Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@17:31:10 GMT

بارش باران در هرمزگان

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۳۹۲۰۵

بارش باران در هرمزگان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،با ورود سامانه بارشی به هرمزگان بارش باران از ساعتی پیش در شهرستان های، بندرعباس بندرلنگه، پارسیان و بستک آغاز شده است.

کیانوش عارفی معاون اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت:این سامانه بارشی صبح دوشنبه از شرق استان خارج می‌شود.

کیانوش عارفی معاون اداره کل هواشناسی هرمزگان توصیه کرد با توجه به بروز صاعقه شهروندان امروز و فردا از قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی و مناطق مرتفع جدا خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با فعالیت سامانه بارشی افزایش ابر، رگبار باران و رعد و برق، گاهی تگرگ، افزایش لحظه‌ای سرعت وزش باد و آبگرفتگی معابر عمومی پیش بینی می‌شود.

 معاون اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: همچنین با توجه به حجم قابل ملاحظه‌ی بارش در برخی ساعت در هرمزگان و نیز استان‌های همجوار، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی پیش بینی می‌شود.

عارفی افزود: دریا نیز امروز شنبه تا بعد ازظهر فردا یکشنبه با وزش باد‌های جنوب شرقی نسبت مواج و از یکشنبه شب تا بعد از ظهر سه شنبه با وزش باد‌های نسبت شدید شمال غربی و غربی مواج پیش بینی شده است.

او توصیه کرد شناور‌های سبک از رفت وآمد‌های دریایی خودداری نمایند و تمهیدات لازم جهت رفتن ایمن سایر شناور‌ها صورت پذیرد.

انتهای پیام/ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وضعیت هواشناسی آب و هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۹۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف هرمزگان تا بعد از ظهر امروز

ایسنا/هرمزگان معاون فنی هواشناسی استان هرمزگان از پیش‌بینی رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف هرمزگان تا بعد از ظهر امروز خبر داد.

کیانوش عارفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به رشد ابرهای همرفتی در بعد از ظهر و شب در نقاط مختلف استان هرمزگان، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود رگبار باران، رعد و برق و گاهی تگرگ در نقاط مختلف استان هرمزگان به وقوع بپیوندد.

وی با اشاره به پیش‌بینی وقوع تندباد لحظه‌ای در لحظات شب، عنوان کرد: وقوع رگبارهای پراکنده باران و رعد و برق مقطعی در برخی از نقاط استان هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

معاون فنی هواشناسی استان هرمزگان با اشاره به تقویت سامانه همرفتی تا روز جمعه، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود در این مدت رودخانه‌های فصلی به ویژه در منطقه حاجی‌آباد و بشاگرد سیلابی شود.

عارفی، با اشاره به افزایش سرعت باد در برخی از ساعات امروز، گفت: از اواخر وقت امشب نیز در تنگه هرمز و بخش‌هایی از دریای عمان و خلیج فارس وزش باد شمال شرقی پیش‌بینی می‌شود. با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی، توصیه می‌شود رفت و آمدهای دریایی با احتیاط صورت پذیرد.

وی با اشاره به به لحاظ دمایی، از فردا افزایش نسبی دما در استان پیش بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود در ساعات بعد از ظهر و شب شناورهای سبک از تردد دریایی خودداری کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بارش باران و تگرگ در بخش کهورستان بندرخمیر
  • پیش‌بینی رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف هرمزگان تا بعد از ظهر امروز
  • ارتفاع بارش در کوشه از توابع شهرستان تفتان به ۴۰ میلی متر رسید
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران در این استان ها
  • تداوم بارش باران در استان یزد/ خودداری از تردد‌های غیر ضرور
  • تداوم بارش باران تا ظهر امروز در مازندران
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۵ و ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران
  • باران تا پایان هفته مهمان کرمانی‌هاست
  • تداوم بارش‌ها در استان مرکزی
  • تداوم بارش باران در خوزستان