Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر حسن اینانلو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با توجه به تعطیلی ادارات و مراکز خرید انتظار می رفت که روند مراجعه به بیمارستان ها کاهش داشته باشد اما همچنان  هیچ کاهشی در مراجعه  افراد مشکوک به کرونا در مراکز درمانی نداریم.

وی با تاکید بر اینکه اگر به همین روال پیش برود کرونا کنترل نخواهد شد، بیان داشت: روزانه بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ نفر به بیمارستان های البرز مراجعه می کنند که از این تعداد بین ۶۰ تا ۸۰ نفر در بیمارستان ها بستری و تحت درمان قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینانلو با بیان اینکه طی سه روز گذشته این روان همچنان ادامه داشته است، گفت: اگر مردم در تعطیلات رعایت نکنند و همچنان بیماری در بین افراد چرخش داشته باشد آمار ابتلا به کرونا افزایشی خواهد بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: اکنون  ۴۷۷ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند.

وی بیان داشت: در مرگ و میرها اندکی کاهش داشته ایم که بیانگر کسب تجربه پزشکان در چگونگی درمان بیماران است و به نسبت روزهای قبل کاهش فوتی را شاهد هستیم.

اینانلو با اشاره به اینکه طی هفته گذشته روزانه بین ۱۲ تا ۱۳ نفر بر اثر کرونا در البرز فوت می کردند، اظهارداشت: اکنون بین  پنج تا ۶ نفر فوتی داریم که آمار قطعی فوت شدگان کرونا در این استان

تاکنون به ۱۸۰ نفر و  شمار بهبود یافتگان به یک هزارو ۸۰۰ نفر  رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه قرنطینه واقعی در کشور اجرا نمی شود، گفت: اکنون افراد مشکوک به کرونا توسط تب سنج که در خروجی های استان ها وجود دارد، شناسایی می شوند که البته هیچ اجباری برای قرنطینه افراد مشکوک به کرونا صورت نمی گیرد.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش ۱۶۵ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی ایران استان البرز پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی ایران استان البرز ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی ایران استان البرز بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۵۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت الکترود در مغز یک زن برای درمان سندروم لی + فیلم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: برای نخستین بار در کشور زنی ۲۳ ساله که از بدو تولد مبتلا به "سندرم لی" بود برای کاشت الکترود عمقی مغز در بیمارستان شهدای تجریش جراحی شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علیرضا زالی؛ جراح مغز و اعصاب و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اظهار کرد: برای نخستین بار در کشور زنی 23 ساله که از بدو تولد مبتلا به "سندرم لی" بود برای کاشت الکترود عمقی مغز در بیمارستان شهدای تجریش جراحی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی درباره سندرم لی توضیح داد: این سندرم نوع بیماری نادر ژنتیکی است که فرد از همان بدو تولد به آن مبتلاست، عمده مشکلات در این بیماران مربوط به بخش میتوکندری یعنی بخش کارخانه درون سلول مغز است.

وی افزود: انواع بیماری‌ها شامل اختلالات عصبی، کاهش شنوایی، مشکلاتی در قوای عقلانی و ضریب هوشی، اختلالات چشمی و مشکلات قلبی، عروقی و تنفسی از جمله عوارض مبتلایان به سندرم لی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی درباره وضعیت کلی بیمار اظهار کرد: بیمار زنی 23 ساله‌ است که به دلیل ابتلا به "سندرم لی" و مشخصاً عوارضی مانند اختلالات حرکتی در اندام‌ها که با درمان‌های متعارف هم بهبود پیدا نکرده بود، به بیمارستان شهدای تجریش مراجعه کرد و بعد از بررسی کاندیدای جراحی شد.

وی با اشاره به بررسی وضعیت این بیمار توسط همکاران بخش اختلالات حرکتی بیمارستان شهدای تجریش، افزود: بعد از بررسی‌های تیم پزشکی تصمیم بر این شد که الکترود در بخش‌های عمقی مغز  این بیمار کار گذاشته شود.

انجام موفقیت‌آمیز جراحی پیچیده خارج کردن توده از بدن یک زن

به گفته زالی در این جراحی الکترود تحریک مغز در هسته‌های تالاموس قرار داده شد، با کمک این روش اختلالات و مشکلات مقاوم به دارو درمانی در این بیمار به میزان قابل توجهی کنترل می‌شود.

جراح مغز واعصاب با اشاره به اینکه نخستین جراحی سندرم لی در کشور توسط متخصصان بیمارستان شهدای تجریش انجام شده است، بیان کرد: خوشبختانه بیماری که تحت عمل جراحی درمان سندرم لی قرار گرفت، از طول عمر بالاتری در بین مبتلایان برخوردار است.

وی یادآور شد: اولین جراحی سندرم لی در دنیا توسط متخصصان جراحی اعصاب دانشگاه اکلاهما در ایالت اکلاهما آمریکا در بیماری 18 ساله انجام شده است.

در ادامه فیلم مربوط به انجام این جراحی را مشاهده می‌کنید:

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • کاشت الکترود در مغز یک زن برای درمان سندروم لی + فیلم
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • کلینیک تخصصی خیر ساز بیمارستان امام حسین (ع) محمدشهر افتتاح شد
  • واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق عشایری کرمانشاه
  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد
  • ۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • به زودی، واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس کودکان هرمزگانی
  • اعضای بدن بانوی ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی رشت تا پایان امسال تجهیز می‌شود