Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن ایزدی (دبیر اجرایی خانه کارگر گیلان) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره وضعیت کارخانجات تولیدی در پی شیوع کرونا اظهار داشت: اکثر واحدهای تولیدی گیلان تا چهارم فروردین ماه تعطیل هستند. از ۲۵ اسفند ماه نیز تعدادی از کارخانه‌ها مثل وارس خزر، پارس شهاب و ... تعطیل کردند تا جان کارگران کمتر به خطر بیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی نیز با شیفت‌بندی تماس کارگران را در محل کار کاهش دادند اما متاسفانه از چهار فروردین کارگران باید سر کار حاضر شوند.

او ادامه داد: خواسته کارگران و ما این است که کارخانجات را به غیر از آنها که تولید بهداشتی و دارویی دارند، حداقل تا پایان تعطیلات عید بسته نگاه دارند تا بحران کرونا کمی فروکش کند. در عین‌حال باید به بیماران دیابتی و پیش‌زمینه‌ای اجازه داده شود از مرخصی استعلاجی تا پایان بحران استفاده کنند. 

دبیر اجرایی خانه کارگر گیلان گفت: گیلان جزو استان‌های پرخطر است و اگر کارگری جان خودش را از دست بدهد، یک خانواده دچار مشکل می‌شود و معیشتشان نزول می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ما لااقل می‌خواهیم تعطیلات عید که تعطیلاتی رسمی است، برای کارگران تعطیل باشد. بحث جان کارگران در میان است. 

وی با اشاره به بی‌نتیجه ماندن جلسات شورای عالی کار در خصوص افزایش دستمزد تا پایان سال۹۸، گفت: چرا حرف و مطالبه کارگران خریداری ندارد؟ این نوع تصمیمات نشان می‌دهد کسی به فکر قشر پایین جامعه نیست. 

ایزدی ادامه داد: از طرف خانه کارگر سه بار با مسئولان مربوطه تماس گرفتیم که در برخی نانوایی‌ها نان لواش تا ۵۰۰ تومان گران شده است اما اقدام خاصی صورت نگرفت. 

 وی در پایان تصریح کرد: کارگران کارمزدی مشاغل غیررسمی که دستمزد ۷۰۰ هزار تومان در ماه دریافت می‌کنند، چرا نباید  مشمول کمک‌های حمایتی دولت شوند؟ امیدواریم در سال ۹۹ مانند سال قبل آنقدر کارگران را تحت فشار قرار ندهند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کارگران گیلان کرونا تا پایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۴۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییرات گسترده در شبکه‌های فارسی؛ ایران اینترنشنال هم تعطیل می‌شود

سردبیر سابق اینترنشنال، طی متنی از تعطیلی دفتر واشنگتن این تلویزیون، پس از تعطیلی منوتو خبر داده است.

سامان رسول‌پور نوشته:  روند قابل تاملی از تعطیلی، کاهش بودجه، و کوچک‌ترشدن بخشی از رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور در جریان است.»

کارفرمای شبکۀ اینترنشال چند ماه قبل از ریاض به تل‌آویو تغییر پیدا کرده بود.

tags # اخبار سیاسی سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • انواع مرخصی در قانون کار: از مرخصی استحقاقی تا مرخصیِ ازدواج و…
  • تغییرات گسترده در شبکه‌های فارسی؛ ایران اینترنشنال هم تعطیل می‌شود
  • برنامه تعطیلی سینماهای کرمانشاه در شب های قدر
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • پیروزی تیم‌های گیلانی در لیگ دسته یک فوتبال
  • (ویدیو) وزیر کار: کارگرِ کارگران هستیم
  • اگر مزد واقعی به کارگر داده شود...
  • شخم ۴۵ درصد از شالیزارهای گیلان
  • شعرخوانی شاعر گیلانی در وصف «مادر»
  • برنامه تعطیلی سینما‌ها در شب‌های قدر