Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی ، محمد ولی روزبهان در نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی، در خصوص راهکارها و سازوکارهای دست یابی به اهداف سازمان در حوزه های مختلف ترسیم افق های جدید در حوزه های مختلف سرمایه گذاری، پایش مستمر عملکرد و جدیت بیشتر در دست یابی به اهداف را به عنوان سه محور اصلی عملکرد مجموعه سازمان متبوع خود در سال ۹۹ اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  خاطرنشان کرد:  منطقه آزاد انزلی از ظرفیت ها، زیرساخت ها و فرصت های متنوعی در زمینه جذب سرمایه گذار در زمینه های مختلف به منظور اجرایی نمودن سیاست های اقتصاد مقاومتی، ارتقاء جایگاه خود در عرصه های گردشگری، صادرات محصولات تولیدی، افزایش تزانزیت و صادرات مجدد برخوردار است .

وی افزود: علی رغم تحریم های بین المللی،می توان از ظرفیت ها و موقعیت های انحصاری این منطقه همچون قرار گرفتن در کریدورهای بین المللی و جایگاه منطقه در ارتباط با اتحادیه اقتصادی اوراسیا، به منظور جذب سرمایه گذاران کشورهایی چون ترکیه، روسیه، چین و حتی قزاقستان و جمهوری آذربایجان به منظور تولید محصولات خود جهت صادرات به داخل و خارج از ایران، استفاده حداکثری نمود.

روزبهان متذکر شد: گردشگری از کمترین ریسک سرمایه گذاری در شرایط تحریم برخوردار است ، در عین حال جذب سرمایه گذار خارجی در حوزه بندری، زیرساختی، شهرک صنعتی ناحیه ۳ منطقه و صنعت ساختمان، از کشورهای منطقه قابل دست یابی است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه رویکرد سازمان در زمینه جذب فعالان اقتصادی حوزه ترانزیت و واردات، تبدیل آنها به سرمایه گذاران حوزه تولیدی و صادرات مجدد است، با ارائه تحلیلی از میزان واردات کشاورزی بازار روسیه، بر لزوم جذب سرمایه گذار در حوزه های فرآوری محصولات کشاورزی و شیلات با توجه به ظرفیت های استان گیلان و جایگاه این منطقه به عنوان اصلی ترین مسیر صدور کالاهای ایرانی به اوراسیا تأکید کرد.

وی در ادامه همراهی،ارائه مشاوره و کمک به رفع مشکلات سرمایه گذاران و واحدهای تولیدی راکد و بررسی مجدد طرح های سرمایه گذاری نیمه راکد بخش خصوصی به منظور فعال سازی، در کنار بهره گیری از تجربه های سایر مناطق آزاد در این عرصه را مهم عنوان کرد.

روزبهان اظهار داشت: سال آینده احداث شهرک صنعتی ناحیه ۳ با اولویت واحدهای تولیدی صادرات محور و دانش بنیان از مهمترین برنامه های کاری سازمان است و از سوی دیگر در شاخص مهم حمایت از شرکت های دانش بنیان،جذب شرکت هایی که ساخت و صادرات  محصولات به منظور جلوگیری از ورود نمونه های مشابه خارجی را انجام می دهند در اولویت قرار می گیرد.

رییس هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی همچنین  بر لزوم تنوع بخشی به سبد کالایی و خدمات صادراتی منطقه در حوزه های گردشگری و خدمات بندری تأکید و اضافه کرد: در سال آتی عملیاتی نمودن گردشگری دریایی با بهره برداری از زیرساخت های موجود بندری در سطح بنادر ایرانی دریای خزر از طریق همراهی سایر نهادها و راه اندازی  کشتی گردشگری با همکاری منطقه ویژه اقتصادی لوتوس  را باید به عنوان اولویت کاری در نظر گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر است . کشورهای حاشیه دریای خزر، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.
قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال - جنوب، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه، راسنودسک در ترکمنستان، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان، دسترسی از طریق راه های مناسب، به بازارهای مصرف کشورهای CIS، نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است.
مزایای قانونی همچون امکان ثبت، مالکیت و مشارکت سرمایه گذاران خارجی تا میزان ۱۰۰ درصد در منطقه، امکان فعالیت بانکها و موسسات مالی - بیمه ای در این منطقه، معافیت مالیاتی ۲۰ ساله بر درآمد و دارایی از تاریخ بهره برداری هرگونه فعالیت اقتصادی، وحدت مدیریت در ارائه کلیه خدمات به سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی به گزارش خبرنگار ایرنا؛ منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر است . کشورهای حاشیه دریای خزر، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.
قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال - جنوب، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه، راسنودسک در ترکمنستان، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان، دسترسی از طریق راه های مناسب، به بازارهای مصرف کشورهای CIS، نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است.
مزایای قانونی همچون امکان ثبت، مالکیت و مشارکت سرمایه گذاران خارجی تا میزان ۱۰۰ درصد در منطقه، امکان فعالیت بانکها و موسسات مالی - بیمه ای در این منطقه، معافیت مالیاتی ۲۰ ساله بر درآمد و دارایی از تاریخ بهره برداری هرگونه فعالیت اقتصادی، وحدت مدیریت در ارائه کلیه خدمات به سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی ،فعالیت بوری کالای منطقه  زمینه ساز رونق فضای کسب و کار در محدوده منطقه شده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا ترکیه روابط عمومی و امور بین الملل سرمایه شاخص کسب و کار بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی کشورهای حاشیه دریای خزر سازمان منطقه آزاد انزلی جذب سرمایه گذار سرمایه گذاران بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۹۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس جدید کمیته تخصصی هواشناسی و علوم جوی آیورا منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، در راستای توسعه همکاری‌های علمی و پژوهشی این پژوهشگاه با سازمان‌های بین‌المللی منطقه‌ای، محمود مولی‌نژاد رئیس مرکز منطقه‌ای علوم و فناوری کشورهای حاشیه اقیانوس هند موسوم به IORAG، در حکمی مهدی رهنما "رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور" را به سمت "رئیس کمیته تخصصی هواشناسی و علوم جوی کارگروه آکادمیک اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند (IORA)" منصوب کرد.

از سمت‌های بین‌المللی مهدی رهنما رئیس این پژوهشگاه در سازمان‌های بین‌المللی می‌توان به عضویت در تیم کارشناسی فهرست سازی رخدادهای مخاطره‌آمیز وضع هوا، آب، اقلیم و محیط زیست (ET-CHE) سازمان هواشناسی جهانی (WMO) و همچنین عضویت در تیم کارشناسی کاهش خطر بلایا (ET-DRR) کارگروه خدمات اتحادیه منطقه‌ای II (محدوده آسیا) سازمان هواشناسی جهانی (WMO RA II WG-S) اشاره نمود.

در همین راستا در ماه مارس ۲۰۲۱ میلادی ایان لیسک "رئیس کمیسیون هوا، اقلیم، آب، دریا و کاربردها و خدمات محیطی مرتبط سازمان هواشناسی جهانی" موسوم به SERCOM با صدور تقدیرنامه‌ای از مشارکت ارزشمند وی به عنوان کارشناس فعال در کار این کمیسیون طی آوریل ۲۰۲۰ تا مارس ۲۰۲۴ میلادی تقدیر به عمل آورد.

شایان ذکر است، اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای حاشیه اقیانوس هند موسوم به IORA با عضویت ۲۳ کشور از سه قاره آسیا، آفریقا و اقیانوسیه در سال ۱۹۹۷ با اهداف آزاد سازی تجاری، تقویت همکاری‌های آموزشی، تکنولوژیکی و ایجاد تسهیلات تجاری و سرمایه گذاری به منظور تقویت روابط تجاری و اقتصادی بین کشورهای عضو در مقر کشور موریس پایه گذاری شده است.

گروه آکادمیک اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند (IORAG) از ارکان و ساختار مهم و تخصصی این سازمان بین‌المللی می‌باشد که متشکل از افراد دانشگاهی و نمایندگان بخش‌های آموزشی و پژوهشی است که با هدف تقویت کار تحقیقاتی در بین اعضا شکل گرفته است.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران مسئولیت پیگیری و اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های این گروه را بر عهده دارد.

از مهم‌ترین پروژه‌های این گروه می‌توان به مطالعه منابع آلودگی اقیانوس هند، توسعه مدیریت آموزشی، انتقال تکنولوژی، کاهش بلایای طبیعی، مدیریت مناطق ساحلی و پیگیری نتایج نشست تبادل دانشگاهی اشاره نمود.

کد خبر 6086601

دیگر خبرها

  • وحیدی: سفر رئیس‌جمهور به کشورهای همسایه و منطقه فرصت سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند
  • اینجا از هر ۱۰ سرمایه، ۹ تا بر باد می‌رود
  • عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم
  • معرفی ظرفیت صادراتی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است
  • رییس جدید کمیته تخصصی هواشناسی و علوم جوی آیورا منصوب شد
  • شیلات و کشاورزی رکورددار افزایش سرمایه‌گذاری در قشم
  • ۵۰۵ میلیون دلارحجم صادرات و صادرات دوباره از قشم