Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@20:02:25 GMT

با این میوه ریه‌های خود را تقویت کنید

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۴۳۱۸۴

با این میوه ریه‌های خود را تقویت کنید

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا یارقلی متخصص طب ایرانی، با بیان اینکه صرفاً مصرف غذا‌های گرم باعث بالا رفتن مقاومت بدن نمی‌شود، اظهار داشت: به طور مثال مصرف عناب باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و ریه خواهد شد، اما طبع این میوه سرد و خشک است به همین دلیل نمی‌توان قانون کلی را برای مصرف گرمی‌جات یا سردی‌جات تعیین کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به طور کلی برای تقویت قوای عمومی بدن توصیه شده که غالباً غذای گرم استفاده شود یعنی اگر عناب استفاده می‌کنیم در کنار آن از آویشن نیز استفاده کنیم تا از این طریق بتوانیم سیستم ایمنی بدن را تقویت کنیم.

یارقلی با اشاره به اینکه خواب مناسب و تماشای فیلم و تصاویر انرژی‌بخش و خواندن کتاب‌های با مضامین مثبت می‌تواند در روز‌هایی که همه ما باید در خانه بمانیم باعث ایجاد نشاط و افزایش روحیه شود، اظهار داشت: مصرف آب و غذا‌های آبکی مانند سوپ باید در رژیم غذایی روزانه قرار گیرد همچنین توصیه می‌کنم برای تهیه سوپ از مواد غذایی مانند هویج، جعفری و گزنه استفاده کنیم به دلیل اینکه این غذا‌ها می‌توانند سیستم ایمنی را تقویت کنند.

این متخصص طب ایرانی در پایان گفت: استفاده از غذا‌های ساده در این ایام توصیه می‌شود و از مصرف غذا‌هایی که باعث سنگینی معده می‌شود باید پرهیز کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تقویت ریه خواص عناب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۳۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با سوپر غذای تقویت‌کننده مغز آشنا شوید

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، تخم مرغ بسیار فراتر از یک غذا است و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است. تحقیقات دانشمندان از مزایای مصرف روزانه دو تخم‌مرغ می‌گوید.

سلامت چشم

تخم مرغ حاوی آنتی اکسیدان های قوی مانند لوتئین و زآگزانتین است که برای حفظ سلامت چشم بسیار حیاتی هستند. این آنتی اکسیدان‌ها در ماکولا، بخشی از چشم که مسئول بینایی مرکزی است، متمرکز شده‌اند.

دانشمندان در تحقیقی که در یک مجله علمی آمریکایی به نام «بایگانی‌های چشم‌پزشکی» منتشر شد، مقدار مناسب تخم مرغ مورد نیاز برای محافظت از چشمان را بررسی کردند.

در این مطالعه بررسی شد که آیا مصرف تخم مرغ کافی می تواند از بیماری «تباهی لکه‌زرد» که منجر به کوری یا انحطاط چشم می‌شود، جلوگیری کند.

در نهایت این مطالعه نشان داد که خطر ابتلا به این عارضه در بین افرادی که به مدت دو سال و به صورت روزانه دو عدد تخم مرغ مصرف می کردند، ۴۴ درصد کمتر است.

سوپر غذای تقویت کننده مغز

یکی از مزایای برجسته مصرف دو عدد تخم مرغ در روز، تاثیر مثبت آن بر سلامت مغز است. تخم مرغ منبعی غنی از کولین است که یک ماده مغذی حیاتی برای رشد و عملکرد مغز است.

در مطالعه ای که در مجله «عصب‌زیست‌شناسی یادگیری و حافظه» منتشر شد، شرکت کنندگانی که روزانه دو عدد تخم مرغ در طول چهار هفته خوردند، بهبود قابل توجهی در سطح حافظه و تمرکزخود نشان دادند.

مدیریت طبیعی وزن

تخم مرغ همچنین منبع بسیار خوبی از پروتئین‌های با کیفیت بالا و چربی‌های سالم است.

مطالعات نشان می دهد که شروع روز با تخم مرغ می تواند منجر به مصرف کالری کمتر در طول روز در مقایسه با جایگزین‌های غنی از کربوهیدرات مانند غلات صبحانه شود. این موضوع می تواند یک استراتژی مفید برای کسانی باشد که به دنبال مدیریت موثر وزن خود هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • با سوپر غذای تقویت‌کننده مغز آشنا شوید
  • خواص درمانی رازیانه
  • بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | طبع زیتون گرم است یا سرد ؟ ؛ هر آنچه درباره زیتون باید بدانید
  • خواص میوه خشک برای کودکان
  • روزی ۸ عدد از این میوه گران بخورید!
  • اتفاقاتی که بعد از زیاده‌روی در مصرف هندوانه در بدن شما می‌افتد
  • آلرژی و حساسیت فصلی رو به این میوه کوچک و خوشمزه بسپارید
  • خواص «زیتون» معجزه‌گر
  • دانه چیا را اینگونه مصرف کنید تا لاغر شوید
  • خوردن هندوانه در چه شرایطی خطرناک است؟