Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ارجمند مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اظهار کرد: امسال در قالب ستاد اجرایی خدمات سفر استان جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال آن در ایام نوروز نیز اکیپ‌های نظارتی اداره کل در هر ۸ شهرستان استان اقدام به نظارت بر تاسیسات گردشگری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او گفت:سلامتی مردم اولویت اصلی این اداره کل است و امسال نوروز فعالیت ستاد خدمات اجرایی سفر در راستای پیشگیری از ویروس کرونا می‌باشد.

به گفته این مسئول: امیدواریم مردم عزیز کشورمان برای حفظ سلامتی خود و همینطور مردم استان در خانه بمانند و از سفر کردن پرهیز کنند.

ارجمند اشاره کرد: نظارت‌ها بیشتر شده و رسیدگی به شکایات اولویت کار ستاد اجرایی خدمات سفر استان است.       انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی و گردشگری صنایع دستی و گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۴۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامت ۶۳ میلیون و ۶۴۷ هزار نفر شب و افزایش ۲.۵ درصدی در اقامتگاه‌های رسمی

نشست خبری ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با حضور علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور و نمایندگان دستگاه‌های عضو صبح امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ در سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد.

تولید بیش از ۳ هزار محتوا در ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر

در ابتدا حسن میثمی مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به ارائه گزارشی از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر پرداخت.

او با اشاره به تولید بیش از سه هزار محتوا در کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، افزود: ۲ هزار و ۷۲۷ خبر و ۳۰۵ گفتگو با اعضای ستاد انجام و به‌منظور اطلاع‌رسانی برای رسانه‌های سراسری ارسال شد.

میثمی ادامه داد: با هماهنگی انجام شده با صداو سیما تلاش شد تا محتوا‌های تولید شده در اختیار رسانه ملی برای اطلاع‌رسانی عموم مردم قرار گرفته و منعکس شود.

مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری واکنش سریع را از رویکرد‌های این کمیته اعلام کرد و به تشکیل این گروه به‌منظور رصد وقایع و واکنش سریع و شفاف در کم‌تر از پنج ساعت تا ۲۴ فروردین ماه اشاره کرد.

اقامت ۶۳ میلیون و ۶۴۷ هزار نفر شب

هم‌افزایی و همکاری بین دستگاه‌ها در راستای ارتقای ارائه خدمات سفر از رویکرد اصلی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر 

در ادامه علی اصغر شالبافیان با گرامی‌داشت یاد شهدای گرانقدر کنسولگری ایران در سوریه به تمامی افتخارآفرینان ایران ادای احترام کرد و بر روح شهید طهرانی مقدم درود فرستاد.

معاون گردشگری کشور با بیان اینکه در ایام نوروز یک میلیون و ۲۰۶ هزار نفر به‌صورت تمام وقت، موقت و داوطلبانه به مسافران خدمات ارائه کردند، ادامه داد: هم‌افزایی و همکاری بین دستگاه‌ها در راستای ارتقای ارائه خدمات سفر نسبت به سال‌های گذشته از رویکرد اصلی ستاد سفر بود، نتایج و همگرایی ایجاد شده گویای این است که این هدف محقق شده است.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به اضافه شدن وزارت نفت به ستاد سفر اشاره کرد که در حل مسائل مربوط به سوخت تاثیر بسزایی داشت.

نتیجه بخش بودن راه‌اندازی پویش‌های متعدد برای کاهش سوانح جاده‌ای

او با بیان اینکه پویش‌های متعددی به‌منظور کاهش سوانح جاده‌ای راه‌اندازی شده است، افزود: تقویت جدی کمپین‌های ۶۰-۳۰ از اهدافی مدنظر بود و بیش از ۸۰۰ نوروزگاه عشایری برپا شد.

شالبافیان به شناسایی محور‌های مواصلاتی که دارای بیشترین میزان سوانح هستند و ساعاتی که بیشترین تصادفات انجام شده است، اشاره و تصریح کرد: در سال ۱۴۰۳ گروه‌های ویژه‌ای در این محور‌ها و متناسب با ساعات سوانح مستقر خواهند شد.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر مسئله محوری را مهم‌ترین رویکرد این ستاد عنوان کرد و ادامه داد: حضور وزرای متعدد و روسای دستگاه‌ها در ستاد سفر در راستای حل موضوعات در سریع‌ترین زمان ممکن بود.

او با بیان اینکه کاهش سوانح باید تبدیل به دغدغه‌ای سالیانه برای تمامی دستگاه‌های مرتبط شود، اظهار کرد: آسیب‌شناسی سوانح جاده‌ای نشانگر این است که به غیر از اقدامات سخت افزاری یکی از راه‌های کاهش سوانح تمرکز روی انسان‌هایی است که به سفر می‌روند، در این راستا طرحی در ستاد به منظور ارائه به شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد که تمامی دستگاه‌های مرتبط در راستای کاهش سوانح مسئولیت خواهند داشت.

معاون گردشگری کشور با اشاره به اینکه از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ سه موج سفر اتفاق افتاد، به تحلیل الگوی آن پرداخت و ادامه داد: الگوی امسال با سال‌های قبل متفاوت بود و این موضوع برنامه‌ریزی مخصوص به خود را می‌طلبید. ماه رمضان و تغییرات جوی و اقلیمی در موج اول که تا پنجم فروردین ماه ادامه داشت موجب روند کاهش سفر‌ها شد که در موج دوم افزایش قابل توجه داشتیم و نسبت به سال قبل میزان سفر‌ها یکسان بود. در موج سوم که در عید فطر بود شاهد افزایش سفر‌ها نسبت به سال قبل بودیم. تحلیل روند این سه موج نشان می‌دهد که هر سال متناسب با آن سال باید برنامه‌ریزی شود.

شالبافیان با اشاره به اهمیت توجه به کسب وکار‌های گردشگری ادامه داد: ما خود را نسبت به فعالان حوزه گردشگری مسئول می‌دانیم. توجه به تکمیل اقامتگاه‌های رسمی و دارای مجوز از الزامات ستاد‌های اجرایی در استان‌ها بود.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر بیشترین میزان اقامت متعلق به استان‌های خراسان رضوی، مازندران، هرمزگان، گیلان، اصفهان، فارس، تهران، آذربایجان شرقی، بوشهر، اردبیل بوده است. همچنین یک هزار و ۴۷ بازارچه صنایع‌دستی با ۱۲ هزار و ۷۵ غرفه راه‌اندازی شد.

هیج‌گونه افزایش نرخی در تاسیسات گردشگری در ایام نوروز اعمال نشد

او با بیان اینکه با همکاری تشکل‌ها امسال هیج‌گونه افزایش نرخی در تاسیسات گردشگری اعمال نشد و نظارت‌های جدی‌تری انجام شد، ادامه داد: سه هزار و ۵۳۹ شکایت مربوط به نرخنامه بود که با ۹۲۳ مورد به دلیل گران فروشی برخورد شد و ۲۲ میلیارد ریال عودت داده شد.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر ادامه داد: امسال به‌منظور شفاف‌سازی برای اولین بار نرخ‌نامه مورد تایید وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی توسط مسافران در سامانه نماد قابل مشاهده بود.

معاون گردشگری کشور بیان کرد: در مجموع آمار اقامتگاه‌های رسمی، غیر رسمی و اضطراری ۶۳ میلیون و ۶۴۷ هزار نفر شب بود که ۱۳ میلیون و ۹۵۱ هزار نفر مرتبط با اقامت‌های رسمی است که نشان دهنده رشد ۲.۵ درصدی اقامتگاه‌های رسمی است.

شالبافیان به جهت‌گیری برای توجه جدی‌تر به اقامتگاه‌های رسمی اشاره کرد و افزود: مبنای همکاری ما با استانداری‌ها اقامتگاه‌های رسمی است.

او بر اهمیت توجه به مدیریت رفتار سفر تاکید کرد و ادامه داد: تاکید بر توزیع زمانی و پیشنهاد دو روز تعطیلی در هفته که پس از دو دهه به ثمر نشست به منظور مدیریت هیجانی سفر انجام شد.

ابلاغ مصوبه مدیریت پسماند از سوی رئیس جمهوری به تمام دستگاه‌ها برای حفظ محیط زیست

معاون گردشگری کشور مدیریت پسماند و زباله را یکی از موضوعات مهم عنوان و تصریح کرد: با پیگیری‌های وزیر میراث فرهنگی مصوبه مدیریت پسماند و زباله تصویب و از سوی رئیس جمهوری ابلاغ شد و در حال حاضر با همکاری دستگاه‌ها در حال انجام است و باید این موضوع به دلیل اهمیت محیط زیست در طول سال مورد توجه قرار گیرد.

ارائه توضیحات در راستای تدوین و ارائه بسته حمایتی برای فعالان گردشگری در حوزه‌های مختلف از دیگر بخش‌های صحبت‌های شالبافیان بود.

او با بیان اینکه سیاست ما ترغیب استفاده از تاسیسات گردشگری و رونق کسب و کار‌های مرتبط با سفر است، ادامه داد: سفر باید منفعت اقتصادی داشته باشد که تجربه‌ای رضایت‌بخش شکل بگیرد.

شالبافیان با تاکید بر اهمیت اعلام آمار اقامتگاه‌های رسمی، اظهار کرد: هدف ما این است که مجموع اقامتگاه‌های رسمی را در طول چند سال شانیت ببخشیم و در ادبیات گردشگری جا بیفتد با وجود اینکه آمار پایینی اعلام شود، در موج اول شاهد ۳۰ درصد کاهش بودیم، اما منفعت برای بلند مدت این است که اقامتگاه‌های غیر رسمی نیز به فرآیند گرفتن مجوز خواهند پیوست.

۶ میلیون و ۳۸۲ هزار و ۷۵۵ نفر گردشگران ورودی در سال ۱۴۰۲

معاون گردشگری تعدا گردشگران ورودی در سال ۱۴۰۲ را شش میلیون و ۳۸۲ هزار و ۷۵۵ نفر اعلام کرد که در مقایسه با تعداد چهار میلیون و ۲۳۰ هزار نفر در سال ۱۴۰۱ افزایش حدود ۵۸ درصدی را نشان می‌دهد و ادامه داد: شاهد افزایش گردشگران انفرادی هستیم و سیاست وزارتخانه ورود گردشگر از طریق تور است.

او به هزینه کرد عوارض خارج از کشور در تقویت زیرساخت‌های گردشگری اشاره کرد و افزود: اگر عوارضی در حوزه گردشگری وضع می‌شود باید به تقویت زیرساخت‌ها و رونق کسب کسب‌وکار‌های گردشگری اختصاص یابد. پبگیر تحقق این درخواست به حق فعالان گردشگری هستیم و تحقق آن در دستور کار قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری

دیگر خبرها

  • اقامت ۶۳ میلیون و ۶۴۷ هزار نفر شب و افزایش ۲.۵ درصدی در اقامتگاه‌های رسمی
  • ◄ پای سازمان ملی استاندارد به استانداردسازی صنعت گردشگری باز شد
  • بازدید بیش از ۶۸ هزار نفر از جاذبه‌های استان سمنان در تعطیلات عید فطر
  • ثبت حدود ۱۰ میلیون بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان اصفهان
  • برگزاری دوره‌های توانمندسازی مشاغل گردشگری در مشهد
  • طبس میزبان بیش از نیم میلیون زائر و گردشگر در تعطیلات عید فطر
  • اصفهان نیازمند هسته مدیریت نرم گردشگری است
  • طبس؛ میزبان بیش از نیم میلیون زائر و گردشگر
  • کمپ شرق به کمپ‌های گردشگرپذیر شهر اصفهان اضافه می‌شود
  • کمپ شرق به کمپ‌های گردشگرپذیری شهر اصفهان اضافه می‌شود