Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-25@08:47:31 GMT

بازسازی و توسعه گسترده شبکه توزیع آب منطقه ۲۲

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۴۱۳۰۵

بازسازی و توسعه گسترده شبکه توزیع آب منطقه ۲۲

همشهری آنلاین- ثریا روزبهانی: مجری طرحهای آب و فاضلاب مناطق ۲۱ و ۲۲ تهران از بازسازی ۲۰ هزار ۳۲۷ متر شبکه توزیع آب با هدف ایجاد آب پایدار در محدوده آبفای منطقه ۳ خبر می دهد و می گوید: «اغلب ساکنان این منطقه به دلیل کم بودن فشار آب، برای رساندن آب شرب به طبقات بالاتر از پمپ استفاده می کنند،  چون برخی از شهرک های مسکونی منطقه ۲۲ از قدیم به صورت تعاونی و خودگردان ساخته شدهاند و به شبکه آب و فاضلاب شهری متصل نیستند،  این مسئله مشکلاتی  برای شهروندان ایجاد کرده است که تلاش می کنیم به مرور شبکه آبی آنها بازسازی و وارد مدار شرکت آب و فاضلاب  شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» 

توسعه شبکه آبرسانی 

«علی خیراندیش» مجری طرحهای آب و فاضلاب مناطق ۲۱ و ۲۲ تهران در ادامه به اقدامات انجام شده برای رضایت شهروندان و ساکنان اشاره می کند و می گوید: «در سال گذشته شبکه توزیع آب در محدوده تحت پوشش  نواحی چهارگانه شرکت آب و فاضلاب منطقه ۳ تهران به ویژه در شهرکهای شهید باقری و شهرک شریف بازسازی شد. همچنین در ادامه این فعالیتها شبکه توزیع آب شهرکهای دیگری مانند شهرک شهید خرازی، بتاجا و برخی محدوده های تحت پوشش غرب و شمال غرب این شرکت نیز با استفاده از لوله های مقاوم در برابر زلزله به شبکه اصلی وصل شد که طول آن به ۱۳ هزار ۲۵۱ متر می رسد. با این اقدامات بخش وسیعی از  ساکنان منطقه ۲۲ تهران از آب سالم بهداشتی پایدار برخوردار شده اند. »

او به فرسوده بودن لوله های آبرسانی  این محدوده اشاره می کند و می گوید: «شبکه توزیع آب این بخش ها بسیار قدیمی و از نظر نوع جنس لوله ها هم لوله ها پلی اتیلن و آذبست بوده  است برای همین با توجه به تغییرات بافت مسکونی شهری در منطقه ۲۲ و همچنین افزایش تراکم ساختمان ها، کارآیی لوله های موجود ضعیف بود طوری که ساکنان با کاهش فشار آب مصرفی مواجه می شدند. یا به علت  فرسودگی شبکه، مدام این لوله ها میشکست و پرتی آب در این بخش بسیار بود که این امر با توجه به کمبود آب شرب سالم علاوه بر احتمال بروز آلودگی، آب مصرفی به هدر می رفت. از این رو با انجام عملیات بازسازی این مشکلات رفع شده است و در سال آتی این اقدامات تا تکمیل شبکه ادامه خواهد داشت.»

اقدامات جدی برای  مقابله با بحران کم آبی 

علاوه بر بازسازی و توسعه شبکه آبرسانی، پروژه پایپ جکینگ (لوله رانی بدون حفر ترانشه) خط لوله خروجی مخزن شهید فلاحی برای تامین آب آشامیدنی پایدار پهنه غربی و جنوبی منطقه ۲۲ در بخش های تحت پوشش این مخزن هم اجرا شده است. خیراندیش با بیان اینکه طرح اجرای خط لوله خروجی تصفیه خانه ششم تا مخازن زمینی منطقه ۲۲ باهدف تامین آب آشامیدنی پایدار پهنه غربی و جنوبی منطقه ۲۲ در محدوده شهید فلاحی  انجام شده است می گوید:«این عملیات به طول ۲ هزار و ۷۰۰ متر و با استفاده از لوله های مقاوم در برابر زلزله از بلوار پژوهش آغاز و تا تقاطع بلوار پژوهش اجرا شده است. »

کد خبر 494271 برچسب‌ها منطقه ۲۲ آب

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: منطقه ۲۲ آب شبکه توزیع آب آب و فاضلاب منطقه ۲۲ شبکه آب لوله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۱۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۳ هزار کیلومتر شبکه گاز در استان کرمان در سال ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان اعلام کرد که پارسال بیش از ۳ هزار شبکه گاز در این استان اجرا شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محمدرضا سلیمانی ماهانی با بیان اینکه اکنون ۲۹ هزار و ۳۲۱ کیلومتر خط لوله گاز در استان وجود دارد، گفت: از بیش از ۳ هزار خط لوله اجراشده در سال ۱۴۰۲، ۲ هزار و ۱۷۵ کیلومتر شبکه مربوط به مناطق روستایی، ۶۰۵ کیلومتر شبکه مربوط به مناطق شهری و ۲۵۸ کیلومتر مربوط به صنایع بوده است.

وی بیان کرد: خوشبختانه گازرسانی به شهرها و روستاهای استان کرمان وضع مطلوبی دارد و ۹۹.۵ درصد خانوار شهری و ۷۰ درصد خانوار روستایی از گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان، هم‌اکنون ۶۴ پروژه گازرسانی مشتمل بر ۲۱۶ پیمان فعال در استان کرمان در حال اجراست.

دیگر خبرها

  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین
  • بهبود پایداری شبکه برق فوق توزیع منطقه دشت آزادگان
  • احتمال پس‌زدگی روان آب‌ها از شبکه فاضلاب خانگی یزد
  • زون‌بندی شبکه آبرسانی شهرکرد در راستای توزیع عادلانه آب
  • اجرای بیش از ۴۵۰ کیلومتر حفاری در پروژه ملی توسعه شبکه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در خراسان شمالی
  • قطعی موقت آب در برخی مناطق همدان
  • ارومیه نیازمند ۲۵۰ کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب است
  • وقوع ۱۲ حادثه به دلیل فرونشست در اصفهان
  • بحران فرونشست در اصفهان/ استانداری: در سال گذشته بیش از ۳۰ مورد حادثه و در سال جاری تا کنون ۱۲ حادثه داشته ایم
  • اجرای بیش از ۳ هزار کیلومتر شبکه گاز در استان کرمان در سال ۱۴۰۲