Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- با وجود روند افزایشی تعداد بیماران کرونایی در آذربایجان شرقی اما متاسفانه بخشی از جامعه هنوز هشدارها را جدی نمی‌گیرند. ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۹ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، کووید 19 چند وقتی است در مناطق مختلف کشور از جمله آذربایجان شرقی جولان می‌دهد و به عقیده کارشناسان و متخصصان پزشکی باید این بیماری را جدی گرفت  اما بررسی‌ها نشان می‌دهد هنوز خیل عظیمی از مردم آذربایجان شرقی این ویروس را جدی نگرفته‌اند، شلوغی بازارها و خیابان‌ها حکایت از این دارد اما به اعتقاد متولیان بخش سلامت کرونا مهم‌ترین چالش سلامت در یک قرن اخیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غربالگری 1300000 نفر در آذربایجان‌شرقی توسط 8000 بسیجی 

سردار عابدین خرّم در جلسه قرارگاه زیستی امام رضا(ع) سپاه عاشورا که به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور فرمانده کل سپاه برگزار شد، با ارائه گزارشی از اقدامات سپاه عاشورا برای مقابله با کرونا اظهار داشت: بیمارستان شهید محلاتی تبریز بیش از 50 درصد تخت‌های خود را برای بستری و درمان بیماران کرونایی اختصاص داده است.

وی بیان کرد: قرارگاه بسیج ملی استان از همان روزهای اول شیوع ویروس راه اندازی شد و در قالب این قرارگاه 7952 نفر بسیجی در 1124 خانه بهداشت و مرکز بهداشت استان، بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر را غربالگری کردند.

فرمانده سپاه آذربایجان شرقی به اقدامات محله‌ای سپاه عاشورا برای مبارزه با کرونا اشاره کرده و گفت: با افزایش آمار مبتلایان، از دو هفته قبل درکنار قرارگاه زیستی امام رضا(ع)، قرارگاه مردمی نیز توسط سپاه استان تشکیل شده که تمرکز اصلی این قرارگاه رسیدگی به اقشار ضعیف و مناطق حاشیه نشین بوده که بیش از 21 هزار بسته معیشتی و بهداشتی در این ‌مناطق توزیع شده است.

501 بیمار بهبود یافته کرونا در استان مرکزی ترخیص شدند+ جدول تفکیکی62 درصد جمعیت خراسان جنوبی غربالگری سلامت شدند؛ 163 نفر آمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در استانجدیدترین اخبار کرونا در گلستان؛ 113 نفر جان خود را از دست دادند؛ ابتلای 381 نفر به کرونا در گلستان

عابدین با بیان این‌که علاوه بر توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی، برای رفع آلودگی محیطی، بیش از دو میلیون متر مربع از معابر اصلی و فرعی استان ضدعفونی شده است، افزود: ضدعفونی معابر اصلی توسط خودروهای رفع آلودگی "درخش" و "روتست" و ضدعفونی معابر فرعی و پر تردد نیز توسط بسیجیان عزیز انجام شده است.

وی از راه‌اندازی 21 کارگاه مردمی برای تولید ماسک توسط گروه‌های جهادی بسیج اشاره کرده و گفت: بیش از 14 هزار نفر از بسیجیان در این کارگاه‌ها و تیم‌های ضدعفونی مشغول به خدمت‌رسانی هستند.

فرمانده سپاه عاشورا با تاکید بر مقابله با سودجویان خاطرنشان کرد: پنج انبار احتکار اقلام بهداشتی از قبیل دستکش، ماسک و مواد ضدعفونی نیز توسط اطلاعات سپاه عاشورا کشف شده و در اختیار مبادی توزیع قرار گرفته است.

در ادامه فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از اقدامات انجام شده در سپاه استان تقدیر کرده و اظهار امیدواری کرد آذربایجان شرقی از جمله استان‌های پیشرو در مهار و شکست ویروس کرونا باشد.

سردار حسین سلامی تاکید کرد: با هدایت‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب، با همت مردم و نیروهای مسلح و تلاش شبانه روزی کادر درمانی از این مرحله به سلامت عبور خواهیم کرد.

جان‌باختن 72 نفر در اثر بیماری کرونا در آذربایجان شرقی

محمدحسین صومی با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی اظهار داشت: با مثبت شدن تست 72 مورد دیگر شمار مبتلایان به کرونا در استان به 756 تن رسید.

وی افزود: بیشترین تعداد مبتلایان شناسایی شده در استان در شبانه روز گذشته با 45 نفر مربوط به تبریز است.

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی تبریز در ادامه خاطرنشان کرد: در میان محلات تبریز هم قراملک با 20 بیمار مبتلا به ویروس کرونا آلوده‌ترین محله تبریز به‌شمار رفته و یکی از فوتی‌های جدید تبریز هم مربوط به این محله بود.

صومی ادامه داد: با فوت 7 بیمار کرونایی شمار قربانیان این بیماری در استان به 72 تن افزایش یافته و حدود 400 تن یعنی 50 درصدِ مبتلایان بستری شده هم بهبود یافته و از بیمارستان‌ها مرخص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: در همه مناطق استان ویروس کرونا وجود دارد و تنها راه مصونیت و ایمنی، ماندن در خانه است. 

آغاز فعالیت اکیپ‌های اطلاع‌رسانی صوتی «کرونا» در محلات تبریز

شهردار تبریز از آغاز به کار فعالیت اکیپ‌های اطلاع‌رسانی صوتی در تمام مناطق 10گانه شهرداری تبریز توسط اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز خبر داد.

ایرج شهین‌باهر در حاشیه فعالیت تیم‌های ضدعفونی معابر و اطلاع‌رسانی صوتی در محلات، اظهار داشت: تیم‌های صوتی توسط اداره کل ارتباطات و امور ارتباطات مناطق 10گانه، در محلات به ویژه مناطق کم‌برخوردار حضور یافته و نسبت به آگاه‌سازی اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به نحوه اطلاع‌رسانی این اکیپ‌ها گفت: اکیپ‌های اطلاع‌رسانی سیار حاوی پیام هایی درمورد ویروس کرونا، ضرورت در خانه ماندن و نحوه رعایت مسائل بهداشتی اطلاع‌رسانی هستند که می‌تواند تاثیرگذار باشد.

شهردار تبریز یادآور شد: پیشگیری مهم‌ترین ابزار برای مقابله با شیوع ویروس کرونا است که شهرداری تبریز در این حوزه فعالیت‌های گسترده‌ای از روزهای اول آغاز کرده و اکنون محله به محله کار اطلاع‌رسانی را تداوم می‌بخشد.

کشف 1300 لیتر ماده ضدعفونی‌ کننده غیرمجاز در میانه

توحید فارسی اظهار داشت: در پی کسب اطلاع از ارائه بدون مجوز مواد ضدعفونی‌ کننده توسط یک واحد صنفی در سطح شهرستان، موضوع به‌دلیل حساسیت در دستور کار ماموران پلیس اطلاعات شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان میانه افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضایی و حضور نماینده اداره بهداشت شهرستان، از انبار این واحد صنفی بازدید کرده و موفق به کشف یک‌هزار و 275 لیتر ماده ضدعفونی کننده غیرمجاز شدند.

این مقام انتظامی با بیان این مسئله که متاسفانه متهم با جعل لیبل و آرم تجاری یک شرکت بهداشتی معتبر و الصاق بر روی مواد ضدعفونی کننده غیرمجاز، اقدام به فروش آن به مردم می‌کرد، تصریح کرد: مسوول واحد صنفی مذکور دستگیر شده و برای سیر مراحل قضایی به مراجع مربوطه تحویل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان میانه از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز در قالب احتکار کالا و یا تهیه و توزیع کالاهای قاچاق توسط افراد سودجو، موضوع را از طریق شماره تلفن 110 به پلیس گزارش دهند تا نسبت به شناسایی و دستگیری متخلفان اقدام شود.

انتهای پیام/115/ح

R7887/P/S6,47/CT7 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا آذربایجان شرقی کننده غیرمجاز مواد ضدعفونی ویروس کرونا اطلاع رسانی سپاه عاشورا اکیپ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۱۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلیسای سنت استپانوس پربازدیدترین اثر آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی اعلام کرد: تعداد بازدید از موزه‌های این استان از ابتدای نوروز تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۷ درصد افزایش یافت.

علیرضا بایرام زاده در گفتگو با خبرنگاران، مجموع بازدید کنندگان از موزه‌های آذربایجان شرقی از ابتدای امسال تاکنون را ۱۲۸ هزار و ۲۲۳ نفر اعلام و اضافه کرد: این تعداد بسیار فراتر از پیش بینی‌های ستاد خدمات سفر نوروزی استان است، چون با توجه به شرایط آب و هوایی استان و همزمانی نوروز با ماه مبارک رمضان کاهش تعداد گردشگران و استقبال از موزه‌ها محتمل بود.

وی موزه کلیسای سنت استپانوس در جلفا، موزه آذربایجان و موزه قاجار در تبریز را دارای بیشترین تعداد بازدیدکننده در تعطیلات نوروزی تاکنون معرفی و اظهار کرد: در این مدت کلیسای سنت استپانوس با ۲۳ هزار و ۶۲۹ قطعه بلیت فروشی در صدر موزه‌های پربازدید آذربایجان شرقی قرار گرفته است.

بایرام زاده افزود: در این مدت تعداد ۱۲ هزار و ۵۷۱ نفر از موزه آذربایجان و ۹ هزار و ۵۱۰ نفر از موزه قاجار در تبریز بازدید کرده اند.

وی توجه عمیق به موزه‌ها و بازدید از این مراکز هویتی را جزو فرهنگ عمومی مردم تبریز و آذربایجان شرقی عنوان کرد و ادامه داد: با فرهنگ سازی و کمک رسانه‌های گروهی در سال‌های اخیر بازدید از موزه‌های مختلف در استان تبدیل به فرهنگ عمومی شده است و این موضوع اتفاق بسیار مهم فرهنگی در سطح کشور به شمار می‌رود.

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۷ درصدی بازدید از موزه‌های آذربایجان‌شرقی + فیلم
  • جمع‌آوری ۵۰۰معتاد متجاهر در طرح نوروزی در آذربایجان شرقی
  • توزیع دو هزار بسته معیشتی در تبریز
  • بازدیداستاندار آذربایجان شرقی از انبار‌های اموال تملیکی استان
  • کلیسای سنت استپانوس پربازدیدترین اثر آذربایجان شرقی
  • ببینید | لحظه انفجار یک مسجد در تبریز + جزئیات
  • بارش برف بهاری در تبریز + فیلم
  • انفجار گاز در منزل مسکونی در تبریز ۱۰ مصدوم برجای گذاشت
  • ۱۰ مصدوم بر اثر انفجار گاز در آخمقیه تبریز + فیلم
  • تبریز و جلفا در صدر اسکان نوروزی فرهنگیان آذربایجان شرقی