و تنها به عشق کمک به ریشه‌کنی ویروس کرونا و نجات جان هم‌وطنان خود در اقدامی جهادی نسبت به راه‌اندازی کارگاه دوخت و تولید ماسک اقدام کرده‌اند افزود: رعایت توصیه‌ها و دستورات ملی و استانی برای مقابله همگانی با ویروس کرونا حائز اهمیت و ضروری است.

فرماندار شهرستان دیر با تأکید بر اینکه هماهنگی خوبی بین دستگاه‌های اجرایی این شهرستان برای مقابله با ویروس کرونا در این شهرستان شکل‌گرفته، گفت: تداوم این روند مستلزم همکاری و رعایت توصیه‌های بهداشتی و مراقبتی از سوی مردم است.

علی حسنی بابیان اینکه پزشکان و پرستاران و کادر درمانی در خط مقدم مبارزه با این ویروس قرار دارند خاطرنشان کرد: بی‌تردید نقش‌آفرینی پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران سخت‌کوش در درمان بیماران مبتلا و نیز تلاش در جهت ریشه‌کنی و مبارزه با ویروس کرونا ستودنی است و با تمام توان در کنار همه جهادگران عرصه سلامت خواهیم بود.

وی از اجرای طرح ضدعفونی کردن خیابان‌ها، معابر و اماکن عمومی در سطح شهرستان خبر داد و گفت: تا زمانی که بیماری ناشی از ویروس کرونا به‌طور کامل فروکش کند عملیات گندزدایی و ضدعفونی معابر و اماکن عمومی این شهرستان به صورت ویژه و با تلاش جهادگران بسیجی، نیروهای مردمی، شهرداری‌ها و سازمان‌های مردم نهاد تداوم می‌یابد.

علی حسنی ضمن ابراز تأسف بابت تعطیلی بسیاری از کسب‌وکارها بیان کرد: از همراهی تمام مردم خوب شهرستان دیر، اعضای شورای تأمین، پرسنل درمانی و بهداشتی، مسئولان و کارکنان ادارات، نهادها و بانک‌ها، شوراهای اسلامی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، ستادهای مردمی، انجمن‌ها و فعالان حوزه‌های مختلف، رسانه‌ها، اصناف و بازاریان و دیگر اقشار در اجرای این تصمیم‌ها تقدیر می‌کنم.

فرماندار شهرستان دیر خاطرنشان کرد: به حول و قوه الهی اطمینان دارم در سال جدید با تداوم همراهی و همدلی مردم عزیز و تلاش جامعه پزشکی و کادرهای درمانی و بهداشتی از این بحران نیز با سربلندی عبور و جشن پیروزی بر کرونا را برگزار خواهیم کرد.

کد خبر 4883559

منبع: مهر

کلیدواژه: علی حسنی پلیس راهور شهرستان دیر فرمانداری دیر استانداری بوشهر ستاد مقابله با کرونا ویروس کرونا بوشهر ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا ایلام گرگان شهرکرد ماسک طبی قزوین حوادث چهارشنبه سوری استانداری سمنان شیراز نوروز مشهد فرماندار شهرستان دیر ویروس کرونا علی حسنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۹۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه های استان فارس در صدر پر بازدید‌ها قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون بیش از ۳ میلیون گردشگر از موزه‌های کشور بازدید داشته اند.
سید عزت الله ضرغامی افزود: فارس بالاترین تعداد بازدید از موزه‌ها را به خود اختصاص داده و اصفهان و تهران در ردیف‌های بعدی قرار دارند.
او با اشاره به اینکه مردم ما فرهنگی هستند و توجه زیادی به اماکن باستانی دارند و به هر کجا سفر می‌کنند، حتما از مراکز فرهنگی بازدید می‌کنند، ادامه داد: تحویل سال نو در حافظیه مانور فرهنگی خیلی خوبی بود و بازدید ۳۰ هزار نفر از حافظیه بدون اینکه به فضای سبز آسیبی وارد شود نشان دهنده فرهنگ بالای مردم ایران است.
وی افزود: وقتی این جمعیت عظیم از مراکز فرهنگی و باستانی بازدید می‌کنند و کوچکترین حاشیه‌ای هم ایجاد نشده است، این موضوع موجب ناراحتی رسانه‌های ضد انقلاب شده است و آنها پیش داوری کرده بودند مبنی بر اینکه با بازدید جمعیت زیاد از تخت جمشید، این اثر تاریخی آسیب می‌بیند که البته این حرف خنده‌داری است.
ضرغامی تصریح کرد: در کنار بازدید‌های فرهنگی، وجود زیارت گاه‌های مذهبی و استقبال مردم از آن‌ها نشان می‌دهد این دو مکمل یکدیگر هستند.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به بالا بودن نرخ بلیت موزه‌ها در دنیا گفت: قیمت ورودی موزه‌های ایران پایین‌ترین نرخ در دنیا است.
ضرغامی درباره قیمت بلیت موزه‌ها و مراکز فرهنگی تاریخی گفت: چند سال این رقم بدون تغییر مانده بود در حال حاضر قیمت ۳۰ هزار تومان برای بازدید از موزه‌ها در ایران پایین‌ترین رقم ورودی موزه‌ها در دنیا به شمار می‌رود و هم اکنون ورودی موزه لوور پاریس یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.
او ادامه داد: وضعیت را با موزه‌های جهان حتی با موزه چین که قیمت بلیت آن ۶۰ یوآن بوده و بالغ بر ۵۵۰ هزار تومان می‌شود، مقایسه نمی‌کنیم در دنیا یک درصد هزینه ها، ورودی موزه‌هاست که اگر این نرخ را ملاک قرار دهیم، از مبلغ فعلی بسیار بالاتر است.

دیگر خبرها

  • رهاسازی آب از سد مهاباد/ توصیه به اهالی روستاهای اطراف شهرستان
  • کشت ۵۰ هکتار انگور دیم در اراضی شیب دار شهرستان فیروزه
  • شناسایی و توقیف دو دستگاه تانکر حمل فاضلاب در شهرستان زابل
  • حادثه رانندگی بر اثر سرعت غیرمجاز و کنترل نکردن خودرو، در ورودی اردبیل
  • موزه های استان فارس در صدر پر بازدید‌ها قرار گرفت
  • اجرای طرح کنترل ناوگان حمل و نقل عمومی در کردستان
  • تامین و توزیع بیش از ۲۳۰ تن کالای اساسی در هندیجان
  • از کشف موتورسیکلت تا توقیف دام‌های قاچاق در فارس
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • اهدای پرچم ایران و فلسطین به مردم در ورودی مراسم محفل