Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@16:07:16 GMT

شادترین کشور دنیا آماده مقابله با کرونا

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۴۷۹۵۰

شادترین کشور دنیا آماده مقابله با کرونا

کامیابی در شادترین کشور دنیا تنها محدود به ایام خوشی نیست؛ رئیس جمهور فنلاند قول داده است مردم کشورش را در دوران شیوع ویروس کرونا به بهترین نحو مورد حمایت قرار دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در روز بین‌المللی شادی سازمان ملل متحد، که هر سال در بیستم مارس برگزار می‌شود، کشور فنلاند برای سومین سال متوالی به عنوان شادترین کشور جهان معرفی شد و پس از آن دانمارک و سوئیس در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درآمد، آزادی، اعتماد، امید به زندگی سالم، حمایت اجتماعی و بخشندگی شش معیار مهم سازمان ملل متحد برای انتخاب شادترین کشورهای دنیا به شمار می‌رود که در این بین کشور فنلاند بیشترین درصد رضایتمندی شهروندان را به خود اختصاص داد.

بخش اعظمی از موفقیت کشور فنلاند در تأمین رضایتمندی شهروندان مربوط به کیفیت بالای بهداشت عمومی است؛ خدمات مراقبت سلامت به بهترین شکل ممکن در اختیار تمام شهروندان فنلاندی قرار می‌گیرد و در آن‌ها حس اعتماد برای درمان را به وجود می‌آورد. مردم در هنگام از دست دادن شغل خود و بیکاری نیز از دولت حقوق کافی برای گذراندن معاش خود و خانواده دریافت می‌کنند. با این حال، رفاه مردم فنلاند تنها به حمایت مالی دولت در زمان بیکاری و خدمات مراقبت سلامت محدود نمی‌شود؛ مراقبت از کودکان، سیستم آموزشی منحصر به فرد و حقوق بیکاری، به خصوص در زمان مواجهه با بحران‌های فراگیر نظیر شیوع ویروس کرونا از دیگر مواردی است که رفاه را برای مردم فنلاند به ارمغان آورده است.

فنلاند از رژیمی سختگیرانه برخوردار است

رفاه و شادی باعث واکسینه شدن مردم در مقابل ویروس کرونا یا درمان آن نمی‌شود، ریشه‌کن کردن این ویروس در یک کشور مستلزم اقداماتی جدی است. کشور فنلاند دارای رژیمی سختگیرانه است که پیروی از قوانین آن برای بسیاری از مردم در سراسر جهان امری بسیار دشوار است. دولت در هنگام مواجهه با یک بحران جدی نظیر شیوع کووید ۱۹ قوانینی سفت و سخت، از قرنطینه‌های شخصی گرفته تا حبس‌های قانونی در پیش می‌گیرد و از این طریق سلامت شهروندان خود را تضمین می‌کند. مردم موظفند از تمام قوانین به نحو احسنت پیروی کنند و در غیر این صورت با مجازات‌های جدی و جریمه‌های نقدی بسیار بالا مواجه خواهند شد. بدیهی است که در شرایط بحران فراگیر، هر چه یک دولت مقتدرانه‌تر عمل کند به نتایج بهتری دست می‌یابد و زودتر به یک شرایط وخیم خاتمه می‌دهد.

مردم در جوامع قابل اعتماد شادترند

زمانی که یک وضعیت فراگیر نظیر شیوع ویروس جدید کرونا سلامت و درآمد مردم را مورد هدف قرار می‌دهد، افرادی که در یک جامعه قابل اعتماد زندگی می‌کنند، به طور ذاتی در جستجوی کمک از هم‌نوعان خود هستند و دست به دست هم می‌دهند تا هر چه زودتر شرایط را به حالت عادی باز گردانند. در چنین شرایطی مردم از تمایل همسایه‌ها و دوستان خود برای کمک به یکدیگر شگفت‌زده می‌شوند و دولت نیز حمایت از آن‌ها را به طور جدی دنبال می‌کند. مردم به حمایت دولت خود تکیه می‌کنند و می‌دانند که مقامات رسمی و مسئول آن‌ها را در هیچ وضعیتی به حال خود وا نمی‌گذارند. این امر باعث افزایش چشمگیر شادی مردم در زمانی می‌شود که بحرانی پیش‌بینی نشده سلامت تمام مردم جهان را به طور برابر تهدید می‌کند. پس از غلبه بر شرایط به وجود آمده، دستاوردها به حدی بزرگ است که زیان‌های مالی را به طور کامل جبران می‌کند و در نتیجه حس تعلق و غرور مردم به کشور خود دو چندان می‌شود.

همیشه قدرت برتر جهان بودن به معنای شاد بودن نیست

تجربه نشان داده است که همیشه قدرتمند بودن به معنای کامیاب بودن نیست؛ چه بسا مردمی که در ثروتمندترین کشورهای دنیا زندگی می‌کنند اما از شرایط خود کم‌ترین رضایت را دارند. در رتبه‌بندی شادترین کشورهای دنیا، هیچ کدام از بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان در رده ۱۰ کشور شاد دنیا قرار نگرفت. بریتانیا از رتبه پانزدهم سال قبل به رتبه سیزدهم نائل شد و آلمان برای دومین سال متوالی در رتبه هفدهمین کشور شاد جهان قرار گرفت. ژاپن که یکی از هوشمندترین و ثروتمندترین کشورهای جهان است رتبه شصت و دومین کشور شاد جهان را از آن خود کرد و روسیه به عنوان هفتاد و سومین کشور شاد جهان معرفی شد.

کد خبر 415876

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کووید ۱۹ ویروس کرونا کرونا ویروس کرونا شیوع کرونا آخرین اخبار ویروس کرونا فنلاند شادی شهرهای جهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شادترین کشور کشور فنلاند کشور شاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۷۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رمز موفقیت سپاه مقابله با تهدیدات دشمن است

 محمد سرگزی   بیان کرد: دوم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۶۰ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) تأسیس شد تا از دستاوردهای انقلاب اسلامی حراست و پاسداری کند.
 
 وی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیروی نظامی، امنیتی، سازندگی و اطلاعاتی کارآمد و خستگی‌ناپذیر نظام جمهوری اسلامی ایران است، نیرویی که در این راه چنان از خود ایثار، فداکاری و رشادت به خرج داده است که حضرت امام خمینی (ره) بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی پس از گذشت دو سال از تشکیل این نهاد انقلابی، فرمودند: «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود».
 
 نماینده مردم سیستان در مجلس تصریح کرد: سپاه از ابتدای انقلاب تاکنون تک‌تک فتنه‌هایی که توسط گروهک‌ها و افراد ضدانقلاب علیه نظام جمهوری اسلامی ایران طراحی و اجرا شده بود را خنثی کرده و در جنگ تحمیلی رژیم بعث نیز خوش درخشیده است، این نهاد انقلابی بلافاصله پس از پایان جنگ تحمیلی، وارد عرصه سازندگی شد و امکانات مهندسی خود را به میدان آورد و بزرگ‌ترین طرح‌های عمرانی کشور را بادقت و مهارت طراحی و اجرا کرد.
 
 
 وی در ادامه بیان کرد: سپاه پاسداران از جنس خود مردم است و در بخش‌های مختلف برای مردم کار می‌کند و پیوندی محکم و ناگسستنی با مردم دارد و به‌عنوان یک مکتب انسان‌ساز افراد بسیاری را تربیت‌کرده و مسیر به سعادت رسیدن یعنی همان رسیدن به شهادت را برای آن‌ها دست‌یافتنی کرده است.
 
 محمد سرگزی اظهار کرد: نقش این نیروی مردمی در ایجاد امنیت در کشور و حتی در منطقه بسیار مهم است در واقع سپاه پاسداران امروز فراتر از مرزهای کشور در برخی از کشورهای منطقه که تحت ظلم استکبار جهانی قرار گرفته‌اند فعالیت دارند، سپاه قدس به‌عنوان بخش منطقه‌ای سپاه پاسداران مأموریت‌های مبارزه با دشمنان در خارج از مرزهای کشور و حمایت از مظلومان را بر عهده دارد

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله مؤثر با هر گونه اجحاف به کشورهای اسلامی
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله موثر با هر گونه اجحاف به کشور‌های اسلامی
  • اقتصاد اسلامی بدون وضو!
  • شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۴؛ رتبه ایران و افغانستان چند است؟
  • رمز موفقیت سپاه مقابله با تهدیدات دشمن است
  • تامین امنیت جامعه و مقابله با ناهنجاری های اجتماعی و برخورد با مخلین امنیت از خدمات دستگاه قضایی است
  • (عکس) مردان کدام کشور‌ها کچل ترند؟ / ایران در رتبه چندم است؟
  • ادعای مهم اندیشکده آمریکایی؛ روسیه خود را برای یک جنگ بزرگ آماده می‌کند
  • سپاه پاسداران؛ از سربلندی در آزمون کرونا تا امداد به سیل‌زدگان
  • تثبیت قدرت بازدارندگی ایران به همه دنیا مخابره شد