Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@16:58:24 GMT

پربارش‌ترین حوضه آبریز کشور تا اول فروردین کدام است

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۳۹۳۲۲

پربارش‌ترین حوضه آبریز کشور تا اول فروردین کدام است

بر اساس تازه ترین گزارش شرکت مدیریت منابع آب ایران، میزان بارش های حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان که درعین حال پربارش ترین حوزه های اصلی کشور در سال آبی جاری (مهر ۹۸ تا پایان اردیبهشت ۹۹) محسوب می شود، نسبت به سال آبی پارسال (مهر ۹۷ تا پایان شهریور ۹۸) با بارشی ۳۸۳.۱میلیمتری، نشان از رشد منفی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کم‌بارش‌ترین حوضه اصلی آبریز کشور از ابتدای مهر ۹۸ تا روز نخست فروردین ۹۹ حوضه آبریز مرزی شرق با بارش ۸۶.۴ میلیمتر گزارش شده است.

میزان بارش‌های این حوضه در عین حال نسبت به سال آبی پارسال (مهر ۹۷ تا پایان شهریور ۹۸) که ۶۵.۲ میلیمتر بود، رشد مثبت نشان می‌دهد.

حوضه آبریز دریای خزر از ابتدای مهر ۹۸ تا نخستین روز فروردین ۹۹، بارش ۲۸۰.۵ میلیمتری را تجربه کرده که میزان بارش های این حوضه نسبت به دوره مشابه پارسال که ۳۶۸.۲ میلیمتر بارندگی داشت نشان دهنده رشد منفی بارش است.

بارش های حوضه دریاچه ارومیه نیز از ابتدای مهر ۹۸ تا نخستین روز فروردین ۲۱۷.۸ میلیمتر است که نسبت به دوره مشابه پارسال که ۳۲۲.۸ میلیمتر بود رشد منفی را تجربه می کند.

میزان بارش ها در حوضه آبریز فلات مرکزی ایران نیز در سال آبی جاری (مهر ۹۸ تا پایان شهریور ۹۹) و تا نخستین روز فروردین ۹۹ درحالی به رقم ۱۲۷.۸ میلیمتر رسید که پارسال در همین بازه زمانی ۱۲۹.۶میلیمتر بارندگی داشته و با رشد منفی بارش روبرو شده است.

آخرین حوضه آبریز اصلی کشور، «قره قوم» است که میزان بارش‌های این حوضه تا نخستین روز فروردین ماه ۱۲۵.۵ میلیمتر بوده که نسبت به دوره مشابه پارسال که ۱۵۸.۷میلیمتر گزارش شده رشد مثبت دارد.

وضعیت بارش‌ها در کل کشور در سال آبی جاری ( مهر ۹۸ تا پایان شهریور ۹۹) و تا نخستین روز فروردین ۹۹ در حالی ۱۹۷.۹ میلیمتر گزارش شده که میزان بارش ها نسبت به دوره مشابه پارسال که ۲۲۴.۴ میلیمتر بارندگی داشته رشد منفی دارد.

میزان بارش ها در کل کشور نسبت به دوره میانگین درازمدت ۵۱ ساله که ۱۷۷.۲ میلیمتر بارندگی را ثبت کرده که رشد ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد.

پربارش ترین استان کشور نیز گیلان با ثبت ۷۳۱.۶میلیمتر و کم بارش ترین استان نیز یزد با بارش ۵۰.۸ میلیمتری گزارش شده است.

مجموع بارش های کلی کشور در آستانه روز جهانی آب، نشان می دهد که تاکنون سال پر آبی نداشته و همچنان اعمال روش های مدیریت مصرف از سوی مردم ضروری است.

برچسب‌ها خلیج فارس شرکت مدیریت منابع آب ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خلیج فارس شرکت مدیریت منابع آب ایران عمان خلیج فارس شرکت مدیریت منابع آب ایران نسبت به دوره مشابه پارسال میلیمتر بارندگی تا پایان شهریور میزان بارش میزان بارش ها حوضه آبریز فروردین ۹۹ بارش ترین گزارش شده ۸ میلیمتر رشد منفی سال آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۹۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بارش ۱۰۴ میلی متری باران در شیرآباد

براساس اعلام هواشناسی گلستان، در شیر آباد خان ببین ۱۰۴ میلیمتر باران ثبت شده است.

نوده ملک گرگان با ۹۳ میلیمتر، مازیاران رامیان با ۸۹ میلیمتر و افراتخته علی آبادکتول و النگدره گرگان با ۸۵ میلیمتر بعد از شیرآباد بیشترین میزان باران دیروز و امروز را دریافت کرده اند.

ایستگاه‌های توماچلر گمیشان و آق تقه مراوه تپه با ثبت ۶ میلیمتر کمترین میزان بارش‌های این دو روز را دریافت کرده اند.

فعالیت سامانه بارشی موثر از بامداد دیروز در گلستان فعال شده بود که بارش برف در قلل مرتفع، بارش باران و سیلاب از پیامد‌های این سامانه بود.

فعالیت این سامانه بارشی تا عصر امروز ادامه دارد.

بارش باران شدید محور گنبدکاووس- کلاله محدوده پل بایلر را مسدود کرده است.

آبگرفتگی خطوط ریلی در بندرترکمن سبب شده مسافران تهران – گرگان در ایستگاه بندرگز پیاده شوند و با اتوبوس رهسپار گرگان شوند.

بارش برف هم چنین در توسکستان گرگان – شاهرود را سفید پوش کرد و رانندگان برای رفت و آمد در این مسیر در محدوده گردنه چالچیان باید از زنجیر چرخ استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد تا ساعت ۲۱:۳۰دیروز
  • تداوم جریان سیل در استان یزد
  • بیشترین میزان بارش‌ها با ۲۶ میلیمتر در فرخشهر
  • ثبت بارش ۱۰۴ میلی متری باران در شیرآباد
  • ثبت بیشترین باران در شیرآباد
  • انسداد ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان
  • بارش بهاری و طراوت طبیعت
  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد امروز تا ساعت ۲۱:۳۰
  • بیشترین میزان بارش ها با ۱۳ میلیمتر در فرخشهر
  • حوضه آبریز «مرزی شرق» از کم بارشی سالیانه خارج شد