Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، آیت الله سیستانی در این بیانیه عنوان کرده‌اند که فراهم کردن نیازهای اساسی خانواده‌های آسیب دیده از اوضاع کنونی، در درجه اول جزو مسئولیت‌های جناح‌های دولتی است.

در این بیانیه همچنین تاکید شده است که خیرینی که از لحاظ مالی متمکن هستند در حمایت از آسیب دیدگان مشارکت داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



متن این بیانیه که در قالب پاسخ به سوال جمعی از مومنان منتشر شده، به شرح زیر است:

به نام خداوند بخشنده مهربان
دفتر حضرت آیت الله العظمی سید علی سیستانی دام ظله
سلام علیکم و رحمه الله وبرکاته

در این روزهای سخت که عراقی ها همانند دیگر کشورها به بیماری همه گیر کرونا گرفتار شده اند و در سایه تعطیلی و محدود شدن بسیاری از فعالیت ها و حتی ممنوعیت تردد در بیشتر مناطق، به خانواده های فقیر جامعه، خانواده های بسیار دیگری نیز اضافه شده اند که برای کسب روزی متکی به کار کردن یکی از اعضای خانواده بودند در حالی که درب کسب روزی در شرایط فعلی به روی آنها بسته شده است و بیشتر آنها در وضعیت سختی به سر می برند و فراهم کردن حداقل مایحتاج زندگی اعم از غذا و موارد ضروری دیگر برای آنها ممکن نیست. توصیه مرجعیت دینی در این خصوص چیست؟
جمعی از مومنین

بسم الله الرحمن الرحیم
فراهم کردن نیازهای اساسی خانواده هایی که از اوضاع کنونی آسیب دیده اند، در درجه اول مسئولیت جناح های دولتی مربوطه است اما در سایه عدم اهتمام کافی آنها، جز روی آوردن به دیگر طرف های قادر به مشارکت در این امر مهم که جزو افضل خیرات و قربات است، چاره ای وجود  ندارد.

تلاش برای این منظور، همکاری نزدیک گروههای مختلفی را ایجاب می کند:خیرینی که از لحاظ مالی متمکن هستند تا جایی که برایشان مقدور هست، در این زمینه مشارکت داشته باشند و می توانند هر آنچه را که در این زمینه می پردازند، با رعایت نحوه صرف هزینه ها و توزیع آن، جزو حقوق شرعی خود برشمارند.

تجار و کسبه که مواد غذایی و مانند آن در اختیار دارند، کالاهای خود را بدون افزایش قیمت بلکه با قیمت سوبسیدی و یارانه ای عرضه کنند.

گروهی از جوانان غیور پس از هماهنگی با جناح های رسمی و در سایه ممنوعیت تردد در بیشتر مناطق، برای شناسایی خانواده های مستحق و رساندن مواد اختصاص داده شده به آنها داوطلب شوند در حالی که باید همه تدابیر پیشگیرانه را جهت جلوگیری از سرایت ویروس به آنها رعایت کنند.

صاحبان موکب های حسینی – کسانی که در تهیه مایحتاج رزمندگان قهرمان در روزهای جنگ با داعش نقش داشتند- فعالیت های خود را در خدمت حمایت و پشتیبانی از خانواده های آسیب دیده همراه با رعایت موارد ذکر شده قرار دهند.

از خداوند قدیر مسئلت داریم که دستان همه را به سمت هر آنچه که خیر و صلاح همه در آن قرار دارد، بگیرد و این بلا را از کشور دفع کند که او مهربان و رئوف است.

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: آسیب دیده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۴۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن تولد برای میلاد کی‌مرام/ از سینمای قهرمان محور حمایت کنید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پروژه، دومین اکران مردمی فیلم سینمایی «آسمان غرب» به نویسندگی و کارگردانی محمد عسگری و تهیه‌کنندگی حبیب‌ والی‌نژاد شب گذشته ۲ اردیبهشت ماه در پردیس سینمایی لوتوس مال برگزار شد.

در این اکران میلاد کی‌مرام، کریم امینی، کیوان آزاد، یوسف فروتن از بازیگران فیلم و حبیب والی‌نژاد تهیه‌کننده حضور داشتند و جشن تولد میلاد کی‌مرام با همراهی سینمادوستان برگزار شد. پیش از نمایش فیلم، حبیب والی‌نژاد تهیه‌کننده ضمن خوشامدگویی به مخاطبان بیان کرد: امیدوارم فیلم را دوست داشته باشید و از سینمای قهرمان‌محور حمایت کنید.

پس از این میلاد کی‌مرام عنوان کرد: سال نو را به شما تبریک می‌گویم و خوشحالم که امشب شما را اینجا می‌بینم. آرزو می‌کنم حالِ دلِ مردمِ کشورم همیشه خوب باشد و هرکس باعث آزار شما می‌شود به سزای اعمال خود برسد.

وی ادامه داد: از اینکه در این شرایط سخت به سینما می‌آیید و از فیلم‌های این چنینی که اسم آن را سینمای قهرمان‌محور گذاشته‌ایم و بسیار کم ساخته می‌شود، حمایت می‌کنید، تشکر می‌کنم.

بازیگر نقش خلبان شیرودی در فیلم «آسمان غرب» در پایان عنوان کرد: نیاز است که این فیلم‌ها توسط نسل امروز دیده شود. شاید تا یک جایی بتوان جلوی آن را گرفت اما سعی و تلاش برای دیده نشدن به جایی نمی‌رسد. بدانید که این فیلم‌ها دیده می‌شود و به امید خدا و لطف شما در تاریخ می‌ماند.

فیلم سینمایی «آسمان غرب» روایتی قهرمان‌محور از حماسه‌آفرینی شهید علی‌اکبر شیرودی، خلبان کبرای هوانیروز ارتش و گروه هم‌رزمانش را در روزهای نخست و غافلگیرانه شروع جنگ در غرب کشور برای حفظ وطن به تصویر می‌کشد.

بازیگران این اثر عبارتند از میلاد کی‌مرام، امیرحسین آرمان، نادر فلاح، آرمین رحیمیان، کریم امینی، روح الله زمانی، راهله لطفی، محمدرضا صولتی، پیام اینالوئی، یوسف فروتن، احسان عباسی، صفرمحمدی، کیوان آزاد، مهران میرزایی، احسان صاحب الزمانی، وحید عبدالمجیدی، رامین قربانی، مجتبی واشیان، پرهام غلاملو، سمیه مهری، نیوشا علیپور، امیرحسین شام بیاتی، توران یاقوتی و باحضور افتخاری تورج الوند و نسیم ادبی.

این اکشن هوایی، محصول بنیاد سینمایی فارابی و سازمان سینمایی سوره با مشارکت ارتش جمهوری اسلامی ایران و پخش آن برعهده موسسه بهمن سبز است.

کد خبر 6085458

دیگر خبرها

  • بانوان پلیس؛ مامن زنان آسیب دیده/ کسب ۴۰ مدال ورزشی
  • نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان
  • خبرهای خوب مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • ساماندهی بیش از ۷ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در تهران
  • امدادرسانی‌ هلال احمر به حدود ۴۰ هزار و ۹۳۴ آسیب دیده سیلاب بلوچستان تداوم دارد
  • ساماندهی ۷ هزار و ۲۹۸ آسیب‌دیده اجتماعی
  • جزییات طرح ۱۵ روزه ساماندهی افراد آسیب دیده اجتماعی در سطح شهر | کدام مناطق تهران بیشتر معتاد و متکدی دارد؟
  • جشن تولد برای میلاد کی‌مرام/ از سینمای قهرمان محور حمایت کنید
  • حمایت دانش آموزان سیستانی و بلوچ از عملیات غرورآفرین وعده صادق
  • مطالعات جامعه‌شناسی فاجعه