Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سال ۹۸ با همه خوبی‌ها و بدی‌هایش به اتمام رسید، در سال ۹۸ شاهد اخبار و رخداد‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف بودیم، در این بین حوزه سلامت نیز شاهد رخداد‌های بسیاری بود و پایان سال با چالش بزرگ مبارزه با ویروس کرونا مواجه شد، در این بسته خبری می‌توانید مهمترین اخبار سومین ماه سال  ۹۸ را مرور کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7 محصول استراتژیک حوزه سلامت رونمایی شد

هفت محصول استراتژیک حوزه بهداشت از جمله ٢ طرح کلان ملی تجهیزات پزشکی با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سالن همایش‌های رازی رونمایی شد.   دستگاه رادیولوژی دیجیتال، دستگاه اتوکلاو سریع رومیزی به عنوان ٢ طرح کلان ملی و دستگاه لامپ نوری مرئی میکروب کشی، دستگاه فشار هوایی مثبت ۲ سطح بای پپ، پست تولید هیدروکسی آپاتید کربناته نانو ساختار، ماده اولیه دارویی سیتاگلیپتین و هلیوم مایع با تلاش محققان ایرانی ساخته شده بود، امروز رونمایی شد.   اعطای مجوز به ۳۵۰ شرکت در حوزه مراقبت در منزل/ بیمه، خدمات مراقبت در منزل را تحت پوشش قرار داده است   مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت اظهار کرد: خوشبختانه امروزه شرکت‌های مختلفی در زمینه پرستاری تحت قالب شرکت‌های دانش بنیان در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: تحریم‌های غیر عادلانه که علیه کشورمان تحمیل شده است باعث ایجاد مشکلاتی برای ما می‌شود، اما خوشبختانه این تحریم‌ها سبب رشد و شکوفایی و ایجاد خلاقیت‌هایی در حوزه پرستاری شده است.

حضرتی تاکید کرد: امروزه رقابت خوب و سالمی بین شرکت‌های داخلی مختلف در حوزه پرستاری و مراقبت از بیماران ایجاد شده است و این امر باعث ارتقا و رشد ببشتر شرکت‌ها می‌شود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت بیان کرد: در حال حاضر ۷۵۰ مرکز مراقبت از سالمند تحت عنوان هوم کر در کشور فعالیت می‌کنند و در آینده‌ای نزدیک مجوز فعالیت ۳۵۰ مرکز دیگر داده می‌َشود.

ایران؛ بدترین نمره مالیات بر سیگار در جهان/ وزیر ارشاد در جلسات ستاد مبارزه با دخانیات شرکت نمی‌کند

مسجدی دبیر کل جمعیت مبارزه با دخانیات در نشست خبری هفته ملی بدون دخانیات با بیان اینکه وضع دخانیات در کشور نابسامان است، اظهار کرد: دولت و مجلس و قوه قضاییه به مسئه دخانیات توجهی  ندارند و در دولت وزارت صنایع حامی صنعت دخانیات است.

وی ادامه داد: سال ٩۴ تعداد کارخانه‌های دخانیات ٩ مورد بود و تا سال ٩٨ تعداد کارخانه‌ها به ١٧ مورد رسید و سود صنعت دخانیات در مصرف است و مصرف قلیان دختران در دختران چند برابر شده است و قانون و آیین نامه برای مبارزه با دخانیات زیاد داریم، اما هیچ کدام از قوانین در اصناف و وزارت صمت اجرا نمی‌شود.

دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات اظهار کرد: وزارت ارشاد جزء ستاد کنترل و مبارزه با دخانیات استفاده و از سال ٨۵ تا به حال وزیر ارشاد یکبار در جلسات ستاد شرکت نکرده است سینمایی اعلام کرده بود از سال ٩٧ در هیچ فیلم سینمایی سیگار مصرف نشود، اما همچنان در فیلم‌های سینمایی و سریال‌های شبکه خانگی تبلیغ سیگار را می‌کنند، در حالی که در ترکیه در سریال‌های قدیمی مصرف سیگار و قلیان را شطرنجی می‌کنند.

آغاز تحویل لیست ارزی تجهیزات پزشکی به بانک مرکزی از امروز +زمان اعطای ارز به شرکت‌ها

ابوالفتح صانعی رئیس اتحادیه بازرگانان تجهیزات پزشکی از آغاز تخصیص بدهی‌های ارز شرکت‌های تجهیزات پزشکی خبر داد و گفت: بعد از پیگیری‌های طولانی مدت بالاخره بانک مرکزی و وزارت بهداشت برنامه اجرایی تخصیص ارز بدهی‌های گذشته شرکت‌های تجهیزات پزشکی را طراحی کردند.

وی ادامه داد: از امروز به تدریج لیست پرداخت بدهی‌های ارزی شرکت‌های تجهیزات پزشکی به کمپانی‌های خارجی از وزارت بهداشت  به بانک مرکزی تحویل داده می شود و بانک مرکزی ارزهای تخصیصی را در هفتهجاری ژرداخت می کند.

رئیس اتحادیه بازرگانان تجهیزات پزشکی افزود: ارز پس از تأیید بانک مرکزی از طریق بانک‌های عامل پرداخت و به دست شرکت‌های خارجی که شرکت‌های تجهیزات پزشکی به آنها بدهکار بودند پرداخت می‌شود.

ممنوعیت واردات ۳۳۲ محصول تجهیزات و ملزومات پزشکی در سال رونق تولید/ اولویت خرید مراکز درمانی با کالای ایرانی

سید حسین صفوی مدیر کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه وزارت بهداشت مصرف کننده بزرگ تجهیزات پزشکی گفت: وزیر بهداشت در خصوص حمایت از محصولات تولید داخل تولید به همه مراکز درمانی ابلاغ کرده است که باید از محصولات داخلی تا حد امکان استفاده کنند.

صفوی ادامه داد: در صورتی که ملزومات و تجهیزات پزشکی تولید داخل با کیفیت در بازار موجود باشد و تولیدکننده داخلی و توان تأمین نیاز بازار را داشته باشد در این صورت از واردات کالای مشابه داخلی ممانعت خواهد

مدیر کل اداره تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو درباره حمایت از تولید داخل و رونق تولید در سال ۹۸ اظهار کرد: اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو برای حمایت از توسعه و تولید  محصولاتی که برای واردات محدودیت دارند اقدام کرده‌ است همچنین سال گذشته ممنوعیت واردات ۱۸۲ ملزومات و تجهیزات پزشکی اعلام کردیم.

صفوی از ممنوعیت واردات ۳۳۲ محصول تجهیزات و ملزومات پزشکی در سال ۹۸ خبر داد و گفت:  افزون بر این مراکز درمانی موظف هستند نیاز خود را از تجهیزات و ملزومات پزشکی داخلی تامین کنند و اولویت با خرید محصولات تولید داخل است.

غربالگری ۲۰ میلیون نفر در کشور در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون

لیل کوهپایه زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در نشستی که صبح امروز در ساختمان این دانشگاه و با موضوع بسیج ملی کنترل فشار خون برگزار شد، اظهار کرد: طرح بسیج ملی کنترل فشار خون از ۲۷اردیبهشت تا ۱۷ تیرماه اجرا خواهد شد و جمعیتی بالغ بر پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را از طریق این دانشگاه تحت پوشش قرار خواهد داد.

وی با اشاره به کمپین‌های دیگری که در وزارت بهداشت برای سال‌های آینده پیش بینی شده است، بیان کرد: کمپین‌ها فرصت مناسبی برای دست اندرکاران نظامت سلامت است تا در زمان اجرا و به بهانه این موضوع در کنار هم فعالیت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران تاکید کرد: فشارخون عامل بروز بیماری‌هایی مانند مشکلات قلبی و مغزی، نارسایی کلیوی و غیره است؛ در جامعه ما هم تعداد زیادی از افراد به این بیماری مبتلا هستند یا در خطر مواجهه با آن قرار دارند، اما با توجه به آن که بیماری فشار خون فاقد علامت است از آن مطلع نمی‌شوند و به همین دلیل ان را به عنوان قاتل خاموش می‌شناسیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت بهداشت اخبار سلامت شرکت های تجهیزات پزشکی مبارزه با دخانیات وزارت بهداشت تولید داخل بانک مرکزی بسیج ملی فشار خون شرکت ها سال ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۳۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای خدمت رسانی در شب‌های قدر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تدابیر لازم در حوزه بهداشت برای مأموریت ویژه شب‌های قدر صورت پذیرفته است و  همه خادمان حوزه بهداشت برای خدمت رسانی به زائران و مجاوران رضوی در این ایام آماده هستند.

دکتر حمیدرضا قربان‌زاده افزود: در جلسه‌ای که با حضور مدیران مراکز ۵ گانه سطح شهر مشهد و همچنین روئسای شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد بر استفاده حداکثری از همه ظرفیت‌های حوزه بهداشت در حرم مطهر رضوی، بقاع متبرکه، امامزادگان، مساجد، تکایا، هیأت مذهبی و دیگر محل‌های برگزارکننده مراسم احیاء تأکید شد.

وی همچنین  با اشاره به اینکه در دور نخست سفر‌های نوروزی امسال شهر‌های کاشمر، خواف و رشتخوار جزو شبکه‌های مؤفق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد  در حوزه بهداشت بود، بیان کرد: این شهر‌ها همچنین با مدیریت خود در بقاع متبرک،  امامزادگان سید مرتضی (ع)، سید حمزه (ع) و آرامگاه شهید مدرس، از حوادث ترافیکی پیشگیری و از مسمومیت‌های غذایی و  منواکسیدکربن، و بروز مشکل در زائران و مسافران نوروزی جلوگیری کردند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین به استقرار تیم‌های بهداشتی در کمپ غدیر، زائر شهر رضوی، داخل و محدوده حرم مطهر رضوی و دیگر محل‌های پر جمعیت در اسکان و تردد نیز اشاره کرد.

دیگر خبرها

  • انجام بیش از دو هزار بازرسی بهداشتی در طرح بسیج سلامت نوروزی شوشتر
  • آمادگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای خدمت رسانی در شب‌های قدر
  • بازار ۲.۵ میلیارد دلاری تجهیزات پزشکی کشور/ سهم ۶۰ درصدی واردات
  • درخواست سازمان نظام پزشکی از سازمان جهانی بهداشت برای لغو عضویت رژیم صهیونیستی
  • رونمایی از کتاب «میدان نفتون، از آغاز تاکنون»
  • ۶۰ درصد نیاز به تجهیزات پزشکی از طریق واردات و ۴۰ درصد آن از طریق تولید تامین می‌شود
  • شمار زیادی از تجهیزات صنایع نفت و گاز در ۱۴۰۲ بومی‌سازی شد
  • برنامه ویژه نظارتی حوزه سلامت محیط در شب‌های پرفضیلت قدر
  • ٢۰ هزار بازدید در حوزه بهداشت انجام شده است
  • ورود انواع تجهیزات استراتژیک و فرعی به ارزش ۲۶ هزار میلیارد ریال به منطقه ویژه اقتصادی بندر امام