Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران از رشد ۵ درصدی مراجعه بیماران به مراکز درمانی و رشد ۱۲ درصدی بیماران بدحال نیازمند بستری در بخش مراقبت های ویژه خبر داد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران از رشد ۵ درصدی مراجعه بیماران به مراکز درمانی و رشد ۱۲ درصدی بیماران بدحال نیازمند بستری در بخش مراقبت های ویژه خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی رضا زالی، ضمن ابراز تأسف از عدم توجه مردم تهران به پویش در خانه بمانیم و خودداری کردن از سفرهای نوروزی، اظهار داشت: بر اساس گزارش‌های واصله ترددهای مردم برای خروج از تهران و رفتن به سفر از ۲۵ اسفند آغاز شد که متأسفانه یکی از پرترددترین روزها برای خروج از تهران بود.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، تاکید کرد: این موضوع نشان می‌دهد مردم هشدارها را جدی نگرفته و اشتباهاً تصور می‌کنند که کرونا ویروس یک بیماری نسبتاً ساده مثل سرماخوردگی است. در حالی که کرونا یک بیماری کشنده است و در ۲۰ درصد موارد منجر به بروز فرم بسیار شدید بیماری در مبتلایان می‌شود که نیاز به بستری در بخش مراقبت‌های ویژه را دارند.

وی ضمن ابراز تأسف اعلام کرد: متأسفانه بر اساس آمار امروز ۵ درصد رشد مراجعان به مراکز درمانی در تهران را داشتیم.

زالی با ذکر این مطلب که تعداد زیادی از این مسافران تهرانی یا در استان‌های مقصد آلوده خواهند شد و یا اینکه با دوره نهفتگی از تهران خارج می‌شوند، افزود: متأسفانه شب گذشته تعدادی از شهروندان تهرانی که به استان‌های خراسان رضوی، هرمزگان و یزد سفر کرده بودند به دلیل بروز علائم بیماری در بیمارستان‌های این سه استان بستری شدند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در ادامه به برنامه‌های طراحی شده برای کنترل و غربالگری مسافران تهرانی در هنگام بازگشت به تهران اشاره کرد و گفت: هفته سوم فروردین اوج بازگشت مسافرانی است که احتمالاً یا آلوده‌تر از هنگامی هستند که از تهران خارج شده اند و یا اینکه در هنگام خارج شدن در دوران کمون بیماری بودند.

وی با اشاره به موج بازگشت مسافران تهرانی، اظهار داشت: برای کنترل و غربالگری این مسافران در مبادی ورودی شهر برنامه‌هایی را با کمک و همراهی دولت و استانداری و…، تدارک دیده ایم اما واقعیت این است که این غربالگری به صورت تب سنجی حداقل اثربخشی را دارد. زیرا ممکن است فرد در هنگام غربالگری در دوره نهفتگی بیماری و بدون تب باشد. تا ۶۰ درصد بیماران تب مشاهده می‌شود و ممکن است در هنگام غربالگری تب نداشته باشند.

زالی تاکید کرد: اگر همین الان هم با کمک مردم بتوانیم خروج از تهران را متوقف کنیم بار کمتری ناشی از شیوع بیماری در روزهای آتی به ما تحمیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در طی ۲ روز گذشته حدود ۴,۹ درصد رشد مراجعان به مراکز درمانی را شاهد بودیم و حدود ۱۲ درصد رشد بیماران بدحال نیازمند به بستری در بخش مراقبت‌های ویژه را داشتیم. متأسفانه این آمار کماکان تصاعدی است و تغییر نکرده است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در خاتمه خاطرنشان کرد: نگرانی ما از بابت بازگشت مسافران تهرانی به شهر است زیرا علاوه بر اینکه ممکن است با آلودگی به تهران مراجعت کنند، امکان دارد انواع مختلفی از ویروس‌های بیماری زا را با خود به تهران بیاورند

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرونا تهران بستری در بخش مراقبت های ویژه مراکز درمانی بازگشت مسافران مسافران تهرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۵۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نام بیماری ترانه علیدوستی اعلام شد

آفتاب‌‌نیوز :

اخباری مبنی بر بیماری ترانه علیدوستی در روز‌های گذشته منتشر شده که موجب نگرانی جامعه سینمایی و مخاطبان شده است. بطور معمول در این مواقع واکنش‌های احساسی و معمولا تلخی منتشر می‌شود که عمده آن‌ها هم تحت تاثیر فضای مجازی و تحلیل‌ها و تفاسیر منابع نامعتبری است که اطلاع‌رسانی دقیق در دستور کار آن‌ها نیست.

ترانه علیدوستی از مدتی پیش دچار بیماری به نام سندرم (Drug Rash with Eosinophilia and Systemic Symptoms) با نام اختصاری (DRESS) شده است که یک نوع واکنش شدید ناشی از حساسیت به مصرف برخی دارو‌ها است.

این وضعیت زمانی ایجاد می‌شود که «سیستم ایمنی» واکنش بیش از حدی به برخی دارو‌ها نشان می‌دهد. در نتیجه این امر باعث ایجاد علائم متعددی مانند تب، ناهنجاری‌های خونی و التهاب اعضاء در سراسر بدن می‌شود.

بر اساس این گزارش خوشبختانه ترانه علیدوستی به موقع متوجه وجود این سندروم شده و درمان‌ها و مراقبت‌های لازم را از ماه‌ها قبل در سکوت انجام داده و پس از پی گرفتن چندین روش درمانی و دارویی، در نهایت توانسته این سندرم را کنترل کند و به شرایط نرمال نزدیک شود و این درمان‌ها به صورت دوره‌ای و برای رسیدن به سلامتی کامل ادامه دارد.

ضمن اینکه حضور چند روزه این بازیگر در بیمارستان کسری تهران که موجب نگرانی‌ها هم شده بود، در ادامه همین مراقبت‌ها بوده که البته به دلیل کاهش اکسیژن خون چند روزی به طول انجامیده و ترانه علیدوستی در حال حاضر شرایط خوبی دارد.

منبع: سینما اعتماد

دیگر خبرها

  • غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • غربالگری ۳ سرطان شایع در خراسان رضوی
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • تجمع بانوان تهرانی در حمایت از طرح مقابله با بدحجابی + فیلم
  • نام بیماری ترانه علیدوستی اعلام شد
  • رضایت شهروندان از خدمات شهرداری تهرانی در روز عید فطر
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • غربالگری بیماری SMA از امسال با کیت تشخیصی ایرانی