Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده مردم تبریز،آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای اتکا به تولید داخلی باید فرهنگ سازی و برنامه ریزی انجام گیرد تا زمینه برای هرگونه جهش در تولید داخلی و اقتصاد فراهم شود.

محمدحسین فرهنگی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که نامگذاری سال ۹۹ با عنوان "جهش تولید" در راستای نامگذاری‌های سال‌های گذشته مقام معظم رهبری انجام گرفته است، گفت: نزدیک به یک دهه است که از سوی مقام معظم رهبری عناوینی چون «حمایت از تولید ملی» یا «اقتصاد مقاومتی» به عنوان اولویت سال تعیین می‌شود که بیانگر ضرورت عدم وابستگی به سایر کشورها از نظر احتیاجات و نیازهای کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که عدم وابستگی به خارج فقط با اتکا به تولید داخلی محقق می‌شود، تاکید کرد: فرهنگ سازی و برنامه ریزی در حوزه حل مشکلات و تولید داخلی تاثیر مثبتی در تمامی حوزه‌های اقتصادی و حتی روی نرخ ارز خواهد داشت.

وی یادآور شد: اکنون کشورمان از نظر سیاسی و نظامی در دنیا دست برتر دارد اما از نظر اقتصادی این‌گونه نیست زیرا با توجه به وابستگی اقتصادی به خارج، حتی بخش تولید در کشور نیز علاقه‌ای به قطع وابستگی نشان نمی‌دهد و مواردی چون مواد اولیه، قطعات، ماشین آلات و ... به دلیل قیمت، برخی رانت‌ها و سایر ویژگی‌های اقتصادی از خارج کشور تامین می‌شود.

فرهنگی خاطرنشان کرد: در این میان، عده‌ای نیز به دنبال پورسانت و حفظ منافع شخصی خود هستند که طبیعی است با این فضای حاکم بر اقتصاد، کشور هم‌چنان با موضع ضعیف در حوزه اقتصاد روبه رو خواهد بود و این امر موجب آسیب به ملت می‌شود.

وی افزود: اکنون نیاز است تا راه و روش و نگاه جدیدی در حوزه اقتصاد و تولید اعمال شود تا بتوان راهکارهای دیگری برای تولید داخلی ارائه داد و باید تلاش کرد و شاهد جهش در تولید داخلی بود.

وی ادامه داد: اگر جهش در تولید داخلی اتفاق بیافتد می‌توان گفت که کشور در کنار سایر جذابیت‌ها، توانمندی‌ها و قابلیت‌های موجود، از نظر اقتصادی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت اما برای رسیدن به این امر باید تلاش بسیاری انجام داد و از نظر فرهنگ سازی و اقدامات گسترده تولیدکنندگان، علاقه مندان به مصرف کالاهای خارجی را به سمت مصرف کالاهای داخلی سوق داد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر و منتخب مردم برای دوره یازدهم، ادامه داد: باید با ایجاد تغییراتی در رویکردهای مرتبط با تولید و اهتمام و تلاش تولیدکنندگان، اقداماتی در راستای عملیاتی کردن جهش در تولید انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط تحریم کنونی که اقتصاد به عنوان یک نقطه ضعف در کشور مطرح است با تکیه بر تولید داخلی و راهکارهای ارائه شده به موضع قوی برای کشور تبدیل شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی جهش تولید در سال 99 سال جهش تولید جهش در تولید داخلی فرهنگ سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۴۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه رشد ورزش «دارت» در کشور فراهم می‌شود

رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی کشور گفت: امیدواریم با ابتکارات جدید شاهد ایجاد فضای خوبی برای رشد نونهالان و استعدادهای جدید باشیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، رقابت‌های دارت انتخابی تیم‌های ملی بانوان و آقایان کشور ظهر امروز با برگزاری آیین افتتاحیه در سالن خانه بسکتبال مجموعه ورزشی 22 گولان سنندج آغاز به کار کرد.

در این آیین «نصرالله پریچهره» سرپرست فدراسیون انجمن های ورزشی، «آمنه غلام‌ویسی» مدیرکل ورزش و جوانان استان، جمعی از پیشکسوتان و اعضای هیئت انجمن‌های ورزشی و کمیته دارت استان حضور پیدا کردند.

رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی کشور در این مسابقات با ابراز خرسندی از این حضور اظهار داشت: استان کردستان در رشته دارت مستعد بوده و امیدواریم با ابتکارات جدید شاهد ایجاد فضای خوبی برای رشد نونهالان و استعدادهای جدید باشیم.

نصرالله پریچهره گفت: ما قهرمانان خوبی در دوره‌های گذشته داشتیم و در حال حاضر تا برگزاری مسابقات فرصت خوبی وجود دارد که با برپایی اردوی‌های مختلف، آمادگی کامل برای منتخبان و ملی‌پوشان کشورمان جهت شرکت در رقابت‌های فراهم کنیم.

وی با اشاره به وجود استعدادهای ناب و فراوان در استان کردستان، از فراهم بودن زمینه حضور ورزشکاران در تیم‌های ملی رشته‌های زیرمجموعه این فدراسیون خبر داد و عنوان کرد: برای موفقیت ورزشکاران کردستانی در این رشته‌ها همکاری و حمایت تمامی مسئولان استانی لازم و ضروری است.

رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی کشور به تنوع مدال‌های این رشته‌ها اشاره کرد و افزود: بخش بزرگی از آینده مدال‌آوری کشورمان در عرصه‌های آسیایی و جهانی به توانمندی ملی‌پوشان رشته‌های زیرمجموعه فدراسیون انجمن‌های ورزشی بستگی دارد و باید از این فرصت استفاده کرد.

پریچهره خاطرنشان کرد: کردستان توانمندی‌های زیادی در رشته‌های این فدراسیون به ویژه در رده‌های پایه دارد و همت و حمایت مسئولان استان می‌تواند به درخشش قهرمانان کردستانی بیانجامد.

انتهای پیام/4811/

دیگر خبرها

  • توجه به گسترش کشاورزی دانش‌بنیان، زمینه صادرات مازاد نیاز داخلی را فراهم می‌کند
  • زمینه رشد ورزش «دارت» در کشور فراهم می‌شود
  • پیش‌شرط‌های مردمی‌سازی اقتصاد ایران
  • دولت با تسهیل و تقویت تولید در عرصه تحقق شعار سال گام بردارد
  • زمینه زندگی خوب را برای شهروندان فراهم کنیم
  • فراهم آوردن زیرساخت های لازم به منظور تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خوی
  • برنامه ریزی برای راه اندازی ساخت اتاق اتوبوس و تریلی در واگن سازی زرند
  • برنامه های هند برای توسعه تعاونی ها
  • استاندار زنجان: فرهنگ مالیاتی هنوز در جامعه جا نیفتاده است