Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@10:00:49 GMT

جان‌باختن 6 نفر براثر مصرف الکل تقلبی در تربت‌جام

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۴۲۲۸۴

محمد افکار در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: از روز گذشته تا کنون 32 نفر به بیمارستان شهرستان مراجعه کرده‌اند؛ شش نفر جان باخته‌اند و سه نفر نیز وضعیت وخیم دارند. سایر افراد یا مرخص شده‌اند یا در بخش، بستری هستند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام ادامه داد: این مسمومیت‌ها بر اثر مصرف خوراکی مشروبات الکل دست‌ساز و تقلبی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که ممکن است هنوز برخی از افراد نسبت به استفاده از مشروبات اقدام نکرده باشند، احتمال افزایش تعداد افراد مسموم وجود دارد.

افکار افزود: چنانچه افراد علائمی همچون کاهش سطح هوشیاری، تهوع، استفراغ، سردرد یا اختلال بینایی داشتند، سریعا به بیمارستان مراجعه کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام بیان کرد: پیرو گزارش‌های پلیس، تا کنون دو نفر از عوامل توزیع این مشروبات دستگیر شده‌اند.

افکار متذکر شد: کادر درمان این روزها درگیر مبارزه و مقابله با ویروس کرونا هستند و تمام توانشان را در این امر صرف می‌کنند، چنانچه چنین موضوعاتی نیز به بخش درمانی شهرستان اضافه شود، انرژی کادر درمان مستهلک خواهد شد؛ از مردم خواهش می‌کنیم برای حفظ جان خود و اطرافیانشان در این روزها مراقبت‌های لازم را داشته باشند و با عوامل درمانی همکاری نمایند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۲۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از الکل و فریز کردن، روش‌های قابل قبول برای معدوم‌سازی زالوهای درمانی

رئیس اداره دارو سنتی، اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو درباره مراکز مجاز به ارائه خدمات زالودرمانی توضیح داد و نسبت به تهیه زالو از مسیرهایی غیر از داروخانه و خارج از زنجیره سلامت هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان غذا و دارو، مریم مشهود اظهار کرد: مشاهده می‌شود افرادی به صورت مستقیم زالو را از طریق فضای مجازی یا سایر تبلیغات تهیه کرده و بدون بررسی کیفیت، به صورت مستقیم برای بیمار تجویز یا مصرف می‌کنند، این کار خلاف مقررات بوده و همانند دیگر داروها و کالاهای سلامت که هیچ پزشکی اجازه ندارد خود به صورت مستقیم اقدام به تهیه و تجویز و مصرف برای بیمار کند، زالو هم مانند دارو و سایر ملزومات پزشکی باید از طریق داروخانه تهیه و سپس در زنجیره مصرف قرار گیرد.

وی درباره خطرات تهیه زالو از مسیرهای غیر قانونی و بی‌ضابطه افزود: زالویی که خارج از زنجیره سلامت و تأمین سازمان غذا و دارو تهیه می‌شود، ممکن است که از زالوهای صید شده در تالاب‌ها و مرداب‌ها بوده یا زالویی باشد که پس از مصرف یک بیمار به درستی معدوم نشده و به طبیعت بازگشته باشد، چنانچه بیمار قبلی که زالو درمانی کرده دارای بیماری‌های عفونی مسری مانند ایدز، هپاتیت یا سایر بیماری‌های قابل انتقال باشد، زالوهای صید شده می‌توانند این بیماری‌ها را به افراد دیگر منتقل کند.

رئیس اداره دارو سنتی، اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل خاطرنشان کرد: با توجه به دستورالعمل‌های ثبت شده در سایت سازمان غذا و دارو تنها دو روش استفاده از الکل ۷۰ درصد و فریز کردن در دمای منفی ۲۰ درجه سانتیگراد برای معدوم‌سازی زالوی مصرف شده قابل قبول است.

مشهود گفت: در مواردی دیده شده که زالوی مصرفی را در آب نمک یا نمک گذاشته و پس از قی کردن زالو به اشتباه فرد استعمال‌کننده تصور می‌کند که زالو از بین رفته است، در حالی که این طور نیست و در صورتی که معدوم نشود در طبیعت دوباره به چرخه بازمی‌گردد و می‌تواند عامل انتقال بیماری‌ها باشد.

کد خبر 746536

دیگر خبرها

  • این افراد مراقب باشند در خطر حمله قلبی اند
  • دستگیری ۶ نفر از توزیع‌کنندگان مشروبات تقلبی در ماکو
  • فوت یک نفر با مشروبات تقلبی؛ ۶ نفر راهی بیمارستان شدند
  • فوت یک نفر با مشروبات تقلبی در این شهر
  • دستگیری ۶ نفر از توزیع‌کنندگان مشروبات تقلبی
  • فوت یک نفر با مشروبات تقلبی ؛ ۶ نفر راهی بیمارستان شدند | دستگیری ۶ نفر از عوامل توزیع
  • ۶ نفر از توزیع‌کنندگان مشروبات تقلبی دستگیر شدند
  • ۶ نفر از توزیع‌کنندگان مشروبات تقلبی در ماکو دستگیر شدند
  • استفاده از الکل و فریز کردن، روش‌های قابل قبول برای معدوم‌سازی زالوهای درمانی
  • این افراد بیشتر در معرض حملات قلبی هستند