Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرج موفق روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره  به نامگذاری سال 99  با عنوان "جهش تولید" از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: حمایت از مخترعان و تولیدکنندگان جوان برای جهش تولید و شکوفایی در صنعت، نکته‌ای راهبردی و اساسی است و رونق صنعت و حرکت به سمت تولیداتی با صرفه اقتصادی بالا، بهبود اشتغالزایی را در پی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به ضرورت حمایت از تشکل‌های مردمی و تشکل‌های مرتبط با تولید و صادرات اشاره و تصریح کرد: هرچه بخش خصوصی بتواند در عرصه‌های گوناگون اختیار عمل بیشتری داشته باشد ثمره ای جز رونق و اشتغالزایی نخواهد داشت.

رییس سازمان صمت اصفهان توجه جدی به نخبگان علمی و دانشگاهی را راهکاری اساسی در این زمینه دانست و اظهارداشت: تولید و صنعت هرچه از شاخص‌ها و دستاوردهای علمی تخصصی بهره گیرد بهره وری بالاتری خواهد داشت و در سال جدید باید به این نکته بیش از گذشته توجه کرد.

موفق با بیان اینکه حمایت از شرکت‌های کوچک، متوسط و واحدهای صنفی استان از اولویت‌های امسال این سازمان است، تصریح کرد: هر چقدر بتوانیم واحدهای کوچکتر را سرپا نگه داریم وضعیت رفته رفته بهتر خواهد شد، بنابراین احیا مراکزی که نیمه تعطیل یا تعطیل شده‌اند از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی به اهمیت اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در اصفهان اشاره و خاطرنشان کرد: خارج کردن واحدهای تولیدی از رکود و حل مسائل و مشکلات آنها در بخش‌های مختلف بویژه در روزهایی که با شیوه کرونا روبه رو هستیم با جدیت دنبال خواهد شد.

رییس سازمان صمت اصفهان بر زمینه سازی مناسب برای توسعه طرح‌های سرمایه گذاری تاکید و تصریح کرد: این امر نقش موثری در خلق ثروت، بهبود فضای کسب و کار، ایجاد فرصت‌های شغلی و تثبیت اشتغال خواهد داشت.

موفق، صادرات را از جمله مباحث مهم برای رشد اقتصادی برشمرد و خاطرنشان کرد: در این زمینه به غیر از واحدهای بزرگ تولیدی دولتی، صنعتگران بخش خصوصی هم می توانند نقش بسزایی ایفا کنند که برآیند فعالیت آنان سبب جهش در تولید می شود.

رییس سازمان صمت اصفهان با بیان اینکه حمایت از شرکت‌های کوچک، متوسط و واحدهای صنفی از اولویت‌های امسال این سازمان است، تصریح کرد: هر چقدر بتوانیم واحدهای کوچکتر را سرپا نگه داریم وضعیت رفته رفته بهتر خواهد شد، بنابراین احیا مراکزی که نیمه تعطیل یا تعطیل شده‌اند از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی به اهمیت اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اشاره و خاطرنشان کرد: خارج کردن واحدهای تولیدی از رکود و حل مسائل و مشکلات آنها در بخش های مختلف بویژه در روزهایی که با شیوه کرونا روبه رو هستیم با جدیت دنبال خواهد شد.

رییس سازمان صمت اصفهان بر زمینه سازی مناسب برای توسعه طرح‌های سرمایه گذاری تاکید و تصریح کرد: این امر نقش موثری در خلق ثروت، بهبود فضای کسب و کار، ایجاد فرصت‌های شغلی و تثبیت اشتغال خواهد داشت.

 اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی صنعتی ترین استان کشور بشمار می‌آید

سهم اصفهان در صنعت کشور را ۱۱ درصد، سرمایه گذاری ۱۰ درصد و اشتغال صنعتی هشت درصد و رتبه اصفهان در طرح‌های نیمه تمام صنعتی و تعداد معادن اول و از نظر ذخایر معدنی دوم است.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت جهش تولید افزایش تولید اشتغال زایی اصفهان پروندهٔ خبری سال ۹۹؛ سال جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت جهش تولید افزایش تولید اشتغال زایی اصفهان وزارت صنعت معدن و تجارت جهش تولید افزایش تولید اشتغال زایی اصفهان رییس سازمان صمت اصفهان سرمایه گذاری جهش تولید خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۳۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۳۰ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، ایوب رحیمی گفت: در سال گذشته تعداد ۳۰ واحد صنعتی با سرمایه گذاری بیش از ۵۵ هزار و۴۵۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۸۷۸ نفر به چرخه تولید بازگشتند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مشترک برای فعال‌سازی واحدهای صنعتی راکد در استان، تصریح کرد: با توجه به برگزاری مستمر جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با مدیران و رفع مسائل و مشکلات واحدها این امر مهم انجام گرفت.

رحیمی نبود سرمایه در تأمین نقدیندگی را مهمترین علت تعطیلی واحدهای صنعتی راکد عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذاران جدیدی که قصد سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان را دارند به سمت احیای واحدهای تولیدی راکد هدایت شوند.

معاون امور صنایع سازمان صمت استان اظهار داشت: واحدهایی که در سال جاری به چرخه تولید بازگشته و مجدد راه‌اندازی شده‌اند بیشتر صنایع کوچک هستند و هر واحد به طور متوسط برای ده نفر اشتغالزایی کرده است.

وی تأثیر واحدهای احیا شده در چرخه تولید استان را مهم ارزیابی کرد و گفت: واحدهای کوچک اگرچه از نظر اشتغالزایی محدود هستند اما تحرک خوبی در رونق تولید و تکمیل چرخه تولید در استان ایجاد می‌کنند.

کد خبر 6080514

دیگر خبرها

  • باید از ظرفیت «بخش خصوصی» برای تحقق شعار سال بهره گرفت
  • همانگونه که وعده صادق با همت جوانان کشور تحقق یافت جهش تولید نیز با مشارکت مردم محقق می‌شود
  • دستور رئیسی برای مقابله با بنگاهداری بانک ها
  • افزایش تولید واحدهای صنعتی سمنان با ارائه بسته‌های حمایتی در دستور کار است
  • سیستم قضایی آماده شنیدن مشکلات واحدهای تولیدی است
  • تصویب برنامه عملیاتی تحقق شعار سال در جلسه دولت
  • تصویب برنامه عملیاتی تحقق شعار سال
  • لازمه تحقق جهاد اقتصادی چیست؟
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی هرمزگان به چرخه تولید
  • بازگشت ۳۰ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید در هرمزگان