Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمار مبتلایان به کرونا متاسفانه در کرونا روند افزایشی داشته است و باید تمهیدات بیشتری برای مقابله با آن در نظر گرفته شود. ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گناباد، براساس اعلام وزارت بهداشت، 16 استان کشور توانسته‌اند با مدیریت سفر و دیگر اقدامات رشد کرونا را کند و یا متوقف کنند اما متأسفانه این روند در شهرستان گناباد سرعت بیشتری پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفته گذشته بود که طی برنامه‌ای آژیر وضعیت قرمز در گناباد به صدا درآمد و رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد اعلام کرد اگر وضعیت به همین شکل باشد و مردم در خانه‌ها نمانند هفته اول فروردین خوبی نخواهیم داشت و این حرف دارد به مردم ثابت می‌شود تا جایی که تعداد مبتلایان و فوتی‌های گناباد سیر صعودی گرفته است.

آخرین آمار اعلام‌شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی گناباد حکایت از 34 مبتلا قطعی و 6 فوتی دارد که این آمار گناباد را در زمره شهرستان‌های خطرناک استان قرار داده است.

آنچه وضعیت گناباد را حادتر کرده، رده سنی جمعیت آن است تا جایی که این رده سنی گناباد را در ردیف دومین شهر سالمند قرار داده و از سویی بیشترین آمار فوت‌شدگان کرونا نیز در بین جمعیت سالمند بوده است که این موضوع وضعیت گناباد را حادتر می‌کند.

مراقبت از سالمندان را جدی‌تر بگیریم

لیلا صادق‌مقدم؛ متخصص طب سالمندشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گناباد اظهار داشت: برای مبارزه با ویروس کرونا باید سیستم دفاعی بدن قوی باشد و از آنجایی‌ که سیستم دفاعی بدن سالمند ضعیف است تعداد فوتی‌های این رده سنی افزایش‌ یافته و این افراد حساس‌تر هستند.

وی ادامه داد: در بیشتر جوانان و حتی میان‌سال‌ها بیماری کرونا با علائمی مانند تب، سرفه و تنگی نفس شاید بروز کند ولی در سالمند این نشانه‌ها نباشد و در بین سالمند علائمی مانند ضعف و اخلال در هوشیاری بروز می‌کند.

این متخصص طب سالمندشناسی تأکید کرد: خانواده‌ها نقش بسزایی در حوزه سالمندان دارند و باید به‌هیچ‌عنوان اجازه خروج از منزل به آن‌ها داده نشود و دست‌های آن‌ها به‌صورت مکرر شسته شود زیر بسیار حساس هستند این گروه نسبت به کرونا و نیاز به مراقبت بیشتری دارند.

نقش پررنگ بانوان در جلوگیری از ابتلا به کرونا

به‌طورمعمول خانم‌ها در خانه نقش مهم‌تری دارند و نظافت نیز بر عهده آن‌ها است از همین رو خانم‌ها در پیشگیری از کرونا می‌توانند نقش مهم‌تری را ایفا کنند.

رنجبر یکی از خانم‌های خانه‌دار گناباد در همین زمینه به خبرنگار تسنیم در گناباد گفت: نظافت داخل خانه معمولاً با ما خانم‌ها است که در شرایط امروز باید این موضوع را جدی‌تر بگیریم و دقت بیشتری داشته باشیم.

پاسدار یکی دیگر از بانوان شاغل گناباد به خبرنگار تسنیم در گناباد گفت: برای خریدهای خانه مادر باید برنامه‌ریزی داشته باشد و سعی کند همه وسایل مورد نیاز را لیست کند و یک‌بار خرید بروند تا نیاز نباشد زیاد از خانه بیرون رفت.

وی ادامه می‌دهد: رعایت بهداشت فردی نیز از اولویت‌ها باید باشد و با توجه این‌که بچه‌های کوچک از خانه ممکن است بیرون بروند باید دقت کنیم حتماً قبل از ورود مجدد به خانه ضدعفونی و دست‌ها را درست بشوریم.

فرمانداران شبانه‌روزی پای کار باشند/ مراکز اقامتی استان البرز مسافر و مهمان نمی‌پذیردجزئیات تدریس معلمان در کلاس درس مجازی و شبکه اجتماعی "شاد"گلایه مردم بلوچستان از عدم بازسازی محورهای مواصلاتی تخریب شده با سیلاب؛ مسئولان کمبود اعتبار را عامل اصلی می‌دانند

طلایی؛ مادر گنابادی نیز در زمینه قرنطینه در خانه در شرایط امروز بیان کرد: نقش مادران در این‌که بچه‌ها در خانه بمانند بسیار زیادی است مادر خانواده باید برنامه‌های متنوعی را برای فرزندان طراحی کند تا آن‌ها در خانه کلافه نشوند و نخواهند از خانه بیرون روند.در این شرایط از هر روشی که بتوانیم خانواده را در خانه نگهداریم باید استفاده کنیم زیرا این خانواده‌ها هستند که می‌توانند زنجیره کرونا را قطع کنند.

راه‌اندازی کلینیک بیماران حاد تنفسی در گناباد

جلیل مشاری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گناباد نیز در گفتگو با خبرنگار تسنیم در گناباد خبر از راه‌اندازی کلینیک بیماران حاد تنفسی در گناباد داد و اظهار داشت: هدف از راه‌اندازی این کلینیک غربالگری و سرعت بخشی در شناسایی بیماران با علائم حاد تنفسی و بستر مناسب برای درمان و مشاوره به آنان اعلام کرد.

وی ادامه داد: در این کلینیک، پزشکان مرکز بهداشت گناباد در نوبت صبح نسبت به اسکرین و غربالگری بیماران حاد تنفسی اقدام می‌کنند و درصورتی‌که بیماران نیازمند انجام آزمایش و عکس و سایر مراحل درمانی باشند اقدام لازم را انجام می‌دهند.

فعالیت بازار گناباد تا ساعت 17

حامد قربانی فرماندار گناباد نیز در گفتگو با خبرنگار تسنیم در گناباد اظهار داشت: تمامی اقدامات اداری که در حوزه کرونا باید انجام شود را به‌صورت کامل انجام داده‌ایم و یک تشکل نخبگانی را نیز راه‌اندازی کرده‌ایم که در زمینه موارد مختلف مشورت وجمع بندی تصمیمات را به ما ارائه می‌کنند.

وی ادامه داد: مهم‌ترین موضوع در کرونا حلقه‌ای است که خود مردم باید رعایت کنند به‌طور مثال در چند روز گذشته روستاهایی که تعداد مسافر آن در گناباد زیا بوده تعداد مبتلایان نیز افزایش‌یافته اما درمجموع کاهش تعداد مسافران به گناباد را داشته‌ایم.

فرماندار گناباد تصریح کرد: با حمایت‌های استانداری مصوب کرده‌ایم که بازار گناباد از ساعت 17 به بعد باید تعطیل باشد و فقط صنوف ضروری که مایحتاج مردم رادارند می‌توانند فعالیت کنند.

گزارش از یاسر سالاری گناباد

انتهای پیام/282/ ز

R41347/P41362/S6,1188/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیماران حاد تنفسی راه اندازی خانم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۵۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار جهانی کرونا؛ هنگ کنگ رکورددار فوتی‌های روزانه

بنابر تازه‌ترین به‌روزرسانیِ «ورلداُمتر»، روز گذشته در مجموع بیش از ۳۹۰۰ مورد جدید ابتلا به کروناویروس در جدولِ «آمار جهانی کرونا» (کووید ۱۹) ثبت و ۵۷ فوتی گزارش شده است.

به گزارش ایسنا، هنگ کنگ با ثبت ۳۴ فوتی و شیلی با بیش از ۱۲۰۰ مورد جدید ابتلا به ترتیب بالاترین آمار تلفات و مبتلایان کرونایی را در شبانه‌روز گذشته در جهان گزارش کردند.

طبق آمار جهانی در مجموع موارد ابتلا در کشورهای مختلف، تاکنون به ۷۰۴ میلیون و ۷۵۳ هزار و ۸۹۰ نفر رسیده و مرگ بیش از ۷ میلیون بیمار نیز تأیید شده است.

داده‌های ورلداُمتر همچنین حاکی از آن است که بیش از ۶۷۵ میلیون و ۶۱۹ هزار پرونده پزشکی (۹۹ درصد) از کل ابتلاهایی که نتایج آن مشخص شده، به بهبود مبتلایان شامل بیماران تحت درمان در منزل یا بیمارستان منتهی شده است.

پایگاه داده‌های جهانی ورلداُمتر از تاریخ ۲۹ ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی، ثبت آمار رسمی مرتبط با کرونا را آغاز کرده است.

در میان ۱۰ کشوری که به عنوان مناطقی با بالاترین آمار ابتلا در بالای جدول ورلداُمتر جای گرفته‌اند، آمریکا همچنان با ثبت بیش از ۱۱۱ میلیون ابتلا و بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار فوتی به ترتیب رکورد ابتلا و مرگ‌های کرونایی را در کل دنیا دارد.

پس از آمریکا، دو کشور هند و فرانسه با عبور از ۴۰ میلیون ابتلا به ترتیب جایگاه دوم و سوم را به لحاظ آمار کل مبتلایان اشغال کرده‌اند.

همچنین در فهرست آمار فوتی‌های این بیماری در حال حاضر بعد از آمریکا، برزیل با بیش از ۷۰۰ هزار فوتی و هند با بیش از ۵۰۰ هزار فوتی، بیشترین مرگ‌ و میر کرونایی را به ثبت رسانده‌اند.

بر همین اساس، فرانسه در حال حاضر رکورددار ابتلا در قاره سبز (اروپا) است و روسیه نیز با ثبت بیش از ۴۰۲ هزار فوتی، بالاترین آمار مرگ‌های کرونایی را تاکنون در این قاره گزارش کرده است.

تازه‌ترین آمار کرونا در نقاط مختلف دنیا به تفکیک کشورها و با تقسیم‌بندی‌های قاره‌ای، زمانی و موضوعی در جدول جهانی ورلداُمتر به‌روزرسانی می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به‌ طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راه اندازی نخستین کلینیک درمانی «ترس از زایمان» کشور در کرمانشاه
  • رتبه برتراستانی گناباددر اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • غیرفعال بودن سه کلینیک درمانی در قزوین
  • گناباد در حوزه نهضت ملی مسکن در جایگاه برتر خراسان رضوی قرار دارد
  • افزایش ابتلا به عفونت‌های حاد تنفسی در استان بوشهر
  • آمار جهانی کرونا؛ هنگ کنگ رکورددار فوتی‌های روزانه
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز شنبه ۲۵ فروردین؛ ۵۷ فوتی و ۳ هزار ابتلای جدید
  • افزایش بیماران عفونت‌های حاد تنفسی در استان بوشهر
  • آیا سلول درمانی CAR-T می تواند پیوند کلیه را بهبود بخشد؟
  • بارش‌های بهاری در خراسان رضوی خسارت برجا گذاشت