Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت فرارسیدن سال نو و عید مبعث پیامبر اعظم (صلی‌الله علیه‌و آله و سلم) در سخنانی که به طور زنده از 
شبکه های سراسری درحال پخش است، فرمودند: ما هر سال مراسم اول سال رو در زیر سایه حریم حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)  برگزار می کردیم و در خدمت مردم عزیز مشهد و زوار عزیزی که از سراسر کشور در مشهد حضور داشتند بودند و نوروزمان با این دیدار مزین می شد اما امسال محرومیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ایشان فرمودند: به نظرم بهتر این است که هرکدام هرکجا هستیم از راه دور صلوات مخصوصه را عرض کنیم. عید سعید مبعث را تبریک عرض می کنم امروز جزو بزرگترین اعیاد اسلامی ما است همچنین مجددا عید نوروز را و حلول بهار را به همه ملت عزیز تبریک عرض می کنم.

اهم بیانات معظم له را بخوانید؛

*مبعث روز بسیار باعظمتی است اهمیت مبعث را باید بفهمیم و بدانیم، مبعث پیامبر، واقعه و حادثه ای است که خداوند از پیغمبران دیگر نسبت به آن واقعه میثاق و تعهد گرفته است. از پیامبران بزرگ طول تاریخ خدای متعال تعهد گرفته است که به پیغمبر اسلام هم ایمان بیاورند هم او را یاری کنند.

*ایمان که معلوم است اما یاری به معنای آن است که او را به کسان و امت و پیروان خودشان معرفی کنند و از آنها بخواهند که به پیغمبر بگروند و ایمان بیاورند. خداوند این را پیمان گرفته است. نام و نشان و خصوصیات پیغمبر ما در تورات و انجیل تحریف نشده وجود داشته است. در نهج البلاغه اشاره شده که از پیغمبران خداوند متعال تعهد و میثاق گرفته است.

*این بعثت محتوای عظیمی داشت، راجع به این محتوای بعثت مختصری می گویم و مرتبط با وضع امروز خودمان می کنم که از لحاظ عملی و کاربردی دارای تاثیر است و صرف اعتقاد نیست. 

*بعثت و وحی الهی حقایقی را برای بشریت روشن کرد. این حقایق به نحوی است که اگر احاد بشر و جوامع گوناگون بشری به این حقایق ایمان بیاورند و عملا ملتزم شوند به حیات طیبه خواهند رسید. حیاتی مطلوب و شیرین که به انسان در صراط کمال قرار دهد. 

*اگر به این معارف و حقایق دلها آشنا شوند و به آن بگروند و به لوازم آن پایبند باشند حیات طیبه در انتظار آنهاست. یک بخش این حقایق منظومه معرفتی اسلام است. منظومه معرفتی اسلام یعنی نظر اسلام درباره هستی، انسان و نقش انسان در عالم و ذات اقدس پروردگار و صفات و اسماء الهی. درباره مسیر انسان در دنیا حقایقی و پس مرگ و ...

*یک بخش دیگر این حقایق منظومه ارزشی اسلام است، ارزش هایی که اسلام آنها را تثیبت کرده است. احاد مردم و جوامع مردمی موظف هستند که خودشان را به این ارزش ها نزدیک کنند و سعادتشان در این است. مثل خلقیات فردی مثل حلم، صبرو گذشت و ....تا مفاهیم عمومی و زندگی ساز مثل آزادی، سبک زندگی، کرامت اجتماعی، عدالت و ....

*یک عده ای به خطا تصور می کنند که این مفاهیمی مثل عدالت و آزادی اجتماعی از غرب به اسلام آمده است و آنجا معمول بوده است، این کاملا اشتباه است. غرب با این مفاهیم سه چهار قرن بیشتر نیست که آشنا شده است. درحالیکه قبل از آن هزار و 400 سال قبل اسلام این مفاهیم را به طور روشن در قرآن بیان کرده است.

*«لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ ۖ » یعنی اصل ارسال پیامبران برای عدل اجتماعی و برقراری عدالت بوده است یا درباره آزادی این صحبت امیرالمومنین که 1000 سال قبل از کشورهای غربی بوده است ایشان فرموده اند انسان آزاد است. یا این جمله که خطاب به فرماندهان می گوید شما می خواهید با مردم مانند برده رفتار کنید درحالی که انسان ها آزاد هستند .

*احکام فردی و اجتماعی اسلام منطبق بر ارزش‌های اسلامی است. این ها مجموعه است که در بعثت به مردم هدیه داده شد. اگر بخواهیم این ارزش ها محقق شود، به قدرت سیاسی نیاز دارد. اگر قدرت سیاسی نباشد، قلدرها و تنبل ها زیر بار نمی روند.

*پیغمبران دشمنانی زیادی دارد وقتی حکومت تشکیل می‌دهند دشمن خارجی هم به آن اضافه می‌شود و آن کسی که مخالف آزادی و عدالت است با آن‌ها مخالفت می‌کردند.

*این همان نسخه ای است که امام خمینی به آن عمل کرد. عینا نسخه بعثت پیغمبر. معارف همان است که پیغمبر به مردم ابلاغ کردند، ارزش ها و احکام هم همان است و حرکت به سمت تحقق این احکام نیازمند یک ایمان قوی، همت بلند و دل توکل علی الله داشت.این ویژگی ها در امام جمع بودند ایشان اقدام کرد و خداوند هم کمک کرد.

*مردم ایران هم آن روز هم امروز علی رغم برخی ظواهر قدرت و رسوخ ایمان در آنها بسیار زیاد است. لذا امام مساله نظام و حکومت اسلامی را مطرح کردند و زمینه آن فراهم بود و معجزه انقلاب اسلامی به وقوع پیوست. تحقق این انقلاب و جمهوری اسلامی مثل یک معجزه بود و این به برکت همین حرکت عظیم بود.

*نسخه امروز این است . امروز اگر صادقانه عمل کنیم و حرکت کنیم، کوته بینی نکنیم، تنبلی نکنیم، ساده انگاری نکنیم می توانیم ایران را به آن قله برسانیم. رساندن ایران به قله سیاسی، فرهنگی، نظامی، اقتصادی، علمی ..هدف نزدیک ما است و هدف دور همان تمدن اسلامی است.

*نباید از دشمنی ها تعجب کنیم، ما دشمن زیاد دارید. سیستم های اطلاعاتی بسیاری از کشورها علیه ما همکاری می کنند.

این خبر درحال تکمیل است...

2727
 

کد خبر 1367730

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب ارزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۵۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدیان: سپاهان در مسیر درستی حرکت می‌کند

به گزارش "ورزش سه"، جلال امیدیان که روز گذشته به کادرفتی سپاهان اضافه شده است، امروز پس از پیروزی یک بر صفر طلایی‌پوشان مقابل ذوب‌آهن در دیدار معوقه هفته هفدهم لیگ برتر گفت: خیلی خوشحالم که در خدمت باشگاه بزرگ سپاهان هستم. من یک روز است آمده‌ام و از اعتماد باشگاه سپاهان و شخص آقای مورایس تشکر می‌کنم و امیدوارم بتوانم هر کاری از دستم برمی‌آید، انجام بدهم.

ویدئو: 330247

او سپس در خصوص مسابقه گفت: یک بازی سخت و بسیار مشکل بود. سپاهان در چند بازی گذشته نسبت به توانایی‌ای که داشت، نتایج قابل قبولی نگرفته بود و فشار روی بچه‌های تیم بود. من در این چرخه بودم و از جای دیگری به اینجا آمدم و می‌توانم بگویم باشگاه‌های ایران آرزوی حضور هر کدام از بازیکنان سپاهان را دارند، چون فوتبالیست‌های قابلی هستند. اما فوتبال گاهی اوقات آنطور که دوست داری پیش نمی‌رود و از نظر روحی و روانی بازیکن را پایین می‌آورد.

امیدیان افزود: فراموش نکنیم ذوب‌آهن هقته قبل ۴-۱ تراکتور را در خانه برده بود و سپاهان هم آنطور که باید و شاید نتیجه نگرفته است. بازی بسیار سختی بود و خدا را شکر که بچه‌ها با صحبت‌هایی که آقای مورایس انجام داده بودند، با نظم کامل تا آخر بازی کردند و مهم سه امتیاز بود که ما توانستیم بگیریم.

او واکنش به اینکه یک قهر بین هواداران سپاهان و اعضای این تیم ایجاد شده است، عنوان کرد: هر باشگاهی با تماشاچی زنده است. این اتفاقات در تمام دنیا رخ می‌دهد و ممکن است یک جاهایی نتایج باب میل نباشد، اما آقای مورایس، کادرشان و بچه‌های تیم آنقدر حرفه‌ای هستند که بدانند راهی که می‌روند، درست است و راه درست هم سرانجام دارد. به هر حال تماشاچی حق دارد؛ شاید گاهی احساسی شود و از نتایج راضی نباشد، اما این تیم و این کادر راه درست را می‌روند و مطمئنم سپاهان با این راه به روزهای اوج برمی‌گردد.

دیگر خبرها

  • دشمنان بدانند ما از فلسطین آرمان بزرگ اسلام دست نخواهیم کشید
  • اوج اخلاق اجتماعی غربی «دیگرخواهی» است
  • با ایمان به شعار ما می‌توانیم بر همه مشکلات غلبه خواهیم کرد/ دشمن می‌خواهد با شبهات علمی و شهوت عملی، ایمان و امید جوانان را هدف قرار دهد
  • امیدیان: سپاهان در مسیر درستی حرکت می‌کند
  • پیام حضرتعالی مایه دلگرمی و اطمینان خاطر جامعه کشتی است
  • «وعده صادق» تجلی ایمان راستین پاسداران اسلام بود
  • خدا، مردم، میهن
  • (عکس) شیوه جالب سردار سپاه برای ابراز ارادت به رهبر انقلاب
  • مراسم رژه روز ارتش در سراسر کشور/ رییسی: عملیات وعده صادق هیمنه رژیم صهیونیستی را فروریخت/ ارتش ما ارتش مجهز به فناوری‌های روز است و در کنار آن ارتشی مجهز به ایمان است/ امروز دیگر سخن از گزینه نظامی علیه ملت ایران نیست
  • رهبر انقلاب با قدرت و حکمت امروز در حال اداره کشور است