Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت دولت اول روحانی با انتشار یادداشتی در صفحه مجازی خود نوشت که با شیوه‌های موجود، کرونا به این زودی رفع زحمت نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان ، دکتر «سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی»   با انتشار یادداشتی در اینستاگرام خود به نحوه مدیریت درباه ویروس کرونا انتقاد کرد.

وزیر سابق بهداشت درمان و آموزش پزشکی در یادداشت خود آورده است: مجددا لازم می‌دانم از تلاش شبانه روزی مدیران و تمام همکاران عزیزم در بخش بهداشت و درمانی کشور که عاشقانه و مجاهدانه، شبانه روز به هم میهنان عزیز خدمت میکنند، صمیمانه قدردانی کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بدون تردید، بحران کرونا، ارزش این سرمایه بزرگ اجتماعی و ثروت ملی را آشکاراتر و ضرورت توجه به زیر ساخت‌های حوزه سلامت و بیمه‌های خدمات بهداشتی و درمانی را هویداتر کرد.

قاضی‌زاده هاشمی در ادامه متن خود آورده است: عده‌ای از شما عزیران تاکید کرده بودید که در کمک به دولت محترم مضایقه نکنم. باید عرض کنم، آموخته‌ام با توجه به حساسیت‌هایی که وجود  دارد، بجای نامه‌های سرگشاده و اظهار نظر علنی و عمومی که موجب نگرانی بیشتر هموطنان می شود، چنانچه بخواهد اثر بخش باشد، نصحیت محرمانه وبی سر وصدا موثرتر است.

وی ادامه داداه: من از اوایل دی ماه و بلکه اواخر آذرماه امسال، نگرانی و همچنین نظرات و پشینهاداتم را به سمع و نظر مسوولین ارشد کشور، از جمله رئیس جمهور محترم و پیش از همه به اطلاع برخی مدیران عزیز در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسانده‌ام و برای هر نوع خدمتی رسما اعلام آمادگی کرده ام. البته ناچارم عرض کنم اکه اکثر تلاش‌هایم تاکنون کم ثمر بوده است. بدیهی است که باز هم ادامه می‌دهم، مطمئن باشید.

وزیر سابق بهداشت درمان و آموزش پزشکی در بخش پایانی یادداشت خود آوره است: امیدوارم مردم عزیز باور کننند که با شیوه‌های موجود، این میهمان خود خوانده به این زودی‌ها رفع مزاحمت نمی‌کند و هم چنان قربانی خواهد گرفت، پس لازم است توصیه‌های بهداشتی را بسیار بسیار جدی بگیرند.

تاکنون ۲۰ هزار و ۶۱۰ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده، هزار و ۵۵۶ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۷ هزار و ۶۳۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

پایان پیام/551

منبع: شبستان

کلیدواژه: سید حسن قاضی زاده هاشمی ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۵۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت پزشکی یکی از ضروریات کشور است

جعفر قادری ، عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارس نیوز، در واکنش به اظهارات جدید وزارت بهداشت برای به تعویق انداختن قانون افزایش ظرفیت ۲۰ درصدی پزشکی گفت: افزایش ظرفیت پزشکی یکی از ضروریات کشور است و با توجه به معضل کمبود پزشک شورای عالی انقلاب فرهنگی این قانون را مصوب کرده و باید توسط وزارت بهداشت اجرایی شود.

وی در ادامه بیان کرد: این اظهارات مبنی بر مذاکره با شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تعویق انداختن چند ساله اجرای این قانون هم اصلا امکان پذیر نیست و نمی‌توان قانون مصوب و لازم‌الاجرا را به تعویق انداخت.

قادری با بیان اینکه این اظهارات صرفا بهانه هایی جدید برای عدم اجرای این قانون است، افزود: حتی اگر وزارت بهداشت بودجه لازم را در اختیار ندارد، باید با دریافت شهریه این مشکل را برطرف کند.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: چه دلیلی  دارد که داوطلبان ایرانی به خارج از کشور بروند و با سطح علمی پایین‌تری از داخل به کشور وارد و مشغول به طبابت شوند.

قادری افزود: این مطالبی که برای تعویق انداختن زمان اجرای این قانون مطرح شده است، بهانه‌ای جدید از سوی وزارت بهداشت است و حتما این موضوع در مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در برابر آنها ایستادگی خواهد شد و وزیر بهداشت باید در این باره پاسخگو باشد.

قادری توضیح داد: در حوزه انتخابیه من هم میزان پزشک عمومی و متخصص در دسترس خیلی محدود است و باید این ظرفیت افزایش پیدا کند. این بهانه هایی که وزارت بهداشت می‌گیرد که بودجه و فضای بیمارستانی لازم را برای تربیت  دانشجویان جدید الورود ندارد، اصلا مورد پذیرش مجلس نیست.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر اینکه مطرح می شود تربیت این میزان دانشجوی پزشکی به ضرر کشور است هم یک بهانه دیگر و بی پایه و اساس است و باعث فرار مغزها از کشور می شود.

دیگر خبرها

  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • افزایش ظرفیت پزشکی یکی از ضروریات کشور است
  • جهاد تبیین و امید آفرینی یکی از رسالت های وزارت بهداشت است
  • شیوه‌نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت علمی- حرفه‌ای تغییر کرد
  • تذکر جدی به وزیر کشور بر سر برخوردهای غیرمتعارف گشت ارشاد /به استناد کدام قانون ماموران با این شیوه با بانوان برخورد می کنند؟
  • ایتالیا کمبود پزشک را از خارج جبران می‌کند
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • شیوه‌نامه غربالگری SMA سال جاری عملیاتی می‌شود
  • شیوه‌نامه غربالگری SMA در سال جاری عملیاتی می‌شود