Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به کاهش ذخایر خونی در خراسان رضوی پایگاه‌های اهدای خون خراسان رضوی در تعطیلات نوروز فعال است.

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: هشت پایگاه اهدای خون در خراسان رضوی در تعطیلات نوروزی فعال است که سه پایگاه از این تعداد در مشهد پذیرای داوطلبان اهدای خون خواهد بود.
دکتر مجید عبدالهی افزود: این پایگاه‌ها تا ۱۴ فروردین به جز روز سیزدهم فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: پایگاه‌های اهدای خون امام رضا (ع) واقع در اول خیابان دانشگاه، شهید سلیمانی بین استقلال ۲ و ۴ و پایگاه مهر نبش ابوطالب ۳۳ در ساعات ۹ تا ۱۳ و ۱۴:۳۰ تا ۱۸:۳۰ دقیقه فعال است.
مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: پنج پایگاه اهدای خون در شهرستان‌های سبزوار، گناباد، نیشابور، تربت حیدریه و قوچان در این ایام در نوبت صبح فعال است.
دکتر مجید عبدالهی افزود: ذخایر خونی برای همه گروه‌های خونی در خراسان رضوی رو به کاهش است از این رو از نیکوکاران تقاضا می‌شود با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون استان به یاری بیماران نیازمند بشتابند.
وی بر وجود نیاز همیشگی بیماران به خون تاکید کرد: همه تمهیدات بهداشتی لازم برای داوطلبان اهدای خون برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا اتخاذ شده است.
مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: در همین چارچوپ پایگاه اینترنتی به آدرس
nobatdehi.ibto.ir
برای داوطلبان اهدای خون و با هدف اقدامات پیشگیرانه از انتقال ویروس کرونا در نظر گرفته شده تا از طریق ثبت‌نام اینترنتی و جلوگیری از تجمع انسانی در پایگاه‌های انتقال خون از اتلاف وقت اهداکنندگان ممانعت شود.

خراسان رضوی سومین تولیدکننده خون و فراوردهای خونی در ایران پس از تهران و فارس است.
اداره کل انتقال خون خراسان رضوی تامین خون ۶۰ بیمارستان را در خراسان رضوی برعهده دارد.
از ۱۱ پایگاه انتقال خون خراسان رضوی ۶ پایگاه در مشهد و پنج پایگاه دیگر در شهرهای نیشابور، گناباد، قوچان، تربت‌حیدریه و سبزوار مستقر است.

حاجی بیگی سخنگوی سازمان انتقال خون تاکید کرده است: به همه هموطنان که قصد اهدای خون دارند اطمینان می دهیم که کرونا به هیچ عنوان با اهدای خون یا با تزریق خون منتقل نمی شود، بلکه کرونا از طریق بزاق دهان، عطسه و سرفه منتقل می شود.

منبع:صداو سیما

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تعطیلات نوروزی انتقال خون خراسان رضوی اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۳۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

43 هزار نفر در نوروز 1403 از موزه های آستان قدس رضوی بازدید کردند

عبدالحسین ملک جعفریان، این آمار را اختصاص به بازه زمانی 29 اسفند 1402 تا 12 فروردین 1403 عنوان کرد و گفت: از این تعداد قریب به 38 هزار و 808 نفر از موزه مرکزی و فرش بازدید داشته اند. 
وی، موزه قرآن و هدایای مقام معظم رهبری با 3هزار و 800 و موزه مردم شناسی با 505 نفر بازدید کننده در رتبه های بعدی بازدید قرار داد. 
ملک جعفریان تصریح کرد:  طی این مدت 110 گردشگر خارجی از کشورهای پاکستان، عراق، هند، لبنان، افغانستان، ترکیه نیز برای بازدید به موزه های حرم مطهر رضوی آمدند. 
رئیس اداره گنجینه های موزه آستان قدس رضوی روز پنج‌شنبه دوم فروردین‌ماه با تعداد 5 هزار و 655 نفر بازدید کننده را پربازدیدترین روز سال برشمرد و اظهار کرد: با توجه به همزمانی عید نوروز و ماه مبارک رمضان، آمار بازدید کنندگان نسبت به سال گذشته با کاهش رو به رو بوده است.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری
  • تنش آبی در ۴۰ شهر خراسان رضوی
  • غاز حرکت دومین کتابخانه سیار تایباد خراسان رضوی
  • تعطیلی دو روزه آخر هفته، رونق سفر و مصیبت حمل و نقل
  • مراجعه بیش از یک هزار ایلامی به پایگاه انتقال خون
  • ۴۳ هزار نفر در نوروز ۱۴۰۳ از موزه های آستان قدس رضوی بازدید کردند
  • 43 هزار نفر در نوروز 1403 از موزه های آستان قدس رضوی بازدید کردند
  • اجرای موفق طرح ملی پایش مراکز درمانی کشور در تعطیلات نوروز
  • کاهش ۳۵ درصدی وقوع سرقت در البرز در تعطیلات نوروز
  • اجرای طرح ملی پایش مراکز درمانی کشور در تعطیلات نوروز