Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاپیتان شمشیربازی کشورمان گفت: شیرین اتفاق سال 98 کسب مدال برنز جهانی برای اولین‌بار بود و البته که تلخ‌ترین اتفاق سال گذشته هم شیوع ویروس کرونا و فوت عده‌ای از مردم کشورمان بود.

به‌ گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، مجتبی عابدینی را باید پدیده شمشیربازی ایران بنامیم؛ در سالی که گذشت کاپیتان شمشیربازی ایران برای اولین بار مدال برنز جهانی را کسب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افتخارات عابدینی و هم تیمی‌هایش در سال 98 به کسب سهمیه تیمی در المپیک توکیو منجر شد. البته عابدینی پیش از این دو بار تجربه حضور در المپیک را پیدا کرده بود اما این بار قرار است با دیگر ملی‌پوشان شمشیربازی در آوردگاه توکیو حاضر شود. او در المپیک ریو به همگان ثابت کرد در شمشیربازی حرف برای گفتن دارد؛ عابدینی حتی در یک قدمی مدال المپیک ریو هم قرار گرفت اما دستش از کسب مدال کوتاه ماند و روی پله چهارم ایستاد. وداع تلخ عابدینی با المپیک ریو و اشک‌هایش هیچ‌وقت از حافظه تاریخ ورزش ایران پاک نمی‌شود، اما کاپیتان و هم‌تیمی‌هایش بعد از چهار سال و این بار قدرتمند‌تر از همیشه قرار است در المپیک توکیو به میدان بروند و به همگان قدرت شمشیربازی ایران را ثابت کنند.

عابدینی همیشه از شمشیربازی به‌عنوان رشته مظلوم یاد می‌کند؛ تعبیری که البته رنگ واقعیت دارد؛ کافی است وارد سالن شمشیربازی آکادمی ملی المپیک در مجموعه ورزشی انقلاب شوید تا تصورتان از امکاناتی که قهرمانان ملی باید داشته باشند، فرو بریزد. یک سالن جمع و جور دویست متری و چند کمد رنگ و رو رفته و چند باکس آب معدنی که روی زمین پخش شده‌اند، همه چیزهایی هستند که بچه‌های تیم ملی ایران و در رأس آن‌ها مجتبی عابدینی برای فتح دنیا و گرفتن مدال المپیک در اختیار دارند. 

گفتگوی عیدانه مجتبی عابدینی با خبرگزاری آنا را در زیر می‌خوانید:

آنا:سال 98 برای شما سال خوبی بود؟

عابدینی: سال 98 برای من خیلی سال خوبی بود. در ابتدای سال روز دوم فروردین مدال برنز جهانی مجارستان را گرفتم و بعد از آن، مدال برنز قهرمانی آسیا و برای اولین بار هم مدال برنز جهانی کسب کردم.شیرین‌ترین مدالی که تا به حال گرفتم، برنز قهرمانی جهان بود که امسال موفق به کسب آن شدم.

آنا: کسب سهمیه تیمی المپیک در شمشیربازی مهم‌ترین اتفاق سال 98 بود؛ چه احساسی داشتید؟

عابدینی: خیلی خوشحال بودم. به همان اندازه که از کسب سهمیه انفرادی خوشحال شدم از کسب سهمیه تیمی هم خوشحال شدم.با دیگر ملی‌پوشان شمشیربازی برای کسب سهمیه تیمی خیلی تلاش کردیم و خدا را شکر می‌کنم که در سال 98 توانستیم به این امر مهم برسیم.کسب سهمیه المپیک 2020 برای خیلی خوشایند بود چون سومین دوره المپیک است که در آن حاضر می‌شوم و از این موضوع بسیار خوشحال هستم. البته مصدومیت‌های زیادی را هم پشت سر گذاشتم ولی در کل برای من سال خیلی خوبی بود.

آنا: فکر می‌کنید در المپیک توکیو چه نتیجه‌ای کسب کنید؟

عابدینی: ما هم در بخش انفرادی و هم در بخش تیمی فرصت کسب مدال داریم و همه هدف ما کسب مدال و سکوی المپیک است امیدوارم که موفق به گرفتن مدال شویم.

آنا: تا به حال به زندگی بدون شمشیربازی فکر کردید؟

عابدینی: شمشیربازی برای من مفهوم زندگی است. حدود 23 سال است که دارم در این رشته فعالیت می‌کنم و با این رشته از دوران نوجوانی، جوانی و بزرگسالی زندگی می‌کنم. بدون شمشیر می‌توانم زندگی کنم اما تصور اینکه از شمشیر دور باشم، برای من مقدور نیست.

آنا: امسال عید نوروز چه برنامه‌ای دارید؟

عابدینی: از خدا می‌خواهم ویروس کرونا هر چه زودتر از بین برود و مردم آسیبی نبینند. ولی دو مسابقه ما باقی مانده است که یکی از آنها باید در عید برگزار شود اما فعلاً همه مسابقات کنسل شده است. به مردم توصیه می‌کنم در منزل خود بمانند و جایی نروند تا ماجرای این ویروس تمام شود.

آنا: اگر یک بار دیگر فرصت انتخاب داشتید باز هم شمشیربازی را انتخاب می‌کردید؟

عابدینی: اگر بارها و بارها به ابتدای مسیرم بازگردم، دوباره شمشیربازی را انتخاب می‌کنم.

آنا: از شرایط مالی که در شمشیربازی است راضی هستید؟ شغل دیگری دارید؟

عابدینی: خدا را شکر می‌کنیم. ما شمشیربازان همگی بچه‌های قانعی هستیم و خدا را شکر راضی هستم. شغل من فقط شمشیربازی است و یک ورزشکار حرفه‌ای نمی‌تواند شغل دیگری داشته باشد.

آنا: سال 99 را سال موش نامیدند، حس شما به این حیوان چیست؟

عابدینی: سال 99 هم سال موش است. البته موش در باور جامعه ما، جانوری چندش‌آور محسوب می‌شود و من هم طبیعتاً هیچ حسی نسبت به موش ندارم!

آنا: چه بخشی از عید نوروز را بیشتر دوست دارید؟

عابدینی: از مراسم عید نوروز بیشتر از همه لحظه سال تحویل و دید و بازدیدهایی که در طول تعطیلات عید انجام می‌شود را دوست دارم و فکر می‌کنم تعطیلات عید فرصت خوبی برای صله رحم است و همه از این فرصت برای انجام آن استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/4057/

منبع: آنا

کلیدواژه: مجتبی عابدینی تیم ملی شمشیربازی المپیک توکیو کاپیتان شمشیربازی مدال برنز جهانی کسب سهمیه تیمی کسب مدال برای من

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۳۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب مدال ارزشمند برنز توسط بوکسور ارزنده سیستان و بلوچستان

 در وزن ۵۴ کیلوگرم، مصطفی ریگی از استان سیستان و بلوچستان که برابر نماینده پاکستان به برتری رسیده بود با "خوجانزار‌" از ازبکستان مبارزه کرد و نتوانست به برتری دست یابد و با کسب مدال برنز به کارش پایان داد.

 همچنین محمود نهتانی مربی باتجربه و کاربلد تیم ملی نیز از استان سیستان و بلوچستان در این تورنمنت حضور دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • فدراسیون جهانی شمشیربازی سهمیه المپیکی ایران را تایید کرد
  • کسب مدال ارزشمند برنز توسط بوکسور ارزنده سیستان و بلوچستان
  • از خداحافظی دو ستاره ناب وزنه‌برداری تا رقابت با غول‌ها در پاریس
  • قطعی شدن مدال برنز فرجی در کانتندر لبنان
  • محمدرضا گرایی؛ مرد یخی در پاریس طلا می‌خواهد؛ سهمیه‌های المپیکی
  • معمای ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد برای المپیک ۲۰۲۴ و هندوانه دربسته‌ پادشاه
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • بازگشت ملی پوشان المپیکی اسلحه سابر با استقبال نماینده وزارت ورزش
  • بازگشت ملی‌پوشان المپیکی اسلحه سابر با استقبال نماینده وزارت ورزش
  • پاکدامن: گرفتن سهمیه تیمی المپیک اتفاق بزرگی است