Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@18:23:52 GMT

تغییر در نحوه مصرف آب جدی گرفته شود

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۴۸۲۲۰

تغییر در نحوه مصرف آب جدی گرفته شود

«قاسم تقی زاده خامسی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: مصرف آب در سطح کشور به طور متوسط ۳۰ درصد افزایش یافته که نشانه خوبی برای منابع آبی نیست.

وی بر اعمال مدیریت مصرف آب در شرایطی که ویروس کرونا در کشور شیوع یافته، تاکید و خاطرنشان کرد: گسترش این بیماری ارزش آب را بیش از پیش نمایان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تقی زاده خامسی گفت: اگر آب در کشور نباشد، معلوم نبود چگونه باید با این بیماری مبارزه کرد.

معاون وزیر نیرو با اشاره به انتخاب ۲۲ مارس (دوم یا سوم فروردین) ادامه داد: هر سال برای این روز شعاری انتخاب می شود که امسال به نام «آب و تغییر اقلیم» نام گذاری شده است.
وی تغییر اقلیم را تغییر در الگوی بارندگی ها. بالا آمدن سطح آب دریاها که تاثیر جدی در منابع آب جهان دارد برشمرد.

به گفته تقی زاده خامسی، پیش بینی های جهانی از افزایش چهار درجه ای دمای هوا حکایت دارد که این امر باعث ذوب یخ های قطب شمال به میزان ۵۹ سانتیمتر خواهد شد.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو، خشک تر شدن نواحی خشک، افزایش بارندگی‌ها در مناطق، افزایش شوری آب را از آثار تغییرات اقلیمی برشمرد که نیاز به توسعه تصفیه خانه های آب برای تامین آب مورد نیاز را دو چندان خواهد کرد.

وی  ادامه داد: ایران هم از این تغییرات به دور نمانده، همانطور که پارسال بعد از ۱۰ سال خشک، ناگهان سیلاب های مخرب ایران را تحت تاثیر قرار داد.
این مقام مسوول یادآور شد: وقوع سیل در پاییز ۹۸ در استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان نیز از آثار تغییرات اقلیمی است که تخریب را به همراه داشته است.

وی افزود: توجه به وضعیت بارش ها در کشور نشان می دهد که میزان بارش ها در استان های کم آب مانند سیستان و بلوچستان ۳۰۰درصد و در هرمزگان ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.
معاون وزیر نیرو ادامه داد: در عین حال میزان بارش در استان های پر آب ۳۰ درصد کاهش یافته که این موضوع نیز از آثار تغییر اقلیم محسوب می شود.

تقی زاده خامسی بر افزایش آمادگی در برابر شرایط تغییرات اقلیمی تاکید کرد و گفت: باید همگام با جهان و با تغییر در نحوه مصرف ،  از این تهدید،‌ فرصت ایجاد کرد.

معاون وزیر نیرو به گسترش بیماری کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: گرچه این ویروس مشکلاتی به همراه دارد اما می توان آن را با کمک علم و پژوهش به فرصت تبدیل کرد.

وی با اشاره به اهمیت آب در زندگی و کمک به کاهش اثرات ویروس کرونا در کشور گفت: اگر آب نباشد، نمی توان به افزایش بهداشت فردی در کشور که باعث کندی رشد بیماری است، کمک کرد.

تقی زاده خامسی گفت: باید مردم نسبت به نحوه استفاده درست از آب حساس تر شوند و یادمان باشد آب گوهر کم یاب و گران بهایی است.

برچسب‌ها معاونت آب و آبفا وزارت نیرو سیستان و بلوچستان کرمان قاسم تقی زاده خامسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان کرمان قاسم تقی زاده خامسی سیستان و بلوچستان کرمان قاسم تقی زاده خامسی تقی زاده خامسی وزیر نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۸۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۶ درصدی مصرف برق در صورت افزایش قابل توجه دما

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر گفت: نزدیک به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار کنتور هوشمند در کشور نصب شده که ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار مورد از آنها مربوط به خانگی است و درحال حاضر ۶۰ درصد برق کشور توسط کنتور‌های هوشمند مدیریت می‌شود.

سخنگوی برق در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بر اساس پیشبینی که صورت گرفته تابستان امسال گرم خواهد بود و دما یک یا دو درجه بیشتر از شرایط عادی خواهد بود. سه سناریو ۳.۵، ۴.۵ و ۶ درصد رشد مصرف را پیشبینی می‌کنیم و در صورت افزایش دما قطعا رشد ۶ درصدی مصرف را شاهد خواهیم بود و اوج مصرف برق به ۷۷ هزار و ۷۵۰ مگاوات خواهد رسید. 

او افزود: بر اساس مطالعات ما ۳۵۰۰ مگاوات افزایش برق از محل تقاضا‌های جدید خواهیم داشت که شامل بخش‌ها و صنایع کوچک می‌شود. در صورتی که دما به شدتی که پیش‌بینی شده نباشد، انتظار میرود مصرف برق به ۷۵ هزار و ۵۰۰ مگاوات برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • آمارهای عجیب از مصرف داروی ایرانیان
  • عددهای عجیب از مصرف داروی ایرانیان
  • بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی است/ احتمال کاهش محدوده طرح
  • عددهای عجیب از واردات و مصرف داروی ایرانی‌ها
  • رشد ۶ درصدی مصرف برق در صورت افزایش قابل توجه دما
  • قیمت طلا در کشور برچه اساسی تغییر می کند؟ | پیش بینی از قیمت طلا و سکه در روزهای آینده
  • وزیر کار درباره تغییر در نحوه تعیین حقوق کارگران چه گفت؟
  • نحوه صحیح استفاده از انواع محصولات مراقبت پوست برای حفظ شادابی و سلامت
  • افزایش ۶۰ سانتی متری تراز دریاچه ارومیه از ابتدای سال آبی
  • وزیر کار : لایحه تغییر نحوه تعیین حداقل حقوق کارگران در مراحل پایانی تدوین