Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا حفظ تحریم‌ها علیه ایران را ظلمی به شدت شرورانه توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، ایلهان عمر عضو دموکرات و مسلمان کنگره آمریکا در پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر با اشاره به شمار کسانی که این روزها در ایران به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست می دهند، نسبت به ادامه تحریم ها علیه ایران انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این توئیت نوشت: حفظ تحریم های اقتصادی علیه ایران در شرایط کنونی یک ظلم به شدت شرورانه است.

این در حالی است که وزیر امورخارجه آمریکا در روزهای اخیر چندین بار تلاش کرده با طرح این ادعا که ارسال دارو و اقلام بشردوستانه به ایران شامل تحریم ها نمی شود، چهره ای انسان دوستانه از کشورش به نمایش بگذارد.

آمریکا حتی هفته گذشته تحریم‌های جدیدی را علیه چند شخص و شرکت به دلیل تعامل اقتصادی با ایران هدف تحریم قرار داد و در عین حال پیشنهاد کمک به ایران برای مقابله با شیوع ویروس کرونا را مطرح کرده است.

محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در گفت وگو با یک نشریه برزیلی درباره اینکه چرا ایران از قبول پیشنهاد کمک آمریکا خودداری کرده است، گفت: این پیشنهاد منافقانه بود. چند روز پیش مایک پمپئو از سایر کشورها خواست تا شرایطی را اعمال کنند که به ایران در مبارزه با کرونا کمک کند؛ تنها کاری که ایالات متحده بایستی انجام دهد این است که ایجاد وقفه نکند.

وی ادامه داد: ما از خود مراقبت خواهیم کرد و در دنیا دوستان کافی داریم که به ما کمک کنند. تروریسم اقتصادی را متوقف کنید. اگر شما آماده انجام این کار نیستید، ما از جهانیان می‌خواهیم که نشستن و تماشا کردن این قلدری را متوقف کنند. این غیر انسانی است. مردم ایران دارند از دست می روند و دیگران فقط به این امید که خودشان صدمه نبینند، قلدری آمریکا را می پذیرند. این روش موثر نخواهد بود.

ظریف طی روزهای گذشته بارها از جامعه بین الملل خواسته است تا دست از بی‌عملی در برابر سیاست خصمانه آمریکا در قبال ایران در شرایط سخت شیوع ویروس کرونا بردارند و تحریم های غیرقانونی آمریکا را نادیده بگیرند.

لینک کوتاه: asriran.com/0031Fz

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آمریکا تحریم های ایران علیه ایران تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۰۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا یک گردان ارتش رژیم صهیونیستی را تحریم می‌کند

پایگاه خبری آکسیوس به نقل از یک منبع آمریکایی آگاه گزارش کرد که وزیر خارجهٔ آمریکا ظرف چند روز آینده تحریم‌هایی را علیه گردان «نیتسح یهودای» وابسته به ارتش رژیم صهیونیستی «به‌دلیل نقض حقوق بشر در کرانهٔ باختری» اعلام کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسانه آمریکایی آکسیوس در مقاله‌ای به قلم باراک راوید، خبرنگار نزدیک به مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی، نوشته است که انتظار می‌رود وزیر خارجه ایالات متحده، آنتونی بلینکن در روزهای آینده تحریم‌هایی را علیه گردان «نتزا یهودا» ارتش رژیم اسرائیل برای نقض حقوق بشر در کرانه باختری وضع کند.

به گفته آکسیوس، این اولین تحریم ایالات متحده علیه واحدی از ارتش رژیم صهیونیستی خواهد بود. این تحریم‌ها تمامی اعضای این گردان را از دریافت کمک‌های نظامی و آموزشی آمریکا محروم می‌کنند. طبق یک قانون تصویب شده در ۱۹۹۷، دریافت کمک‌های خارجی و طرح‌های آموزشی برای ارتش‌ها، نهادهای امنیتی و نیروهای پلیس که نقض فاحش حقوق بشر انجام داده‌اند ممنوع است.

به گزارش آکسیوس، واحد ویژه بررسی نقض حقوق بشر وزارت خارجه آمریکا این توصیه را ماه‌ها پیش به بلینکن کرده بود زیرا نیروهای پلیس رژیم اشغالگر صهیونیستی در کرانه باختری در کنار ارتش آن فعالیت می‌کنند. روز جمعه از بلینکن در ایتالیا در این باره سوال شد و او پاسخ داد که «شما می‌توانید در روزهای آینده منتظر این تصمیم باشید.»

در ادامه این گزارش آماده است که تصمیم بلینکن به جرایم قبل از ۷ اکتبر این گردان در کرانه باختری برمی‌گردد. یک منبع حتی به آکسیوس گفته است که در صورت اصلاح رفتار این واحدها، تحریم‌ها برداشته خواهند شد. گردان نتزا یهودا متشکل است از یگان ویژه سربازهای افراطی ارتدوکس و تمامی اعضای آن مرد هستند. این گردان مقصدی برای افراد افراطی مختلف شده است که در دیگر گردان‌ها پذیرفته نمی‌شوند.

بر اساس گزارش آکسیوس، تحقیقات درباره گردان نتزا یهودا در اواخر ۲۰۲۳ پس از مشارکت سربازان آن در چندین اقدام خشونت‌آمیز علیه شهروندان فلسطینی شروع شد. یکی از این وقایع تلخ کشته شدن مرد ۸۰ ساله فلسطینی-آمریکایی، عمر اسعد بود.

وی در نزدیکی یک ایست بازرسی در روستایش شبانه دستگیر شد و سربازان دست‌ها و دهان او را بستند و وی را روز زمین سرد برای ساعت‌ها رها کردند تا اینکه چند ساعت بعد جنازه وی پیدا شد. در ژانویه ۲۰۲۳ این گردان از کرانه باختری به بلندی‌های جولان اشغالی منتقل داده شد. به گفته هاآرتص این تصمیم به علت انبوه وقایع نقض حقوق بشر و استفاده خشونت علیه مردم فلسطین بوده است.

جای تعجب دارد که دولت بایدن به جای وضع تحریم برای نقض‌های فاحش حقوق بشر در غزه، تحریم‌هایی را علیه یک گردان نامربوط به جنایت‌های غزه وضع خواهد کرد.

کد خبر 746458

دیگر خبرها

  • انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها
  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند
  • انتقاد تند روزنامه دولت از کریمی قدوسی : همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • نماینده کنگره آمریکا: نباید به اسرائیل برای کشتار بی‌گناهان کمک کنیم
  • نماینده کنگره آمریکا : نباید به اسرائیل برای کشتار بی‌گناهان کمک کنیم
  • انتقاد سناتور آمریکایی از تصویب لوایح کمک‌های خارجی
  • تصویب تحریم‌های نفتی جدید ایران در کنگره آمریکا
  • آمریکا یک گردان ارتش رژیم صهیونیستی را تحریم می‌کند
  • ادامه صادرات گاز روسیه به اروپا با با وجود تحریم‌ها