Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بمناسبت فرارسیدن سال نو و عید مبعث پیامبر اعظم (ص) بصورت زنده و مستقیم با ملت شریف ایران آغاز شد؛ محورهای سخنان رهبر انقلاب به شرح زیر است:

- ما هر سال مراسم اول سال را در سایه حریم حضرت علی ابن موسی رضا (ع) برگزار می کردیم و در خدمت مردم عزیز مشهد و زوار عزیزی که در مشهد حضور داشتند، نوروزمان با این دیدار مزین می شد و امسال محرومیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجدداً عید نوروز و حلول بهار را به ملت عزیز تبریک عرض می کنم.

- مبعث روز بسیار با اهمیتی است و واقعه ای است که خداوند متعال از پیغمبران دیگر نسبت به آن واقعه میثاق گرفته است. بعثت محتوای عظیمی داشت و راجب آن مختصری می گویم و مرتبط می کنم با وضع امروز خودمان و اینکه از نظر عملی برای ما تاثیرگذار است.

- منظومه ارزشی اسلام، ارزش هایی است که اسلام آنها را تثبیت کرده است و آحاد مردم و جوامع مردمی موظف هستند خود را به این ارزش ها نزدیک کنند. قبل از غرب اسلام مفاهیم ارزشی را در قرآن مطرح کرده است؛ با این توجه که غربی ها گفتند و عمل نکردند، مثل آزادی و عدالت اجتماعی، اما در اسلام گفتند و عمل شد؛ در زمان پیامبر.

- احکام یعنی باید ها و نبایدها و بکن و نکن ها که برخواسته از معارف و منطبق با ارزش هاست و نشات گرفته از مفاهیم اصلی و معرفتی است. این مجموعه ای است که در بعثت به مردم عرضه شده است. بخواهیم این ارزش های در رفتار و عمل مردم خود را نشان دهد.

- پیغمبران دشمنانی دارند و وقتی که حکومت تشکیل می دهند، دشمن خارجی هم غیر از دشمن داخلی به اینها اضافه می شود؛ وقتی به قدرت سیاسی رسید دشمن خارجی، آن کس که مخالف عدالت و مخالف آزادی و خوب زندگی کردن است، با آن مخالف است. این هم نسخه ای است که امام خمینی (ره) به آن عمل کرد و ارزش ها و احکام و حرکت به سمت تحقق اهداف نیاز به ایمان و توکل داشت که در امام جمع بود و ایشان حرکت کرد و خداوند کمک کرد.

- مردم ایران قدرت ایمانی و رسوخ ایمان در دلهای آنها بسیار زیاد است و امام این را می دانستند و حکومت اسلامی را مطرح کردند؛ زمینه آن فراهم بود که ظلم گسترده رژیم فاسد پهلوی بود و امام بزرگوار از این زمینه استفاده کردند. تحقق انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی مثل یک معجزه بود.

- امروز البته خبیث ترین دشمن ما و دشمن جمهوری اسلامی آمریکاست؛ البته دشمن کم نداریم اما مسئولان آمریکایی دروغ گو، وقیح، تماح و شارلاتان هستند؛ هم اینجوری هستند و هم ظالم و تروریستند، اینجور دشمنی در مقابل ما امروز وجود دارد. خداوند به پیامبر برای مقابله با دشمان دستورالمل دارد و ابتدا امر به صبر کرد؛ صبر به معنای نشستن و دست روی دست گذاشتن نیست؛ یعنی ایستادگی کردن و محاسبات دقیق خود را با خدعه گری دشمن تغییر ندادن و با روحیه پیگیری کردن. این معنای صبر است. ملت ایران صبر دارند، ما مسئولان گاهی بی صبری می کنیم.

- قوی شدن کشور جزو هدف های ماست که از خطوط اصلی بعثت است و از بعثت و قرآن گرفته شده است.

در حال تکمیل...

منبع: تقریب

کلیدواژه: ارزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۵۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایبندی به ارزش‌های انسانی از ویژگی های نیروهای مسلح ایران است

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، امیر سلیمان طاهری امروز در مراسم گرامیداشت روز ارتش که در پادگان شهید سراوان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: ۲۹ فروردین‌ماه سالروز تولد ارتش جمهوری اسلامی است که از ابتکارات امام راحل بود که در دوران دفاع مقدس شاهد دلاورمردی این نیروهای با افتخار بودیم.
 
وی با بیان اینکه ۲۹ فروردین یک روز بزرگ و سرنوشت‌ساز در تاریخ ملت ایران در دوران انقلاب است که به رهبری امام خمینی(ره) و اطاعت همه‌جانبه ارتش قهرمان یک دوران بالندگی به‌وجود آمد و این یک بصیرت الهی بود.
 
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا و ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در غرب کشور، گفت: امروز و در عصر کنونی با بصیرت و رهنمودهای پیامبرگونه مقام  عظمای ولایت، نیروهای مسلح در اوج اقتدار و بازدارندگی هستیم.
 
امیر طاهری خاطرنشان کرد: اگر امروز در دنیا حرف را می‌زنیم و می‌توانیم همه معادلات سیاسی دنیا را بر هم بزنیم به برکت خون شهدا و عنایات مقام معظم رهبری است.
 
وی تصریح کرد: روز ۲۹ فروردین یادآور جان‌فشانی و سلحشوری نیروهایی است که تمامیت ارضی در دوران دفاع مقدس را حفظ کرد و ارتشی جهادی و انقلابی را پدید آورد.
 
امیر طاهری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ۲۹ فروردین به معنای ایستادن ارتش به پای انقلاب و در مسیر خدمت به هدف‌های مردم است، خاطرنشان کرد: ارتش نقش مهمی در مهندسی انقلاب داشته است و پایبندی به تعهدات و موازین اسلامی و اخلاقی یکی از ویژگی‌‌های آنها است.
 
وی ادامه داد: بر خلاف ارتش‌های جهان که قوانین بین‌المللی و ارزش‌های انسانی را زیر پا می‌گذارند و نمونه آن در بمباران و کودک‌کشی رژیم صهیونیستی است، می‌بینیم در ارتش نیروهای مسلح انقلاب اسلامی این‌گونه نیست و همین پایبندی به ارزش‌های انسانی باعث محبوبیت نیروهای مسلح در بین مردم شده است.
 
امیر طاهری با اشاره به اینکه آمادگی و بروزکردن تجهیزات از دیگر ویژگی‌های نیروهای مسلح است، گفت: نیروهای مسلح از رهنمودهای دانشمند و رهبر فرزانه برخوردار هستند که کشتی انقلاب را هدایت می‌کنند.
 
وی گفت: ارتش سرافراز در نوک پیکان حوادث است و هر جا مردم به کمک نیاز داشته باشند آنجا حضور دارند و به مردم در زمان بحران کمک می‌کنند‌.
 
امیر طاهری افزود: با وحدت و هم‌افزایی بین نیروهای مسلح در عملیات وعده صادق، هیمنه پوشالی گنبد آهنین شکسته شد و زیر سوال رفت.ارتش در عرصه دفاعی و امنیتی نقش محوری را در ماندگاری  نظام جمهوری اسلامی دارد.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دفاع از ملت فلسطین مسئولیت بزرگ امت اسلام است
  • اگر دشمن بار دیگر خطا کند، پاسخی پشیمان کننده خواهد دید
  • پاسخ تنبیهی به اسرائیل به دستور رهبری و خواسته مردمی بود
  • بیانات رهبر انقلاب در باب اهمیت یادگیری قرآن + فیلم
  • پایبندی به ارزش‌های انسانی از ویژگی های نیروهای مسلح ایران است
  • مقاومت اسلامی برای دفاع از کیان اسلام برخاسته است
  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در همدان
  • «وعده صادق» آغاز و طلیعه‌ راهبرد جدید جمهوری اسلامی ایران است
  • چرا روز ارتش؟
  • ضرورت معرفی خدمات انقلاب اسلامی درعرصه عمل وخدمت