Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری ایسنا: ایلهان عمر عضو دموکرات و مسلمان کنگره آمریکا در پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر با اشاره به شمار کسانی که این روزها در ایران به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست می دهند، نسبت به ادامه تحریم ها علیه ایران انتقاد کرد.

وی در این توئیت نوشت: حفظ تحریم های اقتصادی علیه ایران در شرایط کنونی یک ظلم به شدت شرورانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که وزیر امورخارجه آمریکا در روزهای اخیر چندین بار تلاش کرده با طرح این ادعا که ارسال دارو و اقلام بشردوستانه به ایران شامل تحریم ها نمی شود، چهره ای انسان دوستانه از کشورش به نمایش بگذارد.

آمریکا حتی هفته گذشته تحریم‌های جدیدی را علیه چند شخص و شرکت به دلیل تعامل اقتصادی با ایران هدف تحریم قرار داد و در عین حال پیشنهاد کمک به ایران برای مقابله با شیوع ویروس کرونا را مطرح کرده است.

محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در گفت وگو با یک نشریه برزیلی درباره اینکه چرا ایران از قبول پیشنهاد کمک آمریکا خودداری کرده است، گفت: این پیشنهاد منافقانه بود. چند روز پیش مایک پمپئو از سایر کشورها خواست تا شرایطی را اعمال کنند که به ایران در مبارزه با کرونا کمک کند؛ تنها کاری که ایالات متحده بایستی انجام دهد این است که ایجاد وقفه نکند.

وی ادامه داد: ما از خود مراقبت خواهیم کرد و در دنیا دوستان کافی داریم که به ما کمک کنند. تروریسم اقتصادی را متوقف کنید. اگر شما آماده انجام این کار نیستید، ما از جهانیان می‌خواهیم که نشستن و تماشا کردن این قلدری را متوقف کنند. این غیر انسانی است. مردم ایران دارند از دست می روند و دیگران فقط به این امید که خودشان صدمه نبینند، قلدری آمریکا را می پذیرند. این روش موثر نخواهد بود.

ظریف طی روزهای گذشته بارها از جامعه بین الملل خواسته است تا دست از بی‌عملی در برابر سیاست خصمانه آمریکا در قبال ایران در شرایط سخت شیوع ویروس کرونا بردارند و تحریم های غیرقانونی آمریکا را نادیده بگیرند.

منبع: فردا

کلیدواژه: کنگره آمریکا ادامه تحریم ها علیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۰۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه حماس

«متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چارشنبه اعلام کرد که واشنگتن و لندن در اقدامی مشترک دو شخص و سه نهاد را در ارتباط با جنبش حماس در لیست تحریم‌های خود قرار داده‌اند.

به گزارش ایسنا، میلر در کنفرانسی خبری مدعی شد این اشخاص و نهادها برای تسهیل ارائه کمک‌های مالی به حمای تحریم شده‌اند.

حماس در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ در عملیاتی با نام «طوفان الاقصی» را از غزه  علیه مواضع رژیم صهیونیستی آغاز کرد. رژیم صهیونیستی نیز در پاسخ حملاتی مرگبار را علیه مردم فلسطین آغاز کرد که منجر به کشته شدن ده‌ها هزار نفر شد.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل اخیرا با ۱۴ رای مثبت و رای ممتنع آمریکا به قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه در ماه رمضان و تبادل اسرا میان رژیم صهیونیستی و حماس رای دادند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه پاسداران
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه حماس
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ تن در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ نفر در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • پاکستان: پروژه گاز ایران نیاز امروز ماست
  • تحریم‌ های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله یمن  و حزب الله لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله یمن و حزب الله لبنان
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران، یمن و لبنان وضع کرد