Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلام حیدر زورقی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: با ورود موج سوم ملخ صحرایی به سیستان و بلوچستان، تاکنون بیش از ۶ هزار و ۲۵۱ هکتار از مراتع استان سیستان و بلوچستان در شهرستان‌های سرباز، نیکشهر، قصرقند، کنارک، چابهار و فنوج علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با این آفت از ۵ آبان ماه سال جاری با توجه به گزارش ارسالی از سازمان خواروبار کشاورزی (فائو) مبنی بر هجوم موج سوم دسته‌های ملخ در استان سیستان و بلوچستان آغاز شده است، افزود: ملخ یکی از مهمترین آفات عمومی است که در صورت عدم کنترل آفت خسارت جبران ناپذیری به محصولات زراعی و باغی وارد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زورقی با بیان اینکه کماکان کار مبارزه با ملخ‌های صحرایی مهاجر در شهرستان‌های سیستان و بلوچستان ادامه دارد، بیان داشت: پنج هزار و ۵۸۰ هکتار از سطح سمپاشی شده مراتع در جنوب سیستان و بلوچستان علیه ملخ پوره و ۶۷۱ هکتار علیه ملخ بالدار بوده است.

وی با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اقدامات خوبی را برای مبارزه با این آفت انجام داده است، تصریح کرد: از کشاورزان عزیز خواهشمندیم در صورت مشاهده این آفت مراتب را بلافاصله به نزدیکترین مرکز جهاد کشاورزی اطلاع رسانی کنند

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان سیستان و بلوچستان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان کشاورزی ملخ بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۹۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

️کشف ۱۴ تن برنج احتکار شده در زاهدان

حسنعلی کریمی رئیس پلیس امنیت اقتصادی سیستان و بلوچستان گفت: ماموران با اشراف اطلاعاتی و استفاده از روش‌های نوین پلیسی از دپوی کالا‌های اساسی فاقد مدارک مطلع شدند.

ماموران پس از هماهنگی‌های لازم قضائی در بازرسی از انبار این واحد صنعتی مقدار ۱۴ تن برنج احتکار شده کشف کردند.

کارشناسان ارزش تقریبی این کشفیات را ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم در پیشین سیستان وبلوچستان
  • رگبار پراکنده باران درنیمه شمالی سیستان وبلوچستان
  • ️کشف ۱۴ تن برنج احتکار شده در زاهدان
  • تمهیدات ترافیکی پلیس راهور سیستان وبلوچستان در شب‌های قدر
  • کوچ بهاره عشایر سیستان امسال زودتر آغاز شد
  • اتمام مرمت ۱۴۵ بندسارخسارت دیده از سیل درجنوب سیستان وبلوچستان
  • آمادگی تمامی ظرفیت‌های سیستان وبلوچستان برای پذیرایی از میهمانان نوروزی
  • پای کار بودن دستگاه‌های خدمات رسان سیستان وبلوچستان تا پایان نوروز
  • افتتاح مدرسه در منطقه سیل زده سند حمزه دشتیاری سیستان وبلوچستان
  • ورود بیش از ۲۱۳ هزار مسافر نوروزی به سیستان وبلوچستان