Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، ساختمان تالار شهر پایتخت بوسنی و هرزگوین شامگاه جمعه (اول فروردین) همزمان با نخستین روز بهار و آغاز سال نو خورشیدی  با حضور شهردار سارایوو و سفیر کشورمان و جمعی از خبرنگاران محلی در اقدامی نمادین با پرچم جمهوری اسلامی ایران نورپردازی شد.

هدف از این ابتکار نمایش همبستگی مردم بوسنی هرزگوین با ملت ایران در مبارزه با ویروس کرونا اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«محمود حیدری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در این مراسم با قدردانی از شهردار سارایوو و مردم بوسنی و هرزگوین گفت: از این ابراز همبستگی صمیمانه که نشانگر روحیه قدرشناسانه ملت بوسنی هرزگوین است قدردانی می کنم و این ابتکار نمادین نشان دهنده پیوندهای عمیق دو کشور و دوستی مستحکم میان دو ملت است.

حیدری با اشاره به آشنایی مردم بوسنی با آیین های نوروز باستانی گفت: اگرچه سنت گرامیداشت نوروز نزد مردم بوسنی و هرزگوین جایگاه شناخته شده ای دارد ولی امسال به جهت اهمیت مقابله با ویروس کرونا  مراسم سلطان نوروز در بوسنی برگزار نمی شود همانگونه که برنامه های جمعی در ایران نیز ملغی گردیده است.

سفیر ایران در  بوسنی با یادآوری اینکه دو شهر سارایوو و تهران در سال های اخیر تفاهم نامه همکاری و خواهرخواندگی را امضا کرده اند، افزود: این ابتکار ارزشمند شهرداری سارایوو گامی مثبت در راستای تقویت پیوندهای مردمی میان دو کشور است.

حیدری اضافه کرد: امیدوارم در سال جدید بهروزی، شادکامی، آرامش و نیک بختی فراروی  ملت شریف ایران، مردم قدرشناس بوسنی و هرزگوین و همه جهانیان باشد.

«عبدالله اسکاکا» شهردار سارایوو با یادآوری کمک های مردم ایران در زمان جنگ بوسنی و هرزگوین بر حمایت مردم بوسنی از ملت ایران در مقابله با اپیدمی کرونا تاکید و با خانواده های قربانیان این ویروس در  ایران ابراز همدردی و برای بیماران آرزوی سلامتی و بهبودی کرد.

اسکاکا افزود: تالار شهر سارایوو در حمایت از ملت و دولت ایران در این شرایط دشوار به رنگ پرچم جمهوری اسلامی ایران نور پردازی شده است و معنی آن این است که در مبارزه با کرونا شهروندان سارایوو و همه مردم بوسنی هرزگوین در کنار مردم ایران قرار دارند.

شهردار سارایوو اضافه کرد: پیروزی بر این چالش نیازمند همکاری همه کشورهای جهان است و فقط با همکاری، صبر و مسئولیت پذیری می توانیم بر آن پیروز شویم.
شهردار سارایوو و سفیر کشورمان در پایان این مراسم یاد قربانیان ویروس کرونا در ایران را گرامی داشتند و مشترکا از مردم ایران و بوسنی و هرزگوین خواستند به توصیه های بهداشتی و پزشکی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا بیش از پیش توجه کنند.

انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: بوسنی و هرزگوین شهردار سارایوو ویروس کرونا مردم ایران مردم بوسنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۰۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام بزرگترین تونل نوری در بلوار پیامبر اعظم(ص)/جانمایی بیش از ۲۰۰ المان شهری در قم

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم گفت: از شاخص‌ترین پروژه‌های نورپردازی شهری در سال گذشته که در کل کشور بی نظیر محسوب می‌شود، انجام بزرگترین تونل نوری در بلوار پیامبر اعظم (ص) به طول ۷۵۰۰ متر بود که با بیش از ۲۰ هزار متر اقلام نورپردازی و جدیدترین روش‌ها انجام شد.

پیام جوادیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم، اظهار کرد: سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۰۰ المان شهری در قم جانمایی شد.

وی با اشاره به نصب المان خورشید نما در ورودی‌های شهر، افزود: این المان به صورت هوشمند و بر اساس تقویم عمل می‌کنند و اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام می‌دهد.

مدیرعامل سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: نورپردازی میادین اصلی شهر همچون نورپردازی خیابان صفائیه، خیابان امام خمینی (ره) و خیابان انقلاب، نورپردازی دامنه کوه خضر و کوه دوبرادران از پروژه‌های شاخص نورپردازی در سال ۱۴۰۲ است.

جوادیان با تاکید بر اینکه بسیاری از المان‌های شهری که مردم همواره آن را مطالبه می‌کردند طی سال ۱۴۰۲ تحقق پیدا کرد، اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۰۰ المان در مکان‌های مختلف جانمایی شده است.

وی تاکید کرد: بیش از ۶۰ المان با مضامین ماه رمضان و بیش از ۶۰ المان با مضامین عید نوروز تحت یک جشنواره با عنوان «شهرنگار» با حضور ۷۰۰ هنرمند از سراسر کشور با اولویت هنرمندان بومی قم طراحی و در کمیته داوران انتخاب شد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم گفت: از شاخص‌ترین پروژه‌های نورپردازی شهری در سال گذشته که در کل کشور بی نظیر محسوب می‌شود، انجام بزرگترین تونل نوری در بلوار پیامبر اعظم (ص) به طول ۷۵۰۰ متر بود که با بیش از ۲۰ هزار متر اقلام نورپردازی و جدیدترین روش‌ها انجام گرفت.

جوادیان مقابله با مظاهر نازیبایی در شهر را یکی دیگر از کارکردهای سازمان سیما و منظر شهرداری دانست و تاکید کرد: بعضی از تابلوها صنوف و دیگر المان‌هایی که در شهر وجود داشت، شرایط مناسبی نداشت که در قالب پروژه حذف زوائد بصری اقدام به جمع‌آوری این المان‌ها یا تابلوها شد.

کد خبر 745527

دیگر خبرها

  • انجام بزرگترین تونل نوری در بلوار پیامبر اعظم(ص)/جانمایی بیش از ۲۰۰ المان شهری در قم
  • برگزاری راهپیمایی همبستگی با مردم غزه در بندرعباس بعد از نماز جمعه
  • میانگین نرخ ارز تخصیصی برای واردات ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان است/ تامین ۲.۵ میلیارد دلار ارز
  • راهپیمایی همبستگی با مردم غزه فردا در هرمزگان برگزار می‌شود
  • فیلم‌های ایرانی برای اکران به «سارایوو» می‌روند
  • فیلم‌های ایرانی برای اکران به «سارایوو» می‌روند
  • (تصاویر) بارش برف در پایتخت بوسنی و هرزگوین
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • پرچم عدالت‌خواهی به واسطه نیروهای مسلح برافراشته شده است
  • سرکوب تظاهرات همبستگی با غزه در شیکاگو از سوی پلیس آمریکا+ تصاویر